دوشنبه , 17 اردیبهشت 1403 - 12:19 بعد از ظهر

کشیدن شیشه با قلقلی

شیشه یکی از مواد مخدر به شدت توهم زا است که استفاده از آن می تواند عواقب جدی برای جسم و روح انسان داشته باشد. افراد مختلفی که کشیدن شیشه را تجربه کرده‌اند در برخی موارد به دلیل توهم زا بودن این ماده به ناهنجاری های اجتماعی مانند قتل، خلاف های سنگین و غیره دچار شده اند. یکی از روش هایی که با استفاده از آن تا حدودی از آثار مخرب کشیدن شیشه بیشتر می شوند، کشیدن شیشه با قلقلی است. در این مورد باید دقت داشت که کشیدن شیشه به‌خودی‌خود عوارض جبران ناپذیری برای بدن انسان به وجود می آورد اما با استفاده از قلقلی تا حدودی عوارض آن بیشتر خواهند شد. با مجله اینترنتی سیب همراه باشید.

کشیدن شیشه با قلقلی چه تاثیر دارد

قلقلی وسیله دست ساز است که با استفاده از آن می توان از دخانیات مانند شیشه استفاده نمود. این وسیله دارای محفظه ای است که در داخل آن آب وجود دارد. زمانی که با استفاده از این وسیله از دخانیاتی مانند شیشه استفاده می شود، دود موجود در دخانیات از آب موجود در محفظه عبور می کند و عوارض ناشی از کشیدن شیشه تا حدود زیادی افزایش پیدا می کند. عبور کردن دود از محفظه موجود در قلقلی باعث می شود دود حالت چسبندگی بیشتری پیدا کند و با شدت بیشتری به ریه افراد بچسبد، به همین دلیل استفاده از این وسیله برای استعمال دخانیات اصلاً پیشنهاد نمی شود.

کشیدن شیشه با قلقلی چه تاثیر دارد
به صورت کلی استفاده از قلقلی می تواند برخی از عوارض کشیدن شیشه مانند عطسه و سرفه، آسیب به ریه ها، خشک شدن مخاط دهان و بینی و … را تا حدود زیادی تشدید کند، به همین دلیل در اکثر موارد استفاده از آن توصیه نمی شود. با استفاده از این وسیله شانس ابتلا به سرطان ریه در افراد تا حدود زیادی افزایش پیدا می کند، به علاوه افرادی که با استفاده از قلقلی شیشه می کشند، بعد از ترک شیشه مدت زمان بسیار بیشتری با عوارض جانبی و شیشه مانند عطسه کردن و سرفه کردن دست و پنجه نرم می‌کنند.
برای پیشگیری از عوارضی که در بالا به آنها اشاره شد در ابتدا فرد باید سعی کند به مواد افیونی ماننر شیشه معتاد نشود و در صورت ابتلا به اعتیاد سریعا نسبت به ترک اقدام کند، اما در نهایت اگر ترک کردن شیشه برایتان دشوار است، بهتر است از روش های بی خطر تر برای استعمال این ماده مخدر استفاده کنید.

عوارض کشیدن تریاک با قلقلی

عوارض کشیدن تریاک با قلقلی

کشیدن تریاک با قلقلی مانند کشیدن شیشه با قلقلی دارای عوارض جبران ناپذیر برای ریه افراد است. زمانی که افراد مختلف از قلقلی برای کشیدن تریاک استفاده می کنند با عبور دود تریاک از محفظه که در آن آب وجود دارد، میزان چسبندگی دود به ریه ها افزایش پیدا می‌کند و همین موضوع می‌تواند عوارض جبران ناپذیری برای ریه افراد داشته باشد. با آسیب دیدن ریه افراد میزان سرفه و عطسه در بدن آنها افزایش پیدا می‌کند که این نیز می‌تواند یکی از عوارض احتمالی کشیدن تریاک با قلقلی باشد. با بیشتر شدن میزان سرفه و عطسه افرادی که از تریاک با قلقلی استفاده می کنند، مشکلات زیادی پیدا می کنند و سرفه و عطسه بیشتر از اندازه باعث سردرگمی آنها خواهد شد.

عوارض کشیدن تریاک با قلقلی
تریاک به خودی خود ماده مخدر است که استفاده از آن باعث کاهش تنفس در افراد می‌شود حال اگر برای کشیدن تریاک از قلقلی استفاده شود این عوارض چندین برابر خواهد شد به صورتی که ممکن است سطح تنفس انسان به قدری کاهش پیدا کند که بیهوشی و یا مرگ از عوارض احتمالی باشد. در برخی از موارد با نرسیدن اکسیژن به ارگان های حیاتی بدن مانند مغز امکان مرگ مغزی و یا اور دوز کردن افزایش پیدا می کند. اگر برای مدت زمان طولانی از قلقلی برای کشیدن تریاک استفاده شود مخاط دهان و بینی کم کم خشک می شود، این موضوع باعث می‌شود فرد به صورت دائمی احساس تشنگی داشته باشد و مجاری بینی که برای تنفس استفاده می‌شوند دچار خشکی بیش از اندازه شوند به صورتی که فرد نتواند از بینی تنفس کند و برای تنفس کردن نیاز به استفاده از دهان داشته باشد.

عوارض کشیدن تریاک با قلقلی
طبق مطالعات انجام شده افرادی که از قلقلی برای کشیدن تریاک استفاده کرده اند، بعد از ترک تریاک دوره نقاهت طولانی تری داشته اند، به خصوص عطسه و سرفه که یکی از عوارض ترک اعتیاد است حتی بعد از گذشت ۶ ماه از ترک اعتیاد به تریاک همراه آن ها بوده است. این در صورتی است که در شرایط عادی عطسه و سرفه بعد از ترک اعتیاد کمتر از یک ماه طول می کشد. سایر عوارض کشیدن تریاک با قلقلی مانند کشیدن تریاک با سایر مواد است و هیچ تفاوتی بین آنها دیده نمی‌شود اما مواردی که در بالا به آنها اشاره شد، از جمله عواملی هستند که با کشیدن تریاک با قلقلی تشدید می شوند و یا باعث بروز مشکل می‌شوند، به همین دلیل به افراد توصیه می شود از این روش برای کشیدن تریاک یا شیره آن استفاده نکنند.

مطلب پیشنهادی

برای ترک شیشه چه بخوریم

برای ترک شیشه چه بخوریم

اعتیاد یکی از عواملی است که تمام ابعاد شخصیتی و زندگی فرد و اطرافیانش را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *