شنبه , 6 مرداد 1403 - 6:52 بعد از ظهر

سریعترین راه رفع غبغب در خانه

 

غبغب یکی از مشکلاتی است که برخی از بزرگسالان با آن مواجه هستند که در زیبایی و ظاهر افراد تاثیر منفی دارد. امروزه روش های مختلفی برای برطرف شدن این مشکل وجود دارد که مهم ترین آن ها، ورزش است. در ادامه به نکاتی در مورد رفع سریع چربی های اضافه در اطراف چانه می پردازیم.

رفع غبغب با ورزش چقدر زمان می‌برد؟

شاید با شنیدن نام غبغب، یک تصور نامناسب از ظاهر شخص و اضافه وزن او داشته باشید. این مشکل به صورت یک لایه چربی اضافه در زیر گردن و اطراف چانه است که باعث به هم خوردن ترکیب طبیعی صورت و چاق جلوه دادن فرد می شود. با وجود عدم برطرف کردن این مشکل، همواره یک لایه چربی اضافه در زیر گردنتان وجود خواهد داشت. البته وجود غبغب ارتباط مستقیمی با اضافه وزن در افراد دارد؛ به گونه ای که هر چقدر فرد اضافه وزن بیشتری داشته باشد، احتمال تجمع چربی در زیر گردن نیز بیشتر می شود.

با انجام یک سری ورزش های ساده می توانید از شر چربی های اضافه در زیر گردن خلاص شوید. شاید برای بسیاری از افراد این موضوع غیر منطقی به نظر برسد، اما امروزه بهترین روش برای رفع غبغب، انجام ورزش است. البته ورزش هایی که برای برطرف شدن آن وجود دارد کمی متفاوت و در عین حال، ساده است.

  • فشار دادن زبان

ورزش اول با استفاده از زبان است. در این ورزش، زبان را باید به سقف دهان بچسبانید و به حرکات رفت و برگشت، فشار کششی بیشتری به قسمت انتهایی زبان خود وارد کنید. انجام این حرکت به صورت 3 ست ده تایی در روز، می تواند در کاهش چربی های ناحیه گردن مفید باشد.

  • تلفظ برخی از حروف انگلیسی مانند O و X

این حرکت ساده نیز یکی از ورزش های مناسب و مفید برای رفع غبغب است. برای انجام این حرکت فقط کافیست که حروف O و X را به تعداد دفعات زیاد در روز تکرار کنید. توجه داشته باشید که در هنگام اجرای این حرکت، باید سعی کنید ماهیچه های صورت را درگیر کنید تا بیشترین فشار و کشش به قسمت زیر گردن وارد شود.

  • بوسیدن سقف

این روش حذف غبغب به صورت فرضی اجرا می شود. برای انجام این حرکت، تصور کنید که در حال بوسیدن سقف هستید. ابتدا چانه خود را به سمت بالا بیاورید و انجام حرکت را چندین مرتبه در روز تکرار کنید.

  • کشش سر و گردن به پهلو

در این حرکت باید سر و گردن خود را به طرفین بکشید به گونه ای که فشار و کشش اعمال شده را احساس کنید. با این کار، ماهیچه های گردن و زیر گردن درگیر می شوند که ورزشی بسیار مناسب برای رفع غبغب است.

  • بیرون آوردن زبان

یک روش بسیار ساده و کاربردی برای رفع چربی زیر گردن است که فقط با بیرون آوردن زبان انجام می شود. در این حرکت، هر چقدر زبان خود را بیشتر به سمت بیرون بیاورید، تاثیر بهتری دارد.

  • چرخش گردن

برای انجام این حرکت، گردن خود را بچرخانید و مسیر چرخش را عوض کنید. انجام این حرکت برای جمع شدن عضلات زیر گردن بسیار مفید است. روش بعدی، جابجا کردن فک است که در آن فک پایینی را باید به سمت جلو و عقب جابجا کنید. این روش را باید به گونه ای انجام دهید که فشار کششی مناسب را در زیر گردن احساس کنید.

از بین بردن غبغب در خانه

علاوه بر انجام حرکات ورزشی که در از بین بردن غبغب بسیار موثر است، یک سری روش های خانگی دیگری نیز وجود دارد. این روش ها بیشتر به صورت ترکیب مواد مختلفی است که تاثیر آن ها در رفع چربی زیر گردن تایید شده است.

  • محلول سفیده تخم مرغ و عسل

برای استفاده از این ترکیب، فقط کافیست که سفیده تخم مرغ و عسل را به همراه کمی آبلیمو با هم ترکیب کنید. اضافه کردن شیر به ترکیب مورد نظر نیز می تواند تاثیر بیشتری داشته باشد اما بدون شیر هم می توانید آن را مورد استفاده قرار دهید. ترکیب به دست آمده را به مدت 30 دقیقه در قسمت زیر گردن قرار دهید و در پایان، آن را با آب گرم بشویید.

  • ماساژ زیر گردن با روغن جوانه گندم

ماساژ گردن و ماهیچه های اطراف آن با روغن جوانه گندم، از روش های موثر در حذف چربی های اضافه است. این روغن حاوی مقادیر بالایی از ویتامین E  است که استفاده از آن می تواند باعث جمع شدن پوست های اضافی اطراف گردن شود.

از دیگر روش هایی که برای از بین بردن غبغب در خانه و بدون عمل جراحی وجود دارد، جویدن آدامس است. همچین می توانید با چرخاندن روغن نارگیل در دهان نیز از شر چربی های اضافه اطراف گردن خلاص شوید. انجام این روش ها و حرکات، صرفا با تداوم و تکرار موثر خواهد بود؛ یعنی نمی توانید با انجام کوتاه مدت و موقت این روش ها، انتظار از بین رفتن غبغب را داشته باشید. بنابراین، بهترین کار برای از بین بردن چربی های اضافه زیر گردن بدون هیچ گونه عمل جراحی، انجام مداوم و طولانی مدت این روش ها در خانه است.

 

 

 

مطلب پیشنهادی

درصد خطای بیبی چک منفی

با پیشرفت تکنولوژی در عرصه پزشکی می‌توان استفاده از کیت‌های تشخیص حاملگی یا بیبی چک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *