سه شنبه , 4 اردیبهشت 1403 - 8:49 بعد از ظهر

تميز كردن كابينت ام دي اف سفید

کابینت های ام دی اف سفید، ظاهری زیبا و پر نور به آشپزخانه شما می دهند. استفاده از آن ها همیشه حس تمیزی را به فرد منتقل می کنند اما حفظ این ظاهر تمیز و درخشان چالش بزرگی است. کابینت های تیره نیز به اندازه کابینت های سفید کثیف می شوند اما این کثیفی را کم تر نشان می دهند.

تمیز کردن کابینت ام دی اف سفید

در حالی که هر لکه ای بر روی کابینت های سفید، بر جسته تر به چشم می آید. نشستن لکه های چربی و روغن بر روی آن ها، سبب زرد شدن کابینت ام دی اف سفید می شود که باید آن زردی را از بین برد.

دلیل زرد شدن کابینت ام دی اف سفید

هر چه کابینت ام دی اف سفید و براق زیبا است، با زرد شدن جلوه خود را از دست داده و قدیمی به نظر می رسد. همه کابینت ها به مرور زمان تغییر رنگ می دهند اما تغییر رنگ کابینت سفید بیشتر جلب نظر می کند. زرد شدن کابینت ام دی اف سفید معمولاً دو دلیل دارد:

  • نور خورشید : رنگ چوب در مواجه با تابش مستقیم نور خورشید آرام آرام تغییر می دهد. برای پیشگیری از این اتفاق بهتر است در طول ساعاتی که نور مستقیم خورشید به کابینت ام دی اف سفید می تابد، از پرده استفاده کنید.

دلایل زرد شدن کابینت سفید

  • چربی و روغن: وقتی آشپزی می کنید، ذرات چربی در تمام آشپزخانه پراکنده می شوند. کابینت ام دی اف سفید باعث می شود زودتر رنگ چربی را ببینید. پس باید دست به کار شده و آن ها را تمیز کنید.

راهکاری برای تمیز نگه داشتن کابینت ام دی اف سفید

ساده ترین راهکار برای جلوگیری از زرد شدن کابینت ام دی اف سفید نصب هود است. استفاده از هود در هنگام آشپزی سبب جذب ذرات روغن و چربی ناشی از پخت و پز می شود. البته این کافی نیست و باید کابینت های خود را نیز تمیز کنید.

برطرف کردن لک و چربی کابینت ام دی اف سفید

راهکاری برای تمیز نگه داشتن کابینت ام دی اف سفید
آسان ترین و سریع ترین راه برای تمیز کردن کابینت ام دی اف سفید استفاده از دستمال نانو است. البته برای تمیزی بیشتر می توان از راهکارهای زیر نیز استفاده کرد:

  • جوش شیرین: کمی جوش شیرین روی دستمالی مرطوب بریزد و کابینت ام دی اف سفید را با آن پاک کرده و سپس با دستمال مرطوب دیگری آن را تمیز کنید.
  • سرکه سفید و مایع ظرفشویی: یک فنجان سرکه سفید، یک قاشق مایع ظرفشویی و کمی آب را با هم مخلوط کرده و با یک اسفنج روی کابینت ام دی اف سفید بکشید. با دستمالی مرطوب آن را پاک کنید.

تمیز کردن کابینت های سفید

  • سرکه، آب گرم و جوش شیرین: یک فنجان آب گرم، نصف فنجان سرکه و یک قاشق چایخوری جوش شیرین را مخلوط کرده و کابینت ام دی اف سفید را با آن تمیز کنید.

نکته: خشک کردن کابینت ها بعد از استفاده از این روش ها را از یاد نبرید.

راهکاری برای تمیز نگه داشتن کابینت ام دی اف سفید

نکته: هرگز از شوینده های قوی و مواد تیز، ساینده یا خراش دهنده برای پاک کردن کابینت ام دی اف سفید استفاده نکنید.

 

مطلب پیشنهادی

دیلیت اکانت تلگرام فوری بدون کد

  تلگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین مسنجرهای جهان، از طرفداران بسیاری برخوردار است. این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳