شنبه , 6 مرداد 1403 - 4:23 قبل از ظهر

درمان سریع خشکی پوست دست

 

پوست دست ساختار بسیار قوی دارد که در برابر عوامل محیطی مختلف از خود مقاومت نشان می دهد اما از آن جایی که دست ها بیش از هر اعضای دیگری در معرض خطر و صدمه قرار می گیرند، بهتر است نسبت به بیماری های مختلف آن آشنایی داشته باشید و با روش های مناسب و کاربردی به درمان آن ها بپردازید. یکی از بیماری های شایع پوست دست، خشکی است که به دلایل مختلفی ایجاد می شود که در برخی مواقع با داشتن اطلاعات کافی و بررسی علائم اصلی می توان از بروز آن جلوگیری کرد. اما در صورت ایجاد این عارضه با بررسی روش های مختلف درمانی می توان بهترین و آسان ترین راه را انتخاب کرد و از شر آن خلاص شد. پیشگیری و درمان این عارضه کار سختی نیست و تنها با رعایت نکاتی می توان این مشکل را برطرف کرد.

در برخی موارد این عارضه بر اثر بیماری های زمینه ای ایجاد می شود و برای درمان آن حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کرد از این رو باید قبل از اقدام به درمان از علت اصلی این بیماری مطلع شد و بهترین راه را برای از بین بردن آن انتخاب کرد. طبق تحقیقات و بررسی های انجام شده در بیشتر مواقع راه های خانگی علائم این بیماری را از بین می برند و به اندازه کافی مفید هستند.

10 درمان خانگی رفع خشکی پوست دست و روش های پیشگیری

با توجه به مطالبی که در بالا به آن ها اشاره شد و تاثیر بالای راه های خانگی، در این بخش به معرفی 10 درمان خانگی رفع خشکی پوست دست و روش های پیشگیری آن اشاره شده است.

  • مرطوب کننده

در بازار مرطوب کننده های بسیار متنوعی وجود دارد که هر فرد متناسب با شرایط خود می تواند بهترین نوع آن را خریداری نماید. به طور کلی توصیه می شود بعد از هربار شستشو از کرم مرطوب کننده استفاده کنید که رطوبت طبیعی به پوست بازگردد.

  • محافظت پوست در برابر آفتاب

اگر به طور مداوم در برابر نور آفتاب قرار بگیرید، پوستتان آفتاب سوخته و خشک خواهد شد از این رو بهتر است خود را از نور آفتاب حفظ کنید. البته استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب می تواند از این امر جلوگیری کند.

  • مراقبت های شبانه

یکی از موثرترین روش ها برای رفع این عارضه مراقبت های شبانه است. در واقع برای این کار باید دست ها را به مقدار زیادی کرم نرم کننده یا لوسیون آغشته کنید سپس دستکش بپوشید و زمان دهید تا در طول شب این مواد جذب شود.

  • آلوئه ورا

آلوئه ورا به طور طبیعی دارای خاصیت آنتی بیوتیک است علاوه بر این خواص ضد التهابی دارد از این رو به وفور در محصولات مراقبتی مورد استفاده قرار می گیرد. البته می توان از این ماده بدون نسخه پزشک به عنوان مرطوب کننده استفاده کرد زیرا هیچ خطر و عارضه ای ندارد.

  • عدم استفاده از صابون

ترکیباتی که در صابون وجود دارد به خشکی کمک می کند، با این تفاسیر توصیه می شود از پاک کننده های غیر صابونی استفاده کنید. علاوه بر این نباید در طول روز بیش از حد دست های خود را بشویید.

  • استفاده از دستگاه بخور

دستگاه بخور به گونه ای طراحی شده است که می تواند از پوست محافظت کند و تا حد زیادی خشکی آن را کاهش دهد. با این تفاسیر بهتر است به صورت روزانه از دستگاه بخور استفاده کنید.

  • استفاده از لایه بردار

لایه بردارها دارای ترکیباتی هستند که کمک می کنند سلول های مرده، خشک و … از بین روند. در نتیجه استفاده از لایه بردار برای از بین بردن خشکی پوست دست بسیار موثر و کاربردی است.

  • استفاده از جوی دوسر

جوی دوسر خاصیت جوانسازی دارد از این رو می توان مقداری جو را با روغن طبیعی ( نارگیل، زیتون و …) مخلوط کرده و دست هایتان را با آن ماساژ دهید.

  • رژیم غذایی اصولی

در واقع مواد غذایی که مصرف می کنید باید دارای انواع پروتئین و ویتامین باشد تا به نرمی و لطافت پوستتان کمک کند.

روغن های گیاهی

یکی از راه های فوق العاده برای از بین بردن این مشکل استفاده از روغن های گیاهی است. در واقع روغن های طبیعی مانند زیتون، بادام، نارگیل و … می توانند تا حد زیادی این مشکل را رفع کنند.

درمان سریع خشکی پوست دست راه های متفاوتی دارد که برای کودکان و بزرگسالان قابل استفاده هستند. به طور کلی برای این کار می توان از راه های خانگی، دارویی و … استفاده کرد. این بیماری برای بیشتر افراد آزار دهنده است از این رو آشنایی با درمان سریع خشکی پوست دست بسیار حائز اهمیت است.

 

 

 

مطلب پیشنهادی

درصد خطای بیبی چک منفی

با پیشرفت تکنولوژی در عرصه پزشکی می‌توان استفاده از کیت‌های تشخیص حاملگی یا بیبی چک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *