پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403 - 11:11 قبل از ظهر

روی میز ناهارخوری گرد چی بندازم؟

پس از خرید میز ناهارخوری، یک رومیزی زیبا می تواند تکمیل کننده زیبایی میز ناهارخوری باشد. یکی از مواردی که هنگام خرید رومیزی باید به آن توجه کرد، شکل میز می باشد. میزهای گرد، مستطیل و مربع باید رومیزی مخصوص به خود را داشته باشند تا زیباتر جلوه کنند. در اینجا قصد داریم با انواع رومیزی مناسب برای میز ناهارخوری گرد آشنا شویم. با ما همراه باشید.
در دکوراسیون داخلی، توجه به جزئیات بسیار حائز اهمیت است. هر چه هماهنگی و هارمونی بین تک تک المان های یک محیط بیشتر باشد، محیط دلنشین تر و زیباتر می شود. جزئیاتی مانند رومیزی می تواند در زیبایی دکوراسیون بسیار تاثیرگذار باشد. برای انتخاب رومیزی برای میزهای ناهارخوری گرد، ابتدا باید به جنس میز و ابعاد آن توجه کرد. برخی از انواع متداول میز ناهارخوری گرد و رومیزی مناسب آن در ادامه آورده شده است:

میز ناهارخوری گرد چوبی یا ام دی اف

میز ناهارخوری گرد چوبی یا ام دی اف

برای میزهای گرد چوبی، بهتر است از رومیزی هایی استفاده کنید که کل میز را نپوشانند. میزهای چوبی حس طبیعت را برای افراد تداعی می کنند. به همین دلیل توصیه می شود رومیزی به گونه ای باشد که بخش هایی از چوب، مشخص باشد. رومیزی های گرد کوچک، رومیزی های گیپور یا قلاب بافی انتخاب مناسبی برای میز ناهارخوری چوبی هستند. تلفیق چوب با طرح قلاب بافی یا گیپور جلوه بیشتری به میز و رومیزی می بخشد.
برای میزهای گرد از جنس ام دی اف می توان علاوه بر رومیزی گرد کوچک، از رومیزی های بلند نیز استفاده کرد. اگر پایه های میز ظرافت و زیبایی خاصی دارند می توانید از رومیزی های گرد متوسط استفاده کنید به طوری که پایه های میز مشخص باشند.

میز ناهارخوری گرد سنگی یا شیشه ای

سنگی که برای میز ناهارخوری سنگی استفاده می شود اغلب از نوع مرمر یا سنگ های گرانیتی طرح دار می باشد. برای این نوع میز ناهارخوری بهتر است از رومیزی کوچک و ساده استفاده شود به طوری که طرح های سنگ کاملا مشخص باشد. میزهای شیشه ای نیز دقیقا مشابه با میزهای سنگی به رومیزی ظریف و کوچک نیاز دارند.

10 ایده برای اینکه روی میز ناهارخوری گرد چی بندازم؟

میز ناهارخوری گرد فلزی

بهترین رومیزی برای میزهای ناهارخوری فلزی، رومیزی بلند می باشد. این نوع میز به رومیزیی نیاز دارد که پایه های میز را به طور کامل بپوشاند. جنس رومیزی می تواند متناسب با سایر وسایل خانه انتخاب شود.

10 ایده برای اینکه روی میز ناهارخوری گرد چی بندازم؟

ایده های مختلفی برای رومیزی میز ناهارخوری گرد وجود دارد. انواع پارچه با جنس ها و طرح های مختلف می توانند به عنوان رومیزی استفاده شوند. چند نمونه از ایده های جذاب برای رومیزی میز ناهارخوری گرد شامل موارد زیر می شود:

1- رومیزی ساتن

متداول ترین رومیزی برای میز ناهارخوری گرد، رومیزی ساتن می باشد. رومیزی های ساتن زیبایی خاصی به میز و محیط پیرامون خود می بخشند. رنگ رومیزی ساتن را با توجه به رنگ غالب محیط می توان انتخاب کرد.

2- رومیزی پارچه ای

رومیزی گرد پارچه ای می تواند از پارچه های ساده یا طرح دار انتخاب شود. برای انتخاب رومیزی پارچه ای طرح دار می توان از طرح های توپ توپی، خط های موج دار، گل های ریز یا ستاره استفاده کرد. کافیست به سایر المان های محیط دقت کنید و طرحی را انتخاب کنید که بیشترین هارمونی را با آن ها داشته باشد.

10 ایده برای اینکه روی میز ناهارخوری گرد چی بندازم؟

3- رومیزی کتان
رومیزی کتان نوع دیگری از رومیزی های مناسب برای میز ناهارخوری گرد می باشد. این نوع رومیزی به راحتی با سایر وسایل داخل خانه ست می شود. یکی از مزایای رومیزی کتان این است که اگر لکه ای بر روی جنس آن بیفتد، به راحتی می توان آن را در ماشین لباسشویی شست.

4- رومیزی پلی استر

رومیزی های پلی استر در برابر انواع لکه ها مقاوم هستند و ماندگاری بسیار بالایی دارند. زیبایی رومیزی های پلی استر نیز به گونه ای است که می توان آن را با انواع دکوراسیون به راحتی ست کرد.

5- کاور پلاستیکی

کاورهای پلاستیکی یکی دیگر از رومیزی های مناسب برای میز ناهارخوری گرد هستند. بهتر است این نوع رومیزی را با توجه به ابعاد میز به صورت مربع یا مستطیل برش دهید. با این کار لبه های رومیزی زیباتر می شود. این نوع رومیزی در برابر گرمای ظروف غذا تا حدودی مقاومت نشان می دهد اما در مواجه با ظروف داغ، جمع شده و دچار سوختگی می شود. رومیزی پلاستیکی قیمت ارزان تری نسبت به سایر رومیزی ها دارد.

10 ایده برای اینکه روی میز ناهارخوری گرد چی بندازم؟

6- رومیزی ترمه

یکی از رومیزی های زیبا و فاخر برای میزهای گرد، رومیزی ترمه است. ترمه در طرح ها و رنگ های مختلف در بازار موجود می باشد. بنابراین به راحتی می توان آن را با سایر عناصر خانه، هماهنگ کرد. ترمه با سبک دکوراسیون سنتی و کلاسیک، سازگاری بیشتری دارد.
7- رومیزی چهل تکه
چهل تکه، نوعی صنایع دستی زیبا محسوب می شود که استفاده از آن برای رومیزی می تواند جلوه میز ناهارخوری را دو چندان کند. این نوع رومیزی برای میزهای گرد مناسب می باشد. با وجود رنگ های شاد چهل تکه، محیط خانه پر انرژی تر می شود. با وجود رنگ های مختلف رومیزی چهل تکه می توان آن را با هر نوع چیدمانی ست کرد.
8- رومیزی گلدوزی شده
نوع دیگری از رومیزی های مناسب برای میز ناهارخوری گرد، رومیزی گلدوزی شده می باشد. طرح های گلدوزی بسیار متنوع هستند و از حاشیه رومیزی تا مرکز آن کار می شوند.
9- رومیزی تور یا گیپور
تور و گیپور جزء رومیزی هایی هستند که برای میز ناهارخوری گرد، بسیار زیبا هستند. این نوع رومیزی می تواند زیبایی هر نوع میزی را افزایش می دهد. بهتر است تور یا گیپور برای میزهای گرد به صورت بلند در نظر گرفته شود.

رومیزی قلمکاری شده

10- رومیزی قلمکاری شده
رومیزی های قلمکاری شده، برای دکوراسیون سنتی و کلاسیک بسیار مناسب هستند. این نوع رومیزی به شکل دایره ای و مستطیل موجود می باشد. برای میز ناهارخوری گرد، رومیزی قلمکاری دایره ای بسیار مناسب است.
در پایان باید گفت انتخاب رومیزی برای میز ناهارخوری گرد، کار چندان سختی نیست. کافیست به هارمونی طرح و رنگ رومیزی با سایر المان های محیط دقت کنید تا رومیزی مناسبی انتخاب کنید. سایت سیب به شما کمک می کند تا دکوراسیون منزل خود را به زیبایی هرچه تمام تر بچینید.

مطلب پیشنهادی

تزیین میز ناهار خوری با شمعدان

میز ناهارخوری یکی از اجزای کاربردی دکوراسیون ما بوده که افراد زیادی تمایل دارند آن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳