جمعه , 7 اردیبهشت 1403 - 8:50 بعد از ظهر

درمان قطعی درد پاشنه پا

 

از قدیم گفته اند که پا قلب دوم انسان است. وای به روزی که به هر دلیلی این قلب دوم دچار مشکل یا دردی شود. پس از آن زندگی سخت تر از همیشه خواهد بود. درد پاشنه پا از جمله عارضه‌ های رایجی به شمار می آید که آسایش بسیاری را گرفته است. برای این که بار دیگر زندگی به شما لبخند بزند و آسایش داشته باشید، لازم است که به فکر درمان این عارضه باشید. در این محتوا قصد داریم به علت و درمان قطعی درد پاشنه پا بپردازیم. از شما دعوت می کنیم که برای اطلاع از این مطالب ما را تا پایان این متن همراهی نمایید.

علت درد پاشنه پا چه می باشد؟

درد در ناحیه پاشنه پا به دلایل مختلفی رخ می دهد. از جمله این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فاسئیت پلانتار: این مشکل زمانی رخ می دهد که فشار زیادی به غلاف پا اعمال شود. افراد چاق، والیبالیست‌ها، تنیس بازها و زنان باردار بیشتر در خطر این مشکل قرار دارند.
  • خار پاشنه: به رشد غیر طبیعی استخوانی در غلاف پا خار پاشنه می گویند. دوندگان و افراد چاق بیشتر در معرض این بیماری هستند.
  • آپوفیزیت کالکانه: این مشکل در مرکز استخوان پاشنه پا رخ می دهد. فعالیت های ورزشی زیاد و پوشیدن کفش نو می تواند منجر به بروز این مشکل شود.
  • بورسیت: در این بیماری کیسه ای که در مفصل پا قرار دارد ملتهب خواهد شد. استفاده از کفش‌ هایی با پاشنه بلند رایج ترین دلیلی است که منجر به این بیماری می شود.
  • کبودی های موضعی: در صورتی که پاشنه بر اثر ضربه دچار کبودی شود به هنگام راه رفتن احساس درد خواهید کرد.
  • تاندونیت آشیل: این مشکل به خاطر فعالیت های ورزشی زیاد و پریدن های مکرر رخ می دهد. پوشیدن کفش نا مناسب نیز می تواند منجر به این مشکل شود.
  • گیر افتادن عصب: در صورتی که عصب پا فشرده شود، احساس درد، سوزش یا بی حسی خواهید کرد.

روش های درمان قطعی خار پاشنه پا

حال که با دلایل این بیماری آشنا شدید، بهتر است در این قسمت روش درمان هر یک این مشکلات را بدانید. این روش ها به شرح زیر هستند:

  • فاسئیت پلانتر: عدم ورزش برای مدت زمان کوتاه، ماساژ کف پا با یخ، اصلاح کفش، تمرینات کششی، استفاده از کفی مخصوص و فیزیوتراپی درمان‌‌های این بیماری هستند.
  • خار پاشنه: استفاده از تکیه گاه کفش (ضربه گیر پاشنه یا بالا برنده آن)، تزریق موضعی کورتیواستروئید (به مدت سه بار در سال) و عمل جراحی از جمله گزینه‌ های درمان این بیماری به شمار می آیند.
  • آپوفیزیت کالکانه: این مشکل پس از مدت زمانی به خودی خود حل می شود. با این حال می توانید با استراحت و استفاده از پدهای پاشنه یا ضربه گیر طول درمان را کاهش دهید.
  • بورسیت: برای بهبود این بیماری می توانید از راه کارهای معرفی شده برای خارپاشنه بهره بگیرید. تغییر نوع کفش نیز به شما کمک می کند که زودتر سلامت خود را به دست آورید.

  • ضربه کفش پاشنه بلند: این عارضه همانند بورسیت و خارپاشنه بهبود پیدا می کند. البته در برخی از موارد لازم است تن به عمل جراحی دهید.
  • کبودی های موضعی: آسیب دیدگی های ناشی از ضربه را می توان با استفاده از کمپرس یا کیسه یخ به راحتی بر طرف کرد.
  • تاندونیت آشیل: این عارضه به کمک حرکات کششی، داروهای ضد التهاب، فیزیوتراپی یا استراحت به راحتی درمان می شود.
  • گیر افتادن عصب: در صورتی که به خاطر شکستگی با پیچ خوردگی عصبتان گیر افتاده است، ابتدا باید دلیل بروز این مشکل را بشناسید. سپس به کمک عمل جراحی یا سایر روش های درمان آن را حل کنید.

البته به این نکته دقت داشته باشید که برای بهبودی و درمان قطعی درد پاشنه پا باید در ابتدا دلایل آن را بشناسید. برای این کار به پزشک متخصص مراجعه نمایید. سپس زیر نظر او روش های درمان فوق را پی بگیرید. در صورتی که به درد پاشنه پا دچار هستید، آن را جدی بگیرید و به پزشک متخصص مراجعه نمایید. همیشه این بیماری با زرده تخم مرغ و زرد چوبه و … حل نمی شود. به هیچ وجه سرخود کاری نکنید و برای سلامتی خود احترام قائل باشید. این نکته را نیز به خاطر بسپارید که بسیاری از مشکلات بسیار کوچک می تواند نشانه بیماری های جدی تری باشد. بنابراین آن ها را جدی بگیرید.

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

آیا آب آوردن زانو خطرناک است

  در مفاصل بدن به طور طبیعی مقداری آب وجود دارد که اجازه نمی دهد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳