یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403 - 0:55 قبل از ظهر

10 تا بهترین داکت اسپلیت بازار ایرانی و خارجی

امروزه برای حفظ منابع آب، توصیه می ‌شود از کولرهای آبی کمتر استفاده شود. با این حال اگر در شرایطی هستید که امکان نصب و استفاده از بهترین داکت اسپلیت بازار را ندارید، بهتر است به سراغ انواع کولر پلیمری به جای آبی بروید. دلیل آن هم این است که کیفیت و راندمان بالاتری دارند در نتیجه آسیب کمتری به منابع آبی کشور وارد می ‌شود. البته اگر در مناطق گرم و حاره ای زندگی می کنید، داکت اسپلیت انتخاب مناسب تری است. این دستگاه انواع مختلفی دارد که برندهایی مانند اجنرال، سامسونگ، ال جی، ایران رادیاتور و دانا تهویه از تولید کننده های آن در بازار هستند.

داکت اسپلیت اجنرال، معروف ترین برند

اگر می خواهید بدانید یکی از معروف ترین تولید کننده های hvac چیست، باید گفت اجنرال از قدیمی ‌ترین برندهای موجود در ایران، در زمینه تولید انواع سیستم های تهویه مطبوع است. شما می ‌توانید دستگاه ‌های این برند را از ظرفیت 24 هزار تا 60 هزار BTU تهیه کنید. برخی از آن ها دارای اینورتر بوده و می تواند در مصرف برق صرفه جویی کند و برخی دیگر مدل معمولی و بدون اینورتر هستند.

این دستگاه‌ ها برای مناطق حاره ‌ای یا معتدل طراحی شده ‌اند و هم با برق تک فاز و هم سه فاز کار خواهند کرد. برند اجنرال محصولات خود را با گاز R410 مجهز کرده و تمام فیلترهای آن از تکنولوژی نانو بهره‌ مند شده ‌اند. با وجود اینکه اکثر داکت اسپلیت ‌ها دارای سروصدای زیادی هستند، مدل‌ های ساخت اجنرال همگی به خوبی عایق شده و کمترین صدای ممکن را در محیط پخش می‌ کند.

داکت اسپلیت ال جی، متنوع و با کیفیت

کمپانی ال جی توانسته در تولید انواع لوازم برقی خانگی و اداری به عنوان مارک پیشرو عمل کرده و در این بین، بهترین داکت اسپلیت بازار را نیز تولید کند. البته تولیدات آن تنها به اسپیلت محدود نشده و می ‌توان دید که این برند انواع اسپلیت دیواری، چیلر و پکیج ‌های هوای یکپارچه را نیز ساخته است.

محصولات ساخت این برند دارای تنوع بالایی بوده و حتی در سایز بندی نیز به فکر محیط ‌های بزرگ یا کوچک بوده است. همانند دیگر برندهای بزرگ، ال جی نیز از دستگاه‌ های اینورتردار و یا دور ثابت رونمایی کرده تا هرکس با توجه به بودجه و شرایط خود، خرید خوبی انجام دهد.

گاز مخصوص این داکت اسپلیت از نوع R410 بوده و از طرفی به دلیل جنس و نحوه قرار گیری دمنده‌ های دستگاه، صدای ایجاد شده بسیار کم و از طرفی جریان هوای منتقل شده بسیار زیاد خواهد بود. یکی از آخرین تکنولوژي ‌های موثر این شرکت نیز Gold Fin نام دارد که انتقال حرارت را با توازن بیشتری انجام خواهد داد.

داکت اسپلیت ال جی، متنوع و با کیفیت

داکت اسپلیت سامسونگ

از دیگر برندهای آسیایی که محصولات بسیار خوبی را در سراسر جهان عرضه کرده ‌اند، می ‌توان به سامسونگ اشاره کرد. اسپیلت ‌های سامسونگ دارای کمپرسورهای اینورتردار یا ساده بوده و ظرفیتی بین 12 هزار تا 60 هزار BTU را دارند. استفاده از گاز R410 دوستدار محیط زیست بوده و تکنولوژي Blue Fin نیز کارآمدی کندانسور را دو چندان کرده است. صدای فن این دستگاه ممکن است کمی بیشتر از مدل‌ های خارجی دیگر باشد اما در عوض با کمک قطعه اکومولاتور می ‌توانید کمپرسور را عایق کرده و عمر آن را زیادتر کنید.

داکت اسپلیت برند هایسنس

برند هایسنس در تولید محصولات تهویه مطبوع بسیار خوب عمل کرده و بهترین داکت اسپلیت بازار را ساخته است. وزن پایین این تجهیزات باعث شده تا نصب آنها ساده ‌تر و فیلترهای قابل‌ شستشوی آن نیز باعث افزایش عملکرد دستگاه ‌شود. کمپرسورهای هایسنس هم از نوع دور ثابت و هم اینورتر دار بوده و از ظرفیت 18 هزار تا 60 هزار BTU را ساپورت می‌ کند. خوشبختانه گاز مبرد آن نیز از نوع R410 بوده و در صورت گذاشتن کویل آب گرم در مسیر کانال، می ‌توانید در فصول سرد نیز با کمترین مصرف انرژی، دمای محیط را افزایش دهید.

داکت اسپلیت برند هایسنس

داکت اسپلیت برند خارجی میتسوبیشی

همیشه طرفدارانی در ایران وجود دارند که مارک میتسوبیشی را از دیگر برندها ترجیح داده و با وجود داکت اسپیلت این برند، قصد دارند آن را برای خود تهیه کنند. در کنار راندمان بالا و مصرف برق پایین، قیمت این تجهیزات بالا بوده و می ‌توانید از میان دو نوع دور ثابت یا اینورتر دار یکی را انتخاب کنید. ظرفیت ‌های این برند از 27 هزار شروع شده و تا 200 هزار BTU می‌ رسد که از قوی‌ ترین مدل ‌ها در تمام بازار است. یونیت‌ های داخلی ارتفاع کمی داشته، جنس دمنده ‌ها از پلاستیک است و می ‌توانید میزان رطوبت هوا را خودتان تنظیم کنید.

داکت اسپیلت ایران رادیاتور، برند با سابقه

با توجه به سابقه و قدمت این برند می‌ توان بهترین داکت اسپلیت بازار را ایران رادیاتور به شمار آورد. این برند بیشتر با تولید سیستم ‌های گرمایش شناخته می‌ شود اما اسپلیت و سیستم سرمایش هم به لیست محصولات آن اضافه شده است. Duct Split این برند می ‌تواند محدوده دمایی منفی 15 تا 5 درجه را فراهم کند. همچنین سطح انرژی آن ایده‌ آل بوده و ظاهری زیبا دارد. نکته مهم در این داکت، جنس بلوورها بوده که از فلز ساخته شده و مقاومت و کیفیت بالایی دارند. کمپرسور این محصول ژاپنی بوده و سه ظرفیت 24، 30 و 34 هزار را ارائه می ‌دهد.

داکت اسپلیت برند مهر اصل

برند مهر اصل یکی از مارک ‌های ایرانی بوده که انواع سیستم ‌های سرمایش جذبی، کویل، مسی و تراکمی را تولید می‌ کند. داکت این برند دارای تکنولوژی بلوفن بوده که هم در محصولات سرمایشی و هم گرمایشی آن وجود دارد. همچنین فیلتر آنتی باکتریال اجازه نمی‌ دهد تا میکروب ‌ها در سراسر سیستم و اتاق ‌ها پخش شوند. کندانسور آن روبرو زن بوده که می ‌توان آن را در بالکن قرار داد. ظرفیت‌ های آن هم از 28 تا 68 هزار است.

داکت اسپیلت دانا تهویه، برند ایرانی با گارانتی

در لیست بهترین داکت اسپلیت بازار می ‌توان نام برند دانا تهویه را مشاهده کرد که با وجود ایرانی بودن، کیفیت بسیار بالایی را ارائه می‌ دهد. این برند گارانتی و خدمات پس از فروش بسیار خوبی داشته که یکی از دلایل رضایت کاربران است. همچنین مصرف انرژي آن پایین بوده و می ‌توان در آب‌ و هوای معتدل و حاره ‌ای از آن استفاده کرد. این دستگاه ظرفیتی از 24 تا 60 هزار مناسب فضاها و مکان‌ های بزرگ دارد. همچنین ویژگی نایت سایلنت باعث می‌ شود تا در هنگام خواب، دستگاه با کمترین صدا کار کند.

داکت اسپلیت برند کیسان

برند ایرانی کیسان انواع سیستم‌ های تهویه مطبوع را تولید می ‌کند. محصولات این برند مصرف انرژی پایینی دارند و جنس بدنه آن‌ ها از فلز استیل است. ظرفیت کلی داکت از 24 تا 60 هزار بوده و دارای گارانتی و خدمات پس از فروش بسیار خوبی است. یک نکته جالب در مورد Duct Split های برند کیسان صدای بسیار کم آنهاست.

داکت اسپلیت برند داکتینو

یک برند جوان باکیفیت ایرانی، داکتینو بوده که بهترین داکت اسپلیت بازار را تولید می ‌کند. محصولات این برند طراحی ساده اما کاربردی دارند و بیشتر تمرکز روی کیفیت کارکرد آن است. قیمت آن ‌ها مناسب و از کمپرسورهای اسکرال بند کوپلند استفاده شده است.

کلام آخر؛ داکت اسپیلت ایرانی بهتر است یا خارجی؟

انتخاب بین داکت‌ های ایرانی و خارجی برای بسیاری از خریداران سخت است. شما می توانید از میان داکت اسپلیت های برند اجنرال، ال جی، سامسونگ، هایسنس، میتسوبیشی، ایران رادیاتور و داکتینو، محصول مورد نظر خود را خریداری کنید. پیشنهاد می‌ شود هنگام خرید بهترین داکت اسپلیت بازار به نکاتی از جمله بودجه، نیاز شخصی، فضای مورد نظر، خدمات پس از فروش و گارانتی توجه کنید. با بررسی این نکات بهتر می ‌توانید تصمیم بگیرید که محصول ایرانی یا خارجی بخرید. با این حال معمولا محصولات خارجی قیمت بالاتری دارند که همین مساله، عامل موثری در تصمیم گیری است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *