دوشنبه , 31 اردیبهشت 1403 - 11:35 قبل از ظهر

علائم خراب شدن رنگ مو

 

شاید تا به حال برای شما هم پیش آمده باشد که در مورد مصرف رنگ موهای موجود در کمد آرایشی خود دچار تردید شده باشید. در بسیاری از مواقع هنگامی که موهای خود را رنگ می کنید ممکن است نیمی از رنگ اضافه بیاید و شما آن را در داخل کمد آرایشی خود نگهداری کنید. حال سوالی که پیش می‌ آید این است که؛ آیا شما به راحتی و بدون دغدغه می‌ توانید از این رنگ استفاده کنید یا نه؟ احتمالا برای شما هم سوال پیش آمده است که تاریخ انقضای رنگ مو چقدر است و پس از باز شدن تا چه مدت می توان آن را استفاده کرد؟ تمام این سوال ها ممکن است ذهن شما را درگیر کنند. بنابراین اگر به دنبال علائم خراب شدن رنگ مو باز نشده و یا باز شده هستید بهتر است ما را در ادامه این مقاله از سیب همراهی کنید. ما به صورت کاملا مفصل در مورد علائم خراب شدن رنگ مو و همچنین عوارضی که ممکن است رنگ موی خراب بر روی موهای شما داشته باشد صحبت کرده ایم.

علائم رنگ موی فاسد

اغلب رنگ موها به مدت دو الی سه سال پس از تولید، تاریخ دارند. یعنی تا زمانی که آمونیاک و پراکسید با یکدیگر واکنش شیمیایی انجام ندهند رنگ مو خراب نمی شود و این واکنش شیمیایی می تواند دو الی سه سال بعد از تولید رنگ مو به طول بیانجامد. اما اگر شما رنگ مویی دارید که نمی دانید تاریخ تولید آن دقیقا چه زمانی بوده است، می توانید به علائم رنگ دقت کنید. برخی از این علائم به شرح زیر است:

  • وجود بوی غیرمعمول و یا بوی ترش شدگی می تواند نشان دهنده رنگ موی تاریخ گذشته باشد
  • وجود رنگ های غیر معمول و یا نشتی بطری رنگ نیز از علائم فساد رنگ هستند
  • علائم ظاهری دیگر فساد رنگ شامل کپک دور بطری رنگ
  • بسته بندی آسیب دیده رنگ
  • رنگ غیر معمول مواد داخل بطری
  • در صورتی که رنگ موی شما حاوی مایع با رگه های جداگانه بود نیز احتمال فساد آن بسیار بالا خواهد بود.

بنابراین اگر شما این نشانه‌ ها را مشاهده کردید بهتر است که از مصرف رنگ مورد نظر خود داری کنید. این نشانه بیشتر در رنگ هایی که درب آن ها باز شده است نمایان می شوند، بنابراین اگر رنگ موی شما با درب باز در کمد آرایش شما وجود دارد حتما در مورد صحت و سلامت آن اطمینان حاصل کنید و سپس آن را مورد استفاده قرار دهید. زیرا استفاده از یک رنگ موی تاریخ گذشته عوارض بسیار زیادی برای موهای شما به دنبال دارد.

مصرف رنگ مو تاریخ گذشته چه عوارضی دارد؟

از جمله اصلی ترین عارضه استفاده از رنگ موی تاریخ گذشته می توان تغییر در رنگ موها را نام برد. به عبارتی رنگ موهای شما ممکن است متمایل به سبز شوند یا چند رنگ مختلف در موی شما ظاهر شود. دیگر عارضه استفاده از رنگ موی فاسد عدم رنگ پذیری تارموی شما خواهد بود. برخی از مواقع فاسد شدن رنگ باعث می شود تا موی شما هیچ رنگی به خود نگیرد. همچنین موخوره نیز یکی دیگر از عوارض شایع استفاده از رنگ موی تاریخ گذشته است. واکنش های آلرژیک دیگر همچون خارش شدید پوست، سوختگی پوست، ورم و قرمزی پوست نیز از جمله دیگر عوارض استفاده از رنگ موی تاریخ گذشته هستند.در صورتی که موهای شما دچار سوختگی و موخوره شوند ممکن است درمان آن ها بسیار سخت باشد و درمان آنها مدت زمان زیادی طول بکشد.

همچنین شما به احتمال زیاد تا حدود یک سال بعد نیز قادر نخواهید بود مجدد موهای خود را رنگ کنید. زیرا حساسیت‌ های رنگ تاریخ گذشته بسیار بالا هستند و ممکن است پوست سر شما به صورت کامل آسیب ببیند. بنابراین ما به شما توصیه می کنیم که در درجه اول رنگ موی خود را به صورت تیوپ در بسته و پلمپ نگهداری کنید و در درجه دوم رنگ موی باز شده را نهایتا یک الی دو ماه پس از باز شدن مورد استفاده قرار بدهید. همچنین رنگ مو را چه به صورت بسته و چه به صورت باز به هیچ عنوان در دماهای بالا قرار ندهید. مناسب ترین دما برای نگهداری رنگ مو ۲۲ الی ۲۵ درجه سانتیگراد است.  نکته دیگر این است که از نگهداری رنگ های مخلوط شده با یکدیگر جدا اجتناب کنید. زیرا رنگ های مخلوط شده به سرعت با یکدیگر واکنش می دهند و زودتر از آنچه که فکرش را بکنید فاسد می شوند.

 

 

 

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *