شنبه , 22 اردیبهشت 1403 - 6:44 بعد از ظهر

تشخیص بارداری از روی کف دست (100% قطعی)

 

بارداری می‌تواند تمامی هورمون های بدن را تحت تاثیر قرار دهد و روی قسمت های مختلف بدن تاثیر داشته باشد. یکی از قسمت هایی که بارداری روی آن تاثیرگذار است کف دست است. برای تشخیص بارداری از روی کف دست می توان با استفاده از تغییرات مختلفی که روی کف دست خانم ها اتفاق می افتد بارداری را تشخیص داد. در این مقاله قصد داریم به تشخیص بارداری از روی کف دست بپردازیم به همین دلیل اگر هنوز نمی دانید که آیا باردار هستید یا خیر برای پی بردن به احتمال بارداری خود در این مقاله با ما همراه باشید.

تشخیص بارداری از روی کف دست امکان‌پذیر است؟

تشخیص بارداری از روی کف دست یکی از روش های تشخیص بارداری است که تنها می‌توان تا حدود ۵۰ درصد به آن اعتنا کرد. در این روش با دقت به کف دست و تغییراتی که در آن رخ داده است، احتمال بارداری در افراد را بررسی می‌کنند. برای تشخیص بارداری از روی کف دست معمولا موارد زیر در نظر گرفته می شود:

  • متورم بودن کف دست

در دوران بارداری میزان آب موجود در بدن انسان افزایش پیدا می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود کف دست در دوران بارداری متورم تر باشد و به نوعی زیر پوست شما آب افتاده باشد. با نگاه کردن به کف دست می توان متوجه شد که آیا پوست شما متورم شده است یا خیر و با مشاهده متورم شدن دست احتمال بارداری افزایش پیدا می کند.

  • رنگ پوست کف دست

بارداری می تواند روی رنگدانه های پوستی کف دست تاثیرگذار باشد. اگر با مشاهده کف دست متوجه شدید که کف دست شما قرمز تر از حالت عادی است به احتمال زیاد باردار هستید. بارداری احتمال قرمز شدن پوست کف دست و دانه دانه شدن آن را افزایش می دهد و حتی در برخی از موارد زن باردار احساس خارش و یا سوزن سوزن شدن در کف دستان خود دارد.

نگاه کردن به خطوط کف دست

برخی از افراد ادعا می‌کنند با نگاه کردن به خطوط کف دست یک زن می توان احتمال بارداری را تشخیص داد. برای مثال اگر در کف دست خطوط عمیق تر شده باشد به احتمال زیاد زن باردار است. برخی از افراد ادعا می‌کنند که با مشاهده کردن خطوط کف دست می توان به جنسیت جنین نیز پی برد. در این ادعا گفته می‌شود که اگر خطوط کف دست کوتاه تر باشند به احتمال زیاد جنین دختر است و اگر خطوط کف دست بلند و کشیده باشند، جنین پسر است.

با توجه به تمامی مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم، باید گفت تشخیص بارداری از روی کف دست چندان قابل اتکا نیست و در بسیاری از موارد ممکن است تشخیص ها اشتباه در بیاید. شاید به خودتان بگویید یک نفر را می شناسیم که با کف بینی و مشاهده خطوط روی دست به بارداری خود پی برده است و یا فرد دیگری این کار را برای او انجام داده است. در این باره باید گفت مسلما شما زمانی برای پی بردن به بارداری از روی خطوط کف دست اقدام می کنید که خودتان مشکوک به بارداری باشید.

علاوه بر دیدن کف دست برای پی بردن به بارداری روش های خانگی مانند استفاده از وایتکس، استفاده از قاصدک و غیره نیز چندان روش های درست و قابل اتکایی نیستند. تنها راه درست و منطقی برای پی بردن به بارداری این است که زمانی که دو هفته از موعد پریود شدن شما گذشت، از بیبی چک استفاده کنید و در صورت مثبت بودن جواب بی بی چک برای تایید صددرصدی باردار بودن برای آزمایش به آزمایشگاه بروید و با دادن آزمایش بارداری یا عدم بارداری شما تایید می شود.

 

 

 

مطلب پیشنهادی

چیکار کنم شبا زود خوابم ببره

  بی‌خوابی و کاهش کیفیت خواب شبانه یک مسئله مهم است که باعث برهم خوردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *