شنبه , 6 مرداد 1403 - 8:19 قبل از ظهر

مقدار مصرف آموکسی سیلین برای میکروب معده

آموکسی سیلین (amoxicillin) در دسته داروهای آنتی بیوتیک قرار دارد که به درمان عفونت‌های باکتریایی مانند عفونت قفسه سینه و آبسه دندان کمک می‌کند. همچنین این دارو به همراه سایر آنتی بیوتیک‌ها برای درمان زخم معده نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول به اشکال مختلف شامل قرص، کپسول، شربت و محلول تزریقی تولید شده و روانه بازار می‌شود. در این مطلب از دانشنامه سیب به شما خواهیم گفت که مقدار مصرف آموکسی سیلین برای میکروب معده چقدر است. همچنین استعمال این دارو بدون تجویز پزشک چه عوارضی به همراه خواهد داشت.

البته لازم به ذکر است که اطلاعات بیان شده در این مقاله صرفا جهت افزایش آگاهی عمومی شما خوانندگان عزیز بیان شده است. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که در هنگام استفاده از هرگونه محصولات دارویی و پزشکی با پزشک و متخصص مشورت کنید.

مقدار مصرف آموکسی سیلین برای میکروب معده

نحوه مصرف آموکسی سیلین برای عفونت معده

پیش از آموزش نحوه مصرف آموکسی سیلین برای درمان عفونت معده باید بدانید که استفاده از آنتی بیوتیک‌ها سرخود و به میزان زیاد مضرات فراوانی دارد. در واقع این امر باعث می‌شود که اثربخشی این داروها در آینده و برای مواقع ضروری از بین برود.

  • نوع خوراکی amoxicillin بنا بر نظر پزشک باید قبل یا بعد از غذا استفاده شود.
  • معمولا پزشکان توصیه می‌کنند که این آموکسی سیلین هر 8 یا 12 ساعت یک بار استفاده شود.
  • میزان استفاده از این داروی آنتی بیوتیک به سن، وضعیت بیمار و نوع پاسخگویی بدن بیمار به درمان بستگی دارد.
  • هنگامی که در حال استعمال آموکسی سیلین هستید، باید مقدار زیادی آب بنوشید. البته میزان مصرف آب به تشخیص پزشک نیز بستگی دارد.
  • برای دستیابی به نتیجه بهتر، این نوع آنتی بیوتیک را در فاصله زمانی خاص میل کنید.
  • amoxicillin را هر روز در زمان‌های مقرر استعمال نمایید. پیش از اتمام دوز تجویزی پزشک، حتی اگر علائم بیماری ناپدید شده بود، مصرف آن را قطع نکنید. متوقف کردن دوز تجویزی پزشک باعث می‌شود که باکتری‌ها به رشد خود ادامه دهند و عفونت معده باز گردد.
  • برای گرفتن بهترین نتیجه، amoxicillin را در طول روز به طور مساوی استفاده کنید. ابتدای صبح، اواسط بعد از ظهر و آخر شب بهترین زمان مصرف آموکسی سیلین است.
  • هرگز قرص را نشکسته یا نجوید، بلکه آن را با یک لیوان پر آب ببلعید. به همین دلیل کودکان یا افرادی که مشکل بلعیدن قرص دارند، می‌توانند از شربت خوراکی آن استفاده کنند.

برای درمان بیماری میکروب معده، معمولا بزرگسالان باید روزی 1000 میلی‌گرم یا 2 کپسول آموکسی سیلین میل کنند. البته بهترین راه برای آگاهی از میزان مصرف، نحوه استفاده، عوارض جانبی و تداخلات دارویی مشورت کردن با پزشک عمومی، متخصص داخلی یا متخصص عفونی است.

نحوه مصرف آموکسی سیلین برای عفونت معده

مصرف قرص بدون تجویز پزشک ممنوع

قرص آموکسی سیلین یکی از مهمترین انواع آنتی بیوتیک‌های پنی سیلین است که در درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه مصرف خودسرانه این دارو به یکی از بزرگترین مشکلات کشورهای مختلف تبدیل شده است. در حال حاضر بسیاری از پزشکان در مورد مقاومت بدن انسان‌ها به آنتی بیوتیک‌ها نگران هستند.

به همین دلیل بسیار مهم است که مقدار مصرف آموکسی سیلین برای میکروب معده، سرماخوردگی و آنفولانزا را زیر نظر پزشک مشخص کنید. زیرا پزشک با توجه به مشخصات فردی و وضعیت بیماری هر فرد مقدار مناسب این دارو را تجویز می‌نماید. در صورت ادامه یافتن وضعیت بیماری به همان شکل اولیه یا وخیم شدن اوضاع بیمار، موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

همچنین با وجود اینکه amoxicillin در دسته داروهای بی خطر برای خانم‌های باردار قرار دارد، اما بهتر است که درباره استفاده این دارو در دوران بارداری با پزشک مشورت بفرمایید. در ضمن ممکن است که ترکیبات شیمیایی موجود در این محصول درمانی از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل شود. به همین دلیل بهتر است که مادران شیرده این کپسول را با احتیاط و تشخیص پزشک استعمال کنند.

به یاد داشته باشید که مصرف همزمان آموکسی سیلین با سایر آنتی بیوتیک‌ها و داروهای ممانعت کننده از لخته شدن خون تداخل داشته باشد. بنابراین حتما پزشک را در جریان داروهایی که استفاده می‌کنید، بگذارید. اسهال، حالت تهوع و استفراغ از شایع‌ترین عوارض جانبی مصرف amoxicillin است. همچنین این دارو به ندرت در برخی از افراد باعث بروز مشکلات کبدی، بثورات پوستی و درد مفاصل می‌شود. به همین دلیل استعمال بدون تجویز پزشک می‌تواند این مشکلات و مشکلات جدی‌تری را برای شما به همراه داشته باشد.

مطلب پیشنهادی

درصد خطای بیبی چک منفی

با پیشرفت تکنولوژی در عرصه پزشکی می‌توان استفاده از کیت‌های تشخیص حاملگی یا بیبی چک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *