دوشنبه , 10 اردیبهشت 1403 - 5:02 بعد از ظهر

پزشکانی که دیر شروع به تحصیل کردند

 پزشکانی که دیر شروع به تحصیل کرده‌اند، ممکن است افرادی باشند که در گذشته در رشته دیگری تحصیل کرده‌اند یا ممکن است افرادی باشند که در سنین بالا به فکر تحصیل در رشته پزشکی افتاده باشند. به هر حال برای رسیدن به این هدف غیرممکنی وجود ندارد و با برنامه‌ریزی درست و تلاش می‌توان این هدف را محقق کرد. در اینجا چند مثال از پزشکانی زده‌ایم که دیر شروع به تحصیل پزشکی کرده‌اند؛ ولی موفق شده‌اند.

پزشکانی که دیر شروع به تحصیل کردند

 

  •  دکتر سارا جنکینز: خانم جنکینز در سن ۵۰ سالگی و با توجه به تجربیاتی که در حوزه مراقبت‌های بهداشتی داشت، تصمیم گرفت مشغول به تحصیل دوره پزشکی شود. دلیل اینکه او به رشته‌ی پزشکی روی آورد این بود که به چگونگی تأثیر عوامل مختلف بر روی سیستم سلامت افراد علاقه داشت. او اکنون به عنوان متخصص در حوزه پیشگیری و بهبود سلامت جامعه فعالیت می‌کند.
  • دکتر ویلیام والترز: یکی دیگر از افرادی که تصمیم گرفت در سنین میان‌سالی در حوزه پزشکی تحصیل کند، آقای والترز بود. او در سن ۴۴ سالگی تصمیم گرفت در دانشکده دندانپزشکی تحصیل کند و توانست تحصیل خود را به پایان برساند و به عنوان یک جراح دهان و لثه موفق شناخته شود.
  • دکتر رابرت اسمیت: آقای اسمیت با توجه به تجربه‌ای که در حوزه علوم آزمایشگاهی داشت تصمیم گرفت در سن ۵۵ سالگی به تحصیل در حوزه پزشکی بپردازد. وی با انتقال تجربیات خود از علوم آزمایشگاهی به حوزه پزشکی توانست به عنوان متخصص بیماری‌های عفونی و درمان آن شناخته شود و موفقیت کسب کند.

پزشکانی که دیر شروع به تحصیل کردند

در ادامه به نظر یکی از پزشکان خوب کشورمان در رابطه با تحصیل در سن بالا خواهیم پرداخت و بعد از آن مسن‌ترین فردی که در رشته پزشکی قبول شد را به شما معرفی خواهیم کرد.

نظر دکتر هلاکوئی درباره تحصیل در سن بالا

نظر دکتر هلاکوئی درباره تحصیل در سن بالا

 دکتر هلاکوئی به طور کلی با تحصیل کردن مشکلی ندارد، ولی اگر نیازی به تحصیل کردن نباشد و بی‌دلیل بخواهیم تحصیل کنیم باعث هدر رفتن وقت خواهد شد. به طور مثال کسی که کارشناسی‌ارشد دارد و ازدواج کرده است و از وضعیت شغلی خود راضی است نیاز به ادامه تحصیل ندارد؛ چون این کار باعث اتلاف وقت و انرژی خواهد شد. دکتر معتقد است که این شخص باید از زندگی خود لذت ببرد و وقت خود را با خانواده بگذراند و اگر این شخص شروع به ادامه تحصیل کند از این لذت محروم خواهد شد؛ چون باید قسمت عمده‌ای از وقت خود را به تحصیل اختصاص دهد و از جهت دیگر هم باید باقی زمان خود را به شغل خود اختصاص دهد.

مسن‌ترین فردی که پزشکی قبول شد

مسن‌ترین فردی که پزشکی قبول شد

 مسن‌ترین فردی که در دانشکده پزشکی قبول شد با نام «لئو اتمی» معروف است که اصالتاً اهل کشور سنگاپور است. نکته جالب درباره ایشان این است که او در سن ۶۶ سالگی و در سال ۲۰۱۵ در رشته پزشکی از دانشگاه پزشکی و داروسازی «جی تی پوپا» در کشور رومانی فارغ‌التحصیل شده است.

 این نشان می‌دهد برای قبول شدن در رشته پزشکی حتماً لازم نیست که در سنین جوانی اقدام کنید، و هنوز هم می‌توانید با تلاش به خواسته‌تان برسید.

 لئو قبل اینکه تصمیم بگیرد در رشته پزشکی شروع به تحصیل کند، او یکی از برجسته‌ترین دانشمندان در زمینه «تحقیقات هیدروپونیک» بود. لئو همچنین در زمان دانشگاه جزو ۱۰ درصد افراد ممتاز کلاس بود.

 

در نتیجه ما می‌توانیم بگوییم که تحصیل‌کردن در رشته پزشکی در سنین بالا ممکن است؛ ولی ممکن است با چالش های متفاوتی روبرو باشیم.

مطلب پیشنهادی

نقاشی صورت گرگ ساده

نقاشی صورت گرگ ساده

نقاشی و رنگ آمیزی برای کودکان و گاهی برای بزرگسالان جذاب می باشد. بیشترین نقاشی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *