پنجشنبه , 9 فروردین 1403 - 9:42 بعد از ظهر

غذایی که سگ را وحشی می کند

سگ ها از دیرباز در مقام نگهبان در کنار انسان ها زندگی می کردند. آن ها برای نگهبانی از املاک، گله و اموال انسان ها آموزش می دیدند و به خوبی مسئولیتشان را به سر انجام می رساندند، ولی سگ های نگهبان در وهله اول باید وحشی باشند. یعنی سگی که رام و اهلی است، برای نگهبانی گزینه مناسبی نخواهد بود. چرا که رفتارش در مقابل افراد غریبه و متجاوز همانند رفتاری است که با صاحبش دارد. برای وحشی کردن سگ راهکارهای مختلفی وجود دارد. یکی از این راهکارها تنظیم رژیم غذایی خاص است. برخی از غذاها موجب پرخاشگری و نوسانات اخلاقی در سگ ها می شوند. برخی دیگر نیز به پیش فعالی سگ ها منجر خواهند شد، اما چه غذایی سگ را وحشی می کند؟
در این متن قصد داریم به بررسی و معرفی کامل غذاهایی بپردازیم که موجب وحشی شدن سگ ها می شوند. خواندن این محتوا را به کسانی که به دنبال تربیت سگ های نگهبان هستند توصیه می کنیم. همچنین اگر در خانه سگ دارید، با مطالعه این متن از وحشی شدن آن ها می توانید جلوگیری کنید.
چه غذایی سگ را هار می کند؟

چه غذایی سگ را هار می کند؟

همان طور که در ابتدای متن توضیح دادیم. برخی از غذاها سگ را وحشی می کند و موجب تغییر خلق و خوی آن می شود. برخی از افراد گمان می کنند که غذاها و گوشت های خام به وحشی شدن سگ منجر می شود، ولی در واقع چنین مسئله ای صحت نداشته و به هیچ وجه موجب وحشی شدن سگ نمی شود. در واقع نه تنها گوشت خام بلکه هیچ غذایی وجود ندارد که موجب وحشی شدن این حیوان با وفا شود. در صورتی که قصد دارید سگ خود را برای نگهبانی آماده کنید، بهتر است او را به مربی با سابقه بسپارید یا از روش های تربیتی مختلف برای این کار کمک بگیرید. در واقع این تربیت و آموزش است که سگ را برای نگهبانی از منزل، باغ و کارخانه آماده می کند و موجب وحشی شدن آن می شود. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که رژیم غذایی سگ با توجه به سن، وزن و نژاد آن باید انتخاب شود، اما غذایی برای وحشی کردن سگ به هیچ وجه وجود ندارد.
بهترین غذا برای هار شدن سگ

بهترین غذا برای هار شدن سگ

تغذیه سگ تاثیر مهمی روی سلامتی، وزن گیری، عمر و جنب و جوش حیوان دارد. شما به عنوان صاحب سگتان موظف هستید که غذایی سالم برای آن تهیه کنید. همچنین نوع و میزان غذا با توجه به نژاد، سن و وزن سگ مشخص می شود. در صورتی که برای نگهبانی از املاک یا گله خود سگی خریداری کرده اید، برای وحشی شدن آن به دنبال غذایی نباشید. شیادان بسیاری در کشور مدعی هستند که با ساخت غذایی خاص سگ را وحشی می کنند، ولی این ادعا به هیچ وجه صحت ندارد. از این رو به شما توصیه می کنیم که فریب چنین افرادی را نخورید و در دام آن ها نیفتید.
برای وحشی کردن سگ می توانید از دو راه زیر کمک بگیرید:
توله سگ تان را در کنار سگ بالغ وحشی بزرگ کنید. در این حالت سگ شما با رفتارهای تهاجمی رشد خواهد کرد و سگ بالغ را الگوی رفتاری خود قرار می دهد. البته در این روش سگ به صورت اصولی آموزش نمی بیند. به همین خاطر ممکن است حتی به صاحب خود هم آسیب بزند.
بهترین غذا برای هار شدن سگ
روش دوم سپردن سگ به مربی کار بلد است. در این حالت سگ شما افراد مهاجم و غریبه را از صاحبانش تشخیص می دهد. همچنین نحوه برخورد سگ با افراد غریبه و متجاوز به گونه ای خواهد بود که تنها منجر به دور کردن آن ها شود.

آیا خون سگ را وحشی می کند؟

بسیاری از افراد معتقد هستند که مصرف خون سگ را وحشی می کند، ولی خون نیز به هار و وحشی شدن سگ کمکی نمی کند. همانطور که در ابتدای متن توضیح دادیم هیچ غذایی برای وحشی کردن سگ وجود ندارد. تنها مصرف وعده های غذایی سرشار از خون منجر به ناراحتی گواراش حیوان می شود و عواقبی از قبیل موارد زیر را به دنبال خواهد داشت:
  • تهوع
  • استفراغ
  • اسهال
  • نفخ
مصرف خون غنی شده با آهن نیز به هیچ وجه توصیه نمی شود، چرا که باعث سمیت سگ می شود.
آیا خون سگ را وحشی می کند؟
کلام آخر
قدمت زندگی مسالمت آمیز سگ ها با بشر به هزاران سال می رسد. وجود کتیبه ها و نقاشی های روی دیوار گواه این ادعا هستند. سگ ها موجوداتی باهوش و با وفا هستند که برای کارهای مختلفی از قبیل نگهبانی آموزش می بیند. سگ نگهبان باید وحشی باشد و رفتار خشونت آمیزی با افراد غریبه و متجاوزان باشند. بسیاری از افراد معتقد هستند که مصرف برخی از غذاها سگ را وحشی می کند. در متن فوق در مجله اینترنتی سیب، علاوه بر بررسی این ادعا بهترین راه برای آموزش سگ نگهبان را معرفی کردیم. امیدواریم مطالب فوق مورد استفاده شما قرار گرفته باشد.

مطلب پیشنهادی

مار پیتون | آشنایی کامل با مار پایتون

  مار پیتون از خانواده ی مارهای بدون زهر است که در آسیا، آفریقا و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *