جمعه , 14 اردیبهشت 1403 - 1:12 قبل از ظهر

طریقه مصرف زردچوبه برای پریود شدن

بانوان عزیز اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی پزشکی شما ارائه شده اند و نباید برای استناد مطلق مورد استفاده قرار گیرند. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه استفاده از زردچوبه برای پریود شدن، بهتر است که با پزشک متخصص مشورت نمایید.

عقب افتادن زمان پریود می تواند برای بسیاری از بانوان نگران کننده باشد. البته برخی از بانوان نیز به دلیل اینکه مسافرت یا مراسم خاصی را در پیش دارند، می خواهند که با مصرف یک سری خوراکی ها موعد پریود خودشان را جلو بیندازند. خوشبختانه، روش های مختلفی برای جلو انداختن زمان پریود وجود دارند که یکی از آن ها خوردن زردچوبه برای پریود شدن است. اگر می خواهید با خوردن این ادویه زودتر پریود شوید، با ما همراه باشید تا با جزئیات این موضوع آشنا شوید.

زردچوبه قاعده آور است؟

عقب افتادن پریود می تواند برای بسیاری از خانم ها نگران کننده باشد. در حالی که روش های مختلفی برای جلو انداختن زمان پریود وجود دارند، اما به هر حال تنها بخشی از آن ها ایمن هستند. بسیاری از خانم ها به دنبال روش های گیاهی هستند تا بتوانند احتمال قاعدگی و پریودی خودشان را افزایش دهند. خوشبختانه مصرف گیاهانی که دارای طبع گرم هستند، می تواند تاثیر بسیار زیادی روی بهبود شرایط جسمی داشته باشد و با اثر قاعده آوری خودشان، باعث تسریع فرآیند پریودی خواهند شد.

زردچوبه یکی از انواع گیاهانی است که دارای طبع گرم است. به طوری که با مصرف آن می توانید زمان قاعدگی خودتان را جلو بیندازید و در کوتاه ترین زمان ممکن پریود شوید. در واقع خاصیت قاعده آوری زردچوبه، می تواند به شما برای بهبود شرایط جسمی تان کمک کند. افرادی که می خواهند زودتر از موعد مورد نظرشان پریود شوند، کافیست که از زردچوبه در مواد غذایی خودشان استفاده کنند یا مقداری زردچوبه را به همراه عسل هر روز میل کنند. برخی از افراد نیز توصیه می کنند که زردچوبه به همراه مقداری آب جوش ترکیب شود و مورد استفاده قرار گیرد.

اگر پریود شما عقب افتاده است و نگران هستید، بهتر است که حتما با پزشک مشورت کنید؛ اما اگر به دلیل تنش های روحی و استرس با این مشکل مواجه شده اید، جای نگرانی نیست. می توانید با مصرف مقداری زردچوبه، مشکل خود را برطرف کنید. فقط کافیست که این ادویه را به صورت منظم مصرف کنید تا از اثربخشی آن بهره مند شوید. مصرف مقداری زردچوبه به همراه دیگر گیاهان دارویی قاعده آور اثربخشی بیشتری خواهد داشت.

زردچوبه قاعده آور است؟ 

مصرف زردچوبه برای کاهش درد قاعدگی

همانطور که اشاره کردیم، مصرف زردچوبه برای پریود شدن سریع امکان پذیر است؛ اما این تنها خاصیت زردچوبه نیست. زردچوبه می تواند با ترکیبات خاص خودش در حفظ تعادل هورمونی بانوان موثر باشد. بنابراین، بانوانی که می خواهند به سلامت جسمی خودشان کمک کنند می توانند به صورت منظم و در طول ماه، هر روز از زردچوبه استفاده کنند.

دختران جوان و نوجوانی که معمول در دوران پریودی درد شدیدی را تجربه می کنند، می توانند با مصرف زردچوبه برای پریود شدن درد خودشان را کاهش دهند. چرا که زردچوبه دارای طبع گرم بوده و جریان خون را بهبود می بخشد. خاصیت ضد التهابی این ادویه نیز می تواند تاثیر زیادی روی کاهش مشکلات جسمی داشته باشد و تنش های جسمی را نیز برطرف کند.

مصرف زردچوبه برای کاهش درد قاعدگی

چند روز زردچوبه بخوریم تا پریود شویم؟

زردچوبه یک ادویه با طبع گرم است که می تواند فواید بسیار زیادی برای بدن بانوان داشته باشد. به طوری که بانوان عزیز می توانند برای حفظ تعادل هورمونی و تنظیم قاعدگی خودشان از این ادویه استفاده کنند. اگرچه مصرف زردچوبه می تواند فواید زیادی را به همراه داشته باشد؛ اما این موضوع نباید باعث شود که در مصرف زردچوبه زیاده روی کنید.

برای اینکه زردچوبه اثربخشی خودش را برای جلو انداختن زمان پریودی شما بگذارد، می توانید مقداری از زردچوبه را به مدت 2 الی 5 روز هر روز میل کنید. برای مصرف زردچوبه کافیست که یک چهارم قاشق چای خوری زردچوبه را با مقداری شیر و عسل مخلوط کنید و آن را میل نمایید. در صورتی که پریود شما بیش از حد معمول عقب افتاده است و این اتفاق بیش از 2 بار به صورت پشت سر هم تکرار شده، بهتر است که از مصرف زردچوبه خودداری کنید و به پزشک مراجعه نمایید. در صورتی که بارداری اتفاق نیفتاده باشد، ممکن است مشکلات خاصی مانند مشکلات هورمونی باعث عقب افتادن موعد پریود شما شده باشند.

مطلب پیشنهادی

چیکار کنم شبا زود خوابم ببره

  بی‌خوابی و کاهش کیفیت خواب شبانه یک مسئله مهم است که باعث برهم خوردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *