پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403 - 2:22 قبل از ظهر

چگونه سوزش ادرار را از بین ببریم

 

سوزش ادرار یکی از عارضه‌ها و مشکلاتی است که بسیاری از مردم با آن مواجه می‌شوند. دلایلی بسیاری وجود دارد که موجب بروز این مشکل می‌شود. برای این که بتوانید این مسئله را حل و درمان کنید، لازم است که در ابتدا با دلایل به وجود آورنده آن آشنا شوید. سپس در جهت درمان آن قدم بردارید. با توجه به این که آناتومی بدن زن‌ها و مردها متفاوت از یکدیگر است. در این محتوا به صورت جداگانه راه‌های از بین بردن این مشکل را توضیح داده‌ایم. از شما دعوت می‌کنیم که برای آشنایی با این روش‌ها ما را تا پایان این متن همراهی نمایید.

چگونه سوزش ادرار را از بین ببریم در مردان

سوزش به هنگام ادرار یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که بیشتر مردان با آن دسته و پنچه نرم می‌کنند. دلایل بسیاری وجود دارد که موجب بروز این مشکل می‌شود. از جمله این دلایل عبارت هستند از: عفونت مجاری ادرار، پروستاتیت، اورتریت، خود ارضایی و اپیدیدیمت. برای درمان این مسئله حتما به پزشک متخصص مراجعه نمایید و به هیچ وجه سرخود کاری را انجام ندهید. پزشکان در ابتدا با معاینه مجاری تناسلی و ادراری به دنبال علت وقوع این مشکل هستند. آن ها برای اطمینان از دلایل بروز این بیماری آزمایش ادرار به همراه کشت ترشحات نوک مجرا و کشت ادرار را توصیه می کنند. در صورتی که بیمار علائمی از قبیل بی حالی، ضعف و تب بالا را نیز داشته باشد، آزمایش کشت خون توصیه می‌شود.

سپس با توجه به جواب آزمایش ها درمان را با تجویز آنتی بیوتیک ها، تب برها، مسکن ها و بررسی سلامت شریک جنسی پی می‌گیرند. علاوه بر این بیشتر پزشک ها توصیه می کنند که بیمار برای حل این عارضه مایعات بیشتری مصرف نماید. عدم مصرف فست فوت نیز می تواند به کاهش و از بین رفتن سوزش کمک کند. از خاکشیر استفاده نمایید که طبع خنکی دارد. بسیاری از پزشکان نیز مصرف میوه هایی مانند گلابی، موز و سیب را توصیه می کنند.

چگونه سوزش ادرار را از بین ببریم در زنان

سوزش ادرار در بانوان بیشتر مشاهده می شود. این مسئله به خاطر نوع آناتومی آن ها است. پزشکان برای درمان این مشکل در وهله اول بیمار را معاینه می کنند. سپس آزمایش های متنوعی را تجویز خواهند کرد. در مرحله بعدی آنتی بیوتیک هایی را برای کاهش میزان سوزش و درمان عفونت های ادراری پیشنهاد می دهند. همچنین ممکن است پزشک درمان را با تجویز داروهای آرام کننده مثانه تحریک شده پیش بگیرد. این نکته را به خاطر داشته باشید که اگر سوزش به خاطر وجود باکتری باشد، با مصرف منظم داروها به زودی رفع می شود. با این حال ممکن است طول نقاهت برخی از عفونت ها تا 4 ماه نیز باشد.

استفاده از پماد برای رفع این بیماری نیز بسیار رایج است. علاوه بر این با داشتن رژیم غذایی مناسب می توانید این مسئله را به راحتی حل کنید. در این رژیم لازم است که به میزان کافی آب بنوشید. چرا که آب به از بین رفتن عوامل عفونت از قبیل باکتری کمک می کند. علاوه بر آب می توانید نوشیدنی های دیگری مانند آب نارگیل تازه یا هویج را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

مصرف محلول آب و جوش شیرین یا خیار نیز می تواند به حل این مشکل کمک کند. علاوه بر این می توانید هل را به همراه شیر مخلوط کنید و آن را بنوشید. همچنین بهتر است در رژیم غذایی خود مواد غذایی را بگنجانید:

  • ماکارونی
  • برنج
  • تخم مرغ
  • ماهی
  • هویج
  • کلم
  • کلم بروکلی
  • نان سفید
  • لوبیا سبز
  • آجیل ها

سوزش ادرار مشکلی شایع در بین زنان و مردان است که به دلایل مختلفی دامن گیر آن ها می شود. روش های مختلفی برای درمان این عارضه وجود دارد، ولی بهتر است قبل از امتحان کردن هر یک از آن ها به پزشک متخصص مراجعه نمایید. سپس با توجه به دلایلی که موجب بروز این بیماری شده، درمان را پیش بگیرید. با این حال در متن فوق سعی کردیم به تمامی روش های شیمیایی و خانگی درمان این بیماری بپردازیم. امیدواریم که مطالب فوق مورد استفاده شما واقع شده باشد.

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

چیکار کنم شبا زود خوابم ببره

  بی‌خوابی و کاهش کیفیت خواب شبانه یک مسئله مهم است که باعث برهم خوردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *