سه شنبه , 28 فروردین 1403 - 2:31 بعد از ظهر

فرش در دکوراسیون داخلی

یکی از محصولاتی که استفاده از آن تاثیر زیادی روی دکوراسیون داخلی منازل دارد، فرش است. امروزه انواع مختلفی از فرش های مدرن کلاسیک فانتزی و غیره در بازار موجود هستند که هر یک مشتریان مخصوص خود را دارند، اما یکی از مهمترین نکاتی که در هنگام انتخاب این فرش ها باید به آن دقت نمود، سازگاری فرش با دکوراسیون داخلی است. فرش در دکوراسیون داخلی باید به گونه ای انتخاب شود که رنگ آن با رنگ سایر وسایلی که در خانه استفاده شده است همخوانی داشته باشد و همچنین طرح آن متناسب با طرح داخلی منزل باشد. در این مقاله قصد داریم به فرش در دکوراسیون داخلی و مواردی که باید به آن توجه شود بپردازیم. عکس های گرانترین فرش دستباف تبریز که از زیباترین فرش های کشور ما است را می توانید در سیب مشاهده کنید.

نکاتی برای دکوراسیون فرش خونه

اولین نکته در هنگام انتخاب فرش این است که فرش نباید تمامی قسمت های منزل را به صورت کامل بپوشاند. برای مثال در خانه ها پیشنهاد می شود که فرش به اندازه ای انتخاب شود که پایه جلوی مبل روی فرش قرار بگیرد و پایه عقبی روی فرش نباشد. دومین نکته برای انتخاب فرش دقت به تعداد اعضای خانواده است. اگر خانه شما شلوغ است و بچه های بازیگوشی دارید بهتر است از فرش هایی با طرح های شلوغ استفاده کنید. فرش با طرح شلوغ به راحتی کثیفی را روی خود نمایان می‌کند و به همین دلیل لکه ها روی آن خیلی پیدا نیستند.

نکاتی برای دکوراسیون فرش خونه
اگر خانه شما کوچک است بهتر است از فرشی با رنگ روشن استفاده کنید. فرش با رنگ روشن به شما کمک می کند تا منزل خود را تا حدود زیادی بزرگتر نشان بدهید. اگر دکوراسیون داخلی خانه مدرن است حتماً باید از فرش های مدرن برای کف خانه استفاده شود اما اگر در خانه از سبک کلاسیک استفاده شده است استفاده از فرش سنتی توصیه می شود. در هنگام انتخاب فرش بهتر است به نخ به کار رفته در فرش توجه زیادی کنید. در انواع فرش های ماشینی بهتر است از الیاف اکریلیک برای بافت فرش استفاده شده باشد اما در فرش های دستباف بهتر است از ابریشم یا پشم برای بافت فرش استفاده شود.

نکاتی برای دکوراسیون فرش خونه
اگر میزان رفت و آمد در منزل شما زیاد است بهتر است از فرش هایی که بافت لطیف و ظریفی دارند، استفاده نکنید. این فرش ها خیلی سریع خراب می شوند و پاخور چندان مناسبی ندارند. هیچگاه سعی نکنید کیفیت را فدای قیمت کنید. برای خرید فرش بهتر است مقدار بیشتری هزینه کنید تا فرش که به دست شما می‌رسد بعد از گذشت مدت زمان کوتاه دچار تغییر شکل و تغییر رنگ نشود. اگر طرح کاغذ دیواری موجود در منزل شلوغ است، بهتر است فرش شما طرح ساده ای داشته باشد تا ترکیب آنها با یکدیگر ساده و بهتر باشد.
برای مکان هایی مانند آشپزخانه بهتر است از فرشی استفاده کنید که به صورت کامل زیر میز نهار خوری را بپوشاند.‌ برای مثال اگر میز ناهارخوری شما مستطیلی است از یک فرش مستطیلی برای زیر ما نیز استفاده کنید و اگر میز ناهار خوری شما دایره ای شکل است از یک فرش دایره ای برای پوشاندن فضا استفاده کنید. فرش هایی که برای مکان هایی مانند اتاق کودک یا آشپزخانه استفاده می شوند بهتر است سبک باشند تا شستشو دادن آنها آسان تر باشد.

نکاتی برای دکوراسیون فرش خونه

نقش فرش در دکوراسیون داخلی چیست؟

به صورت کلی استفاده از فرش در نقاط مختلف منزل می تواند تاثیر بسزایی در دکوراسیون داخلی داشته باشد. منازلی که کف آن ها هیچگونه فرشی پهن نشده است، معمولاً بد به نظر می رسند و نظر مخاطبان را به خود جلب نمی‌کنند، در حالی که استفاده از یک فرش حتی فرش کوچک می تواند تاثیر بسزایی روی دکوراسیون داخلی داشته باشد.
استفاده از فرش مناسب در منازل باعث می شود دکوراسیون داخلی زیباتر، بزرگتر و چشم نواز تر به نظر برسد و از شلوغ شدن بیش از اندازه فضا کوچک نشان داده شدن سالن و سایر نقاط خانه، تاریک شدن فضا و عدم جذب نور طبیعی و غیره تا حدود زیادی جلوگیری می کند. برای مثال با استفاده از فرش های ساده یا فرش با طرح بزرگ و درشت در منازل می توان تا حدود زیادی اندازه سالن را بزرگتر نشان داد. اگر در دکوراسیون های داخلی مختلف از فرش های مناسب استفاده شود، از بی روح شدن فضا تا حد زیادی جلوگیری می شود.

نقش فرش در دکوراسیون داخلی چیست؟
در برخی از موارد زمانی که رنگ وسیله های موجود در دکوراسیون داخلی کاملا خنثی هستند، باید رنگ فرش به گونه‌ای خریداری شود که به فضا گرما ببخشد و زیبایی منحصر به فرد خود را داشته باشد. به صورت کلی زیبایی و جذابیت منزل تا حدود زیادی در گروه وسایل بزرگ مانند فرش، مبلمان و پرده است. با توجه به این موارد بهتر است قبل از انتخاب سایر محصولات و وسایلی که قرار است در منزل شما قرار داده شوند فرش را انتخاب کنید و سپس به سراغ انتخاب مبلمان و پرده بروید و سپس سایر وسایل ریزتر را انتخاب کنید.
با مجله اینترنتی سیب جواب تمام سوالات خود را به رایگان در اینجا پیدا کنید.

مطلب پیشنهادی

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

فرش ماشینی با الیاف طبیعی یا با الیاف مصنوعی، نزدیک به نیم قرن است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *