شنبه , 8 اردیبهشت 1403 - 5:21 قبل از ظهر

تميز كردن پاركت با سركه

می توانید برای تمیز کردن کفپوش های پارکتی از سرکه استفاده کنید. سرکه ارزان و فاقد مواد شیمیایی و سمی است. سرکه مخفی ترین راز یک خانه دار برای تمیز نگه داشتن خانه است و می تواند کاربردهای متعددی داشته باشد.

تمیز کردن پارکت با سرکه

سرکه موجب درخشان شدن کفپوش پارکتی می شود

کفپوش های پارکتی برای اینکه درخشش و زیبایی خود را حفظ کنند، نیازمند مراقبت های خاصی هستند. خوشبختانه سرکه برای تمیز کردن پارکت های زیبا انتخاب مطمئنی است. در واقع، ماده ی اورگانیک که جوهره ی طبیعی میوه ها، سبزیجات و غلات است، 100 درصد قابل تجزیه ی زیستی است.

تمیز کردن پارکت با سرکه

از این رو می توانید برای نظافت از سرکه استفاده کنید، بدون اینکه نگران این باشید که خانواده تان را در معرض خطر قرار می دهید یا به محیط آسیب می رسانید. علاوه بر این، سرکه ی خانگی متداول معروف به نابود کردن باکتری ها، قارچ ها، کپک ها و ویروس ها است. همچنین سرکه دارای ماندگاری بسیار بالایی است به طوری که میزان این ماندگاری نامعین است.

تمیز کردن پارکت با سرکه

چگونه کفپوش پارکتی را با سرکه تمیز کنیم

برای تمیز کردن پارکت با استفاده از سرکه، گام های ساده ی زیر را طی کنید:

  • تمام اشیاء را از روی کفپوش بردارید. اگر مبلمان و وسایل دیگر قابلیت جابجایی ساده دارند، آن ها را نیز بردارید.

تمیز کردن پارکت با سرکه

  • راه ورود به اتاق تحت نظافت را مسدود کنید تا کودکان یا حیوانات خانگی بر روی سطح مرطوب و لغزنده ی آن پای نگذارند. با وجود اینکه سرکه فاقد مواد سمی است، اما جای پا یا پنجه ی حیوانات بر روی سطح تمیز شده می تواند آزار دهنده باشد.
  • کفپوش را با جارو برقی یا طی خشک تمیز کنید. پیش از شستشو، از بین بردن همه ی گرد و خاک، کثیفی، لکه ها و مواد زاید از روی کفپوش بسیار مهم است.

سرکه موجب درخشان شدن کفپوش پارکتی می شود

  • سطل تمیزی را با محلول سرکه ی سفید و آب گرم پر کنید. استفاده از یک نیم فنجان سرکه ی سفید در یک گالن آب گرم کفایت می کند.
  • یک طی تمیز را داخل محلول فرو برده و سپس آن را آن قدر بچلانید تا کمی نم بر روی آن باقی بماند. هرگز از یک طی خیلی خیس برای تمیز کردن کفپوش پارکتی استفاده نکنید.

سرکه موجب درخشان شدن کفپوش پارکتی می شود

  • با آغاز از یک گوشه به طی کشیدن زمین بپردازید. در جهت تخته های کف طی بکشید. اگر آب خشک شده با مقداری رگه های مرطوب از روی کفپوش خشک شود، در صورتی که در جهت تخته های کف طی کشیده باشید، این رگه ها خیلی نمایان نمی شوند.
  • به طور متناوب، سر طی را با آب بشویید.

سرکه موجب درخشان شدن کفپوش پارکتی می شود

  • اگر دیدید محلول دارد کثیف می شود، آب آن را تعویض کنید.

مزایای تمیز کردن کفپوش با سرکه

پس از طی کشیدن کفپوش پارکتی می توانید از یک حوله ی نرم برای خشک کردن آن استفاده کنید یا اینکه اجازه دهید تا با جریان هوا خشک شود. اگر کفپوش خیلی خیس به نظر می رسد، بهتر است از حوله استفاده کنید. با وجود اینکه اندکی آب در بیشتر موارد ضرری ندارد، اما در مورد محصولات چوبی و پارکت، باقی گذاشتن مقداری آب، اصلا ایده ی خوبی نیست.

سرکه موجب درخشان شدن کفپوش پارکتی می شود

ایمن، موثر و آسان
پس از خشک شدن کفپوش، می توانید مبلمان و سایر وسایل را به جای خود باز گردانده و اتاق را برای ورود خانواده یا احیانا حیوانات خانگی باز کنید. سرکه سمی نبوده و بی خطر است و نیازی نیست آن را از کف اتاق با آب بشویید.

سرکه موجب درخشان شدن کفپوش پارکتی می شود

کفپوش پارکتی پس از اینکه طی کشیده شده، درخشندگی خاصی خواهد داشت.

مطلب پیشنهادی

دیلیت اکانت تلگرام فوری بدون کد

  تلگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین مسنجرهای جهان، از طرفداران بسیاری برخوردار است. این …

یک دیدگاه

  1. واقعا تميز میشه با سرکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳