جمعه , 7 اردیبهشت 1403 - 8:35 بعد از ظهر

بزرگی لبه های واژن نشانه چیست

یکی از مهمترین مشکلاتی که خانمها با آن مواجه هستند بزرگی لبه های واژن است. لبه های واژن که با نام لابیا شناخته میشوند در برخی از خانم ها ممکن است اندازه غیر طبیعی داشته و بزرگ باشند. اگر در هنگام انجام فعالیت‌هایی مانند پیاده روی، دوچرخه سواری، پوشیدن لباس های تنگ و حتی رابطه جنسی احساس درد زیادی دارید، ممکن است این مشکل به دلیل بزرگ بودن لابیا ها برای شما به وجود آمده باشد. به صورت کلی معیار خاصی برای بزرگی لابیا وجود ندارد و نمی توان گفت اندازه استاندارد لابیا چند سانت است. با مراجعه به پزشک و معاینه می توانید متوجه شوید که آیا لبه های واژن شما بزرگ است یا خیر. با مجله اینترنتی سیب همراه باشید.

علت بزرگی و بیرون زدگی لبه های واژن چیست

بزرگی و بیرون زدگی لبه های واژن ممکن است، علت های زیر را داشته باشد:

علت بزرگی و بیرون زدگی لبه های واژن چیست

رسیدن به سن بلوغ

زمانی که دختران نوجوان به سن بلوغ می رسند به دلیل ترشح هورمون‌های جنسی در بدن آنها لابیا بزرگتر میشود. در برخی از دختران ممکن است این رشد بیش از اندازه باشد و باعث بزرگی و بیرون زدگی لبه های واژن شود.

داشتن زایمان طبیعی

یکی از شایع‌ترین علل بزرگی و بیرون زدگی لبه های واژن زایمان طبیعی است. زمانی که فرد تعداد زیادی زایمان طبیعی انجام داده باشد، این مشکل شدت بیشتری پیدا می کند.

اختلال در هورمون های زنانه

به صورت کلی در بدن زنان هم هورمون های مردانه و هم هورمون های زنانه وجود دارد، اما هورمون های زنانه در بدن آنها غالب است. اختلال در هورمون های زنانه می‌تواند باعث بزرگتر شدن لبه های واژن و بزرگ شدن آنها شود. زمانی که در بدن یک زن هورمون های مردانه افزایش چشمگیری پیدا می‌کنند و بیشتر از هورمون های زنانه می شوند، لبه های واژن بزرگ و بیرون زده می شوند. مصرف برخی از داروهای بدنسازی و یا داروهای هورمونی و رسیدن به سن یائسگی از جمله مهمترین دلایل غالب شدن هورمون های مردانه هستند.

رسیدن به سن بلوغ

تغییر وزن ناگهانی

با تغییر وزن ناگهانی امکان بزرگ شدن لابیا و بیرون زدگی لبه واژن بالاتر می رود. افرادی که خیلی سریع و بدون برنامه ریزی لاغر می‌شوند بیشتر از سایر افراد در معرض بزرگ شدن ناگهانی لابیا هستند. در برخی از موارد افزایش ناگهانی وزن می‌تواند باعث بیرون زدگی لبه واژن شود. افرادی که در مدت زمان کمتر از دو ماه بیش از ۱۰ کیلوگرم وزن اضافه می کنند، با بیرون زدگی لبه های واژن و بزرگ شدن آنها روبرو می شوند.

از دست رفتن ذخیره چربی

با بالاتر رفتن سن و استفاده از برخی از داروها ذخیره چربی در بدن کاهش پیدا می‌کند و همین موضوع باعث افتادگی لابیا میشود. در این گونه موارد لابیا به دلیل افتادگی بزرگتر به نظر می‌رسند و زیبایی خود را از دست می‌دهند.

از دست رفتن ذخیره چربی

درمان بزرگی لبه های واژن

در سال‌های اخیر عملی به نام عمل لابیاپلاستی در قسمت واژن انجام می شود که می تواند بزرگی لبه های واژن را به صورت کامل از بین ببرد‌. این عمل جراحی یک عمل سرپایی است و میتوان در مدت زمان یک تا دو ساعت آن را انجام داد.

قبل از انجام عمل لابیاپلاستی فرد باید توسط پزشک معاینه شود و در صورتی که نیازی به انجام عمل وجود نداشته باشد پزشک برای شما عمل جراحی را انجام نخواهد داد. در غیر این صورت پزشک برای شما آزمایش هایی مانند آزمایش پاپ اسمیر تجویز می کند و بعد از مثبت بودن نتیجه این آزمایش عمل لابیاپلاستی را برای شما انجام می دهد.

درمان بزرگی لبه های واژن

در صورت مراقبت صحیح از واژن بعد از انجام عمل هیچ گونه عوارضی گریبان‌گیر شما نخواهد شد و می توانید بهتر از گذشته به فعالیت‌های خود ادامه بدهید. پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری برای شما تسهیل می‌شود و میتوانید از روابط جنسی خود لذت زیادی ببرید. در برخی از موارد برای درمان بزرگی و بیرون زدگی لبه های واژن نیازی به عمل جراحی وجود نخواهد داشت. زمانی که لبه های واژن به دلیل از بین رفتن چربی افتاده و بیرون زده باشند، با تزریق موضعی چربی در این محل می توان افتادگی و بیرون زدگی را از بین برد و دیگر نیازی به انجام عمل لابیاپلاستی وجود نخواهد داشت. در این گونه موارد تزریق چربی هیچ گونه عوارض جانبی برای فرد ندارد و حتی به مراقبت خاصی بعد از انجام تزریق نیاز نخواهد بود.

مطلب پیشنهادی

مراحل تشکیل جنین

مراحل تشکیل جنین

اگر به تازگی باردار شده باشید، بدون شک چند ماه آینده را صرف فکر کردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳