پنجشنبه , 20 اردیبهشت 1403 - 4:12 بعد از ظهر

چگونه با آب لاغر شویم

تا به حال شنیده اید که کسی تنها با نوشیدن آب لاغر شده است. شاید چنین مسئله ای در نگاه اول عجیب و البته غیر قابل باور به نظر برسد، ولی جالب است بدانید که این مسئله کاملا علمی و اثبات شده است. در واقع همین آبی که در دست گرفته اید می تواند شما را چند قدم به وزن ایده آلتان کاهش دهد. رژیم های مختلفی بر اساس اطلاعات پزشکی متفاوتی طراحی می شوند. یکی از معروف ترین این رژیم های آب درمانی است، ولی چگونه می توان با آب لاغر شویم؟ در این مقاله از مجله سیب قصد داریم به طور کامل به این سوال پاسخ داده و صفر تا صد رژیم آب درمان را توضیح دهیم. در صورتی که شما نیز قصد دارید به کمک این روش وزن کم کنید، ما را تا پایان این متن همراهی نمایید.

صفر تا صد رژیم آب درمانی

لاغری با آب، آب درمانی یا روزه آب رژیمی است که تنها شامل مصرف آب می شود. در واقع در این دوره فرد هیچ غذایی را نباید مصرف کند. این دوره منجر به کاهش وزن می شود، ولی عوارض آن تا مدت ها گریبان گیر شما خواهد بود.

اولین سوالی که در خصوص این رژیم مظرح می شود، این است که چگونه با آب می توان لاغر شد. در پاسخ باید توضیح دهیم که آب به 6 دلیل زیر موجب لاغری می شود:

  1. کاهش اشتها
  2. افزایش کالری سوزی
  3. افزایش دفع مواد زائد از بدن
  4. کاهش مصرف کالری مربوط به نوشیدنی ها
  5. لازم بودن آن برای چربی سوزی
  6. تاثیر بالای آب در ورزش و لاغری

صفر تا صد رژیم آب درمانی

اما به چه میزانی آب در روز برای لاغری نیاز است؟ برای این که با نوشیدن آب لاغر شویم در ابتدا باید عوامل موثر بر میزان آب مورد نیازتان را بیابید. این عوامل عبارت هستند:

  • میزان رطوبت بدن
  • ساعات قرار گیری در نور خورشید
  • وضعیت سلامت
  • سن
  • سطح فعالیت

با این حال برخی از تحقیقات نشان می دهند که زنان به میزان 2700 میلی لیتر و مردان به میزان 3700 میلی لیتر آب در بدن نیاز دارند. این میزان آب تنها با نوشیدن صرف آب حاصل نمی شود، بلکه مصرف مواد غذایی حاوی آب، چای و میوه ها نیز به تامین مقدار مورد نیاز آب شما منجر خواهد شد.

برای این که با نوشیدن آب لاغر شویم، باید رژیم خود را در دو مرحله زیر تنظیم کنید:

مرحله اول لاغری با آب (24 تا 72 ساعت)

مرحله اول لاغری با آب (24 تا 72 ساعت)

در مرحله اول شما تنها باید آب بنوشید. در واقع نوشیدن هیچ یک از مایعات دیگر در این مدت توصیه نمی شود. در صورتی که اولین بار است از این رژیم استفاده می کنید، بهتر است تنها برای 4 ساعت به طور مداوم آب بنوشید و در بین فواصل غذایی آب مصرف نمایید. سپس همانند ماه رمضان طول دوره آن را به 8 ساعت برسانید. یعنی تنها اول صبح و آخر شب غذا بخورید و ما بین این دو وعده آب بنوشید.

مرحله دوم پس از رژیم آب درمانی (1 تا 3 روز)

مرحله دوم نیز مانند مرحله اول بسیار مهم است. دقت کنید که پس از رژیم به پرخوری رو نیاورید. در این مدت بهتر است از مواد سرشار از پروتئین یا غلات سبوس دار استفاده کنید که انرژی مورد نیاز عضلات شما بازیابی شود.

خواص لاغری با آب

خواص لاغری با آب

برای این که بتوانید عملکرد بدن را حفظ کنید، لازم است که به صورت مستمر آب بنوشید. رژیم آب درمانی که بر پایه آب چیده شده حاوی مزایای بسیاری است که برخی از آن ها به شرح زیر هستند:

  • آب به اکسیژن رسانی بهتر به تمامی اندام کمک می کند.
  • آب موجب تمیز شدن کلیه ها می شود.
  • آب سلامتی و شادابی پوست را افزایش می دهد.
  • آب موجب جذب هر چه بهتر مواد مغذی می شود.
  • آب به خوبی از مفاصل و عضلات محافظت می کند.

مرحله اول لاغری با آب (24 تا 72 ساعت)

مضرات رژیم آب درمانی

حال که متوجه شدیم چگونه می توانیم با نوشیدن آب لاغر شویم، وقت آن رسیده که با مضرات این رژیم نیز آشنا شویم:

  • کاهش چربی سوزی و تحلیل بدن
  • افت فشار خون
  • افزایش خطر ابتلا به دیابت، اختلالات هورمونی و بیماری های قلبی
  • دفع مقدار زیادی از سدیم

صفر تا صد رژیم آب درمانی

کلام آخر

چگونه با نوشیدن آب لاغر شویم؟ رژیم درمانی چیست؟ مزیت ها و معایت این رژیم غذایی شامل چه مواردی می شود؟ این همه سوالاتی است که بیشتر افراد در خصوص رژیم درمانی می پرسند. از این رو در این مقاله از مجله سیب سعی کردیم به صفر تا صد رژیم آب درمانی بپردازیم.

مطلب پیشنهادی

۵ تا از بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان که باید بشناسید!

۵ تا از بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان که باید بشناسید!

در دنیا بدنسازی، شروع مسیر با انتخاب‌های درست از اهمیت بالایی برخوردار است، به‌خصوص زمانی‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *