پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403 - 8:54 قبل از ظهر

کاغذ دیواری مخملی متری چند؟

کاغذ دیواری مخملی یکی از انواع کاغذ دیواری هایی می باشد که می تواند خانه ساده شما را به یک خانه لاکچری و مجلل تبدیل کند. با استفاده از کاغذ دیواری های مخملی و طرح دار می توانید با صرف کمترین هزینه، خانه خود را لوکس کنید. هزینه بالای خرید این کاغذ دیواری می تواند باعث مردد شدن افراد در خرید این کاغذ شود. اما نگران نباشید. زیرا ما در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه با هزینه بسیار کمی از مزایای این کاغذ بهره مند شوید. در ادامه بیشتر با کاغذ دیواری مخملی آشنا خواهید شد.

کاغذ دیواری مخملی چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

کاغذ دیواری مخملی، کاغذ دیواری است که سطح آن حالتی مخمل مانند و پرز مانند دارند. این بافت باعث مات نشان دادن کاغذ دیواری و القای حس نرمی و لطافت به افراد می شود. کاغذ دیواری های مخملی در کنار دیگر جنس های کاغذ دیواری طرفداران زیادی دارند و در مقیاس های گسترده به کار می روند. این کاغذ دیواری برای منازلی که سبک کلاسیک و سلطنتی دارند فوق العاده است.

کاغذ دیواری مخملی چیست و چه کاربرد هایی دارد؟
البته می توان از طرح های ساده این کاغذ دیواری نیز برای خانه هایی به سبک مدرن نیز بهره برد. از کاغذ دیواری مخملی می توان برای هر مکانی که نیاز به مجلل بودن و لوکس بودن دارد استفاده کرد. اماکنی مانند تالار ها، هتل ها، لابی ها، منازل مسکونی، شرکت ها و دفاتر. کاغذ دیواری های مخملی را می توان در سالن پذیرایی از مهمان ها به کار برد. زیرا در منازل شخصی از این کاغذ ها بیشتر در پذیرایی استفاده می کنند.

کاغذ دیواری مخملی چه ویژگی هایی دارد؟

کاغذ دیواری مخملی می تواند جلوه بصری بسیار زیبایی به منزل شما بدهد. زیرا هیچ کدام از وسایل منزل شما نمی توانند در مقابل دیوار بزرگ خانه به چشم بیایند. پس اگر دیوار به گونه ای لوکس به نظر برسد تمام خانه را تحت تاثیر قرار می دهد. کاغذ دیواری مخملی ویژگی های خاص خود را دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

کاغذ دیواری مخملی چه ویژگی هایی دارد؟

  • این کاغذ دیواری به واسطه جنس خود همانند یک عایق حرارتی برای دیوار عمل می کند. یعنی از هدر رفتن انرژی در فصل گرما می تواند جلوگیری کند.
  • این کاغذ دارای طرح های متنوع و شیک زیادی می باشد که بافت مخمل با ظرافتی خاص در آن ها به کار رفته است.
  • این کاغذ دیواری می تواند تا حد زیادی در برابر حریق و آتش سوزی مقاومت نشان دهد.
  • بافت مخمل این کاغذ بسیار با دوام است. بنابراین در صورتی که به درستی نگهداری شود می تواند تا سال ها زیبایی خود را حفظ کند.

توصیه هایی در مورد نگهداری و استفاده از کاغذ دیواری مخملی

طرز استفاده و نگهداری از کاغذ دیواری مخملی تاثیر زیادی در طول عمر و زیبایی آن دارد. در صورت نگهداری نامناسب ممکن است کاغذ دیواری بعد از چند سال زیبایی اولیه خود را از دست بدهد. برای تمیز کردن این کاغذ اصلا از آب و مواد شوینده استفاده نکنید. زیرا این کاغذ مانند کاغذ های دیگر ضد آب نیست.

توصیه هایی در مورد نگهداری و استفاده از کاغذ دیواری مخملی
تنها با یک پارچه نرم و مرطوب سطح بافت مخمل را تمیز کنید و گرد و غبار ها را از بین ببرید. سعی کنید این کاغذ دیواری را برای دیواری نصب کنید که کمترین تماس را با آن دارید. راهرو ها، آشپزخانه و اتاق کودک اصلا گزینه مناسبی برای این نوع کاغذ نمی باشد. سعی کنید از تابیدن نور آفتاب به صورت مستقیم بر روی کاغذ جلوگیری نمایید.
بازه قیمتی کاغذ دیواری مخملی
بازه قیمتی کاغذ دیواری مخملی کاملا بستگی به شرکت سازنده کاغذ و طرح آن دارد. کاغذ دیواری هایی که طرح دار هستند نسبت به کاغذ های ساده قیمت کمتری دارند. همچنین کاغذ هایی که توسط شرکت های اروپایی و آمریکایی تولید می شوند قیمت بسیار بالاتری دارند. قیمت هر رول از این کاغذ دیواری از 350 هزار تومان شروع شده و تا 1 میلیون و 500 هزار تومان ادامه دارد.

چگونه با کمترین هزینه از کاغذ دیواری مخملی بهره ببریم؟

چگونه با کمترین هزینه از کاغذ دیواری مخملی بهره ببریم؟

کاغذ دیواری مخملی نسبت به بقیه کاغذ دیواری ها از قیمت بالاتری برخوردار است. زیرا طرح های برجسته و شیک این کاغذ چشم های زیادی را به سوی خود می کشند. اگر بودجه کافی برای استفاده از این کاغذ را برای اکثر دیوار های منزل خود ندارید اصلا نگران نباشید. زیرا در واقع نیازی هم به این کار نیست. این کاغذ دیواری حالتی بسیار مجلسی و خاص دارد.
اگر قرار باشد در تمامی نقاط منزل به چشم بخورد از میزان خاص بودن آن کاسته می شود. پس دیواری از منزل را برای این کاغذ انتخاب کنید که بیشترین مساحت و بیشترین دید را دارد. همچنین این دیوار باید در مکانی باشد که از مهمانان خود در آن جا پذیرایی می کنید. با این کار می توانید با کمترین هزینه، از لوکس بودن این کاغذ استفاده کنید. همچنین اگر بودجه تان به خرید کاغذ های طرح دار نمی رسد می توانید از کاغذ های ساده مخملی استفاده کنید. با مجله اینترنتی سیب جواب تمام سوالات منزل خود را بصورت رایگان پیدا کنید. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص هستید، می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

 

مطلب پیشنهادی

چگونه کاغذ دیواری را تمیز کنیم

چگونه کاغذ دیواری را تمیز کنیم

تمیز کردن کاغذ دیواری از آن کارهای حساس است که باید با دقت و وسواس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳