یکشنبه , 30 اردیبهشت 1403 - 7:58 قبل از ظهر

درمان سریع موخوره شدید

موخوره یکی از عمده ترین مشکلات مربوط به مو است. این مشکل معمولا برای موهای بلند به وجود می آید. اگر روش های زیادی را برای حل موخوره امتحان کرده اید اما نتیجه جالبی ندیده اید، حتما این مقاله را مطالعه نمایید. در این مقاله از مجله سیب با راه های موثر برای درمان سریع موخوره شدید آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

درمان صد در صد موخوره

چگونه موخوره موی خود را صد در صد درمان کنیم؟ برای حل این مشکل می توانید از روش های موثر خانگی استفاده نمایید. همان طور که می دانید موخوره در اثر عدم مراقبت درست از مو یا کمبود مواد مغذی ایجاد می شود. با استفاده از روش های زیر علاوه بر تقویت مو به درمان سریع موخوره شدید اقدام فرمایید.

رفع موخوره با تخم مرغ

زرده تخم مرغ با داشتن موادی چون پروتئین ها و ویتامین A تاثیر قابل توجهی در رفع موخوره دارد. زرده می تواند با مرطوب کردن مو , خشکی را از میان ببرد. زرده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب نمایید. به خوبی مخلوط به دست آمده را هم بزنید تا یکپارچه و یکدست شود. ابتدا مو را مرطوب کنید سپس مخلوط زرده تخم مرغ و روغن را به آن بزنید. پس از گذشت بیست دقیقه موی خود را شست و شو دهید. از شامپو استفاده کنید. شما قادر هستید هفته ای یک مرتبه از این ماسک مو استفاده نمایید.

رفع موخوره با تخم مرغ

رفع موخوره با سس مایونز

همان طور که می دانید برای تهیه سس مایونز از تخم مرغ استفاده می شود. برای همین این سس سرشار از اسیدهای چرب است. برای درمان سریع موخوره شدید سس مایونز را به مو بزنید. موی خود را به مدت نیم ساعت بپوشانید. می توانید برای این کار از کلاه حمام استفاده کنید. در نهایت مویتان را با شامپو شست و شو دهید. مایونز مو را تقویت می کند و علاوه بر رفع موخوره درخشندگی مو را نیز به همراه می آورد.

رفع موخوره با سس مایونز

رفع موخوره با رزماری

رزماری با رفع خشکی مو به درمان سریع موخوره شدید کمک شایانی می کند. برای استفاده از روغن رزماری ابتدا موی خود را با شامپو بشویید. مقداری روغن رزماری بر موی خود گذاشته و ماساژ دهید. برای بهبود عملکرد می توانید روغن نارگیل یا جوجوبا را با آن ترکیب کنید. اگر دوست ندارید مویتان روغنی باشد، پس از گذشت ده دقیقه مو را آبکشی نمایید.

رفع موخوره با رزماری

رفع موخوره با سرکه

سرکه می تواند PH پوست سر را تغییر دهد و به داشتن مویی براق و بدون موخوره کمک زیادی کند. سرکه سفید تهیه فرمایید و آن را با آب مخلوط نمایید. با استفاده از شامپو نرم کننده موی خود را تمیز کنید. برای آبکشی شامپو از ترکیب سرکه و آب استفاده فرمایید. این ترکیب برای اثرگذاری باید ده دقیقه بر سر باقی بماند. پس از آن می توانید مویتان را بشویید.

رفع موخوره با سرکه

علت موخوره کمبود کدام ویتامین است

موخوره می تواند ناشی از کمبود ویتامین E در بدن باشد. همان طور که می دانید این ویتامین برای رشد و تقویت مو بسیار حیاتی است. این ویتامین با درمان خشکی و مراقبت از مو در برابر حرارت سشوار می تواند از موخوره جلوگیری کند. به همین علت بهتر است در رژیم غذایی خود جایی برای این ویتامین مفید بگذارید.

قاتل موخوره

اگر روش های درمانی مختلف نتوانسته مشکل موخوره شما را حل کند، بهتر است از قاتل موخوره استفاده نمایید. آووکادو به عنوان یکی از برجسته ترین راه های درمان سریع موخوره شدید شناخته می شود. آووکادو سرشار از مواد مغذی برای مو است. این ماده به دلیل تاثیر شگفت انگیزی که بر مو می گذارد به عنوان قاتل موخوره شناخته می شود. از جمله ترکیبات مغذی آووکادو که به درمان موخوره کمک می کنند می توان مواد زیر را نام برد:

  • پروتئین
  • ویتامین A, E, D
  • اسید فولیک
  • اسید چرب

قاتل موخوره

برای استفاده از آووکادو آن را له کنید. سفیده تخم مرغ به آن بیفزایید (یک عدد کافی است). ترکیب به دست آمده را بر مو بگذارید. برای عملکرد مناسب ترکیب باید بیست دقیقه بر مو باقی بماند. پس از آن می توانید موی خود را بشویید.

کلام آخر

در این مقاله از مجله اینترنتی سیب به بررسی روش های درمان سریع موخوره شدید پرداختیم. هر یک از این راه ها می توانند در بهبود موخوره تاثیر قابل قبولی داشته باشند. برای مطالعه مقالاتی از این قبیل نگاهی به سایر صفحات سایت بیندازید.

مطلب پیشنهادی

چیکار کنم شبا زود خوابم ببره

  بی‌خوابی و کاهش کیفیت خواب شبانه یک مسئله مهم است که باعث برهم خوردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *