پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403 - 8:50 بعد از ظهر

ژلیش ناخن طبیعی: [مراقبت‌های لازم بعد از ژلیش ناخن]

 

خدمات مربوط به ناخن امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده اند، چراکه زیبایی ناخن تاثیر مستقیمی بر ظرافت و جذابیت دست ها خواهد گذاشت. ژلیش ناخن طبیعی از مهم ترین خدمات زیبایی ناخن به شمار می رود. اگر دوست دارید ژلیش را امتحان کنید، حتما تا پایان این مقاله از مجله اینترنتی سیب با ما همراه باشید‌. در ادامه اطلاعات جامع و کاملی درباره ژلیش ناخن گردآوری شده است. مزایای ژلیش، مراقبت های مربوط به آن و حتی روش انجام این کار در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند. با ما همراه باشید.

ژلیش ناخن طبیعی چیست

قبل از اقدام به ژلیش ناخن بهتر است با معنا و مفهوم این اصطلاح آشنا شوید. ژلیش یکی از مهم ترین و محبوب ترین خدمات مربوط به ناخن به حساب می آید. ژلیش لاکی است که برای ناخن های طبیعی زده می شود. این لاک تقویت کننده ناخن است. تفاوت عمده ای که بین ژلیش و لاک معمولی وجود دارد مربوط به نحوه خشک کردن آن ها می شود. در زدن لاک به شیوه معمول لایه رنگ در هوای آزاد و پس از گذشت چند دقیقه خشک می شود.

در روش ژلیش ناخن برای خشک نمودن لاک از دستگاه مخصوصی استفاده می شود. این دستگاه با استفاده از اشعه ماوراء ببنفش لاک را خشک می کند. ژلیش ناخن طبیعی باعث استحکام بیش تر ناخن ها می شود. در نتیجه ممکن است رشد ناخن ها افزایش پیدا کند.

مزایای ژلیش ناخن

روز به روز به طرفداران ژلیش ناخن افزوده می شود. دلیل این امر مربوط به مزایای فوق العاده ژلیش است. ژلیش زیبایی ناخن را دو چندان می کند. اگر ناخن های بی روحی دارید، با انجام ژلیش آن ها را جلا بخشید. ژلیش باعث درخشندگی و براقی ناخن ها خواهد شد. این درخشش تا حدود سه هفته بر ناخن باقی می ماند. در زدن لاک معمولی ممکن است طراحی لاک کاملا تمیز و یکدست نباشد. وجود خط و خش زیبایی ناخن را کم می کند. ژلیش ناخن طبیعی این مشکل را به همراه ندارد. طراحی ناخن ها با این روش بسیار منسجم و زیبا است.

ژلیش ناخن ماندگاری نسبتا بالایی دارد. طول عمر ژلیش ناخن های پا از ناخن های دست نیز بیش تر است. لایه ای که بر ناخن ها قرار می گیرد بر خلاف لاک معمولی ضخیم نیست. ظرافت ژلیش باعث می شود ناخن بسیار طبیعی به نظر برسد. با ژلیش ناخن می توان رنگ های متعددی را برای ناخن انتخاب کرد؛ چراکه در انجام این روش طیف رنگ گسترده ای در دسترس است. مشکلاتی نظیر فرورفتگی یا افتادن لک روی ناخن ها با انجام این روش از میان می روند. به عبارت دیگر ژلیش از ناخن های شما محافظت خواهد کرد.

اگر از آن دسته افرادی هستید که به سرعت از چیزی زده می شوید، لازم است بدانید که ژلیش را می توان به سرعت پاک نمود. انجام این کار تنها ده الی پانزده دقیقه زمان می برد. از سویی دیگر در پاک کردن ژلیش به سوهان نیازی نخواهید داشت. به همین علت ناخن هایتان آسیب نمی بینند. اگر ناخن های ضعیف و شکننده ای دارید، می توانید از لایه های مقاوم و تقویت کننده برای ژلیش استفاده نمایید. یکی از مهم ترین مزایای ژلیش ناخن کم هزینه بودن آن نسبت به کاشت است.

مراقبت های بعد از ژلیش ناخن

اگر می خواهید ژلیش ناخن دوام خوبی داشته باشد باید مراقبت های مربوط به بعد از ژلیش را رعایت نمایید. در ۲۴ ساعت اول از قرار گرفتن ناخن ها در هوای گرم خودداری فرمایید. در این ساعات از آفتاب گرفتن یا سونا پرهیز کنید. روزانه دو مرتبه روغن کوتیکول را به ناخن ها و پوست اطراف آن ها بمالید.

از ناخن های ژلیش شده برای باز کردن چیزی یا در کل به عنوان ابزار استفاده نکنید. در پاک کردن ژلیش حتما از استون بهره بگیرید. برای انجام کارهای روزمره حتما از دستکش استفاده کنید. بهتر است پاک کردن ژلیش را به افراد متخصص سپرده و به تنهایی به انجام این کار اقدام نفرمایید. چراکه در صورت نداشتن تخصص کافی می توانید به ناخن های خود آسیب بزنید.

آموزش ژلیش ناخن طبیعی در منزل

ژلیش ناخن را می توانید در منزل انجام دهید. این کار می تواند باعث صرفه جویی در هزینه و وقتتان شود. با این حال باید قبل از هر چیزی وسایل مورد نیاز را تهیه فرمایید. قبل از مطالعه مراحل انجام کار ابزارها و وسایل زیر را خریداری کنید:

  • بیس کت
  • تاپ کت
  • پاک کننده ناخن
  • لاک ژل ناخن
  • دستگاه یو وی
  • چسب ناخن
  • روغن کوتیکول
  • دستمال مرطوب ناخن
  • بافر ناخن ریز

مراحل آموزش ژلیش ناخن طبیعی در خانه

قدم اول برای ژلیش ناخن طبیعی پاک کردن ناخن ها است. در صورتی که از قبل لاک زده اید، لایه لاک را کاملا پاک کنید. کوتیکول ها را عقب برده و اطراف ناخن را تمیز نمایید. فرم دادن ناخن ها را با سوهان آغاز کنید. با استفاده از بافر ناخن ها را صاف فرمایید. این کار را به آرامی انجام دهید. غبار موجود بر ناخن را پاک کنید. سپس با استفاده از دستمال مرطوب ناخن و همچنین پاک کننده سطح ناخن را تمیز نمایید. اکنون به لایه چسب ناخن نیاز دارید. لایه چسب را روی ناخن قرار داده و منتظر بمانید تا کاملا خشک گردد. انجام این مرحله کاملا اختیاری است.

پس از خشک شدن چسب بیس کت ژل را به صورت لایه ای نازک بر ناخن بزنید. گوشه های ناخن را ببندید. نازک بودن بیس کت اهمیت بسیار زیادی دارد. دقت کنید که ژل و کوتیکول با هم تماس نداشته باشند. اکنون زمان آن رسیده که انگشتان را در دستگاه یو وی بگذارید. یک دقیقه ناخن ها را آنجا نگه دارید. لاک ژل را از کوتیکول آغاز کرده و تا گوشه ناخن بمالید. لایه حتما نازک باشد.

رنگ های تیره را سه دقیقه و رنگ های روشن را دو دقیقه در دستگاه یو وی نگه دارید. دو مرحله پایانی را مجددا تکرار نمایید. ژل تاپ کت را ازکوتیکول تا گوشه آزاد ناخن به صورت لایه نازک بزنید. مجددا به مدت دو دقیقه دست را در دستگاه یو وی قرار دهید. سطح چسبناک را با دستمال مرطوب و پاک کننده تمیز کنید. از روغن کوتیکول برای پوست اطراف ناخن استفاده نمایید.

چند نکته درباره ژلیش ناخن طبیعی در خانه

در ژلیش ناخن طبیعی برای کسب نتیجه مطمئن لازم است چند نکته مهم را مورد توجه قرار دهید. قبل از اقدام به انجام کار حتما لاک را تکان دهید تا مواد لاک به خوبی مخلوط گردند. از لاک باکیفیت استفاده نمایید. برای محافظت از پوست دستتان در برابر اشعه یو وی می توانید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. در صورتی که لاک مورد نظر غلیظ است، حتما برای رقیق کردن آن از تینر استفاده فرمایید. روغن کوتیکول را به هیچ وجه فراموش نکنید. این روغن ناخن ها را مرطوب نگه می دارد. چسب ناخن برای ژلیش ضروری نیست. با این حال اتصال ناخن ها و ژل با این چسب تضمین می شود.

در این مقاله از وب سایت اینترنتی سیب به بررسی جامع ژلیش ناخن طبیعی پرداختیم. با مطالعه این مطالب می توانید با خیالی آسوده به ژلیش ناخن اقدام نمایید. اگر دوست دارید مطالب دیگری را در زمینه مسائل آرایشی بهداشتی مطالعه کنید، نگاهی به سایر صفحات سایت بیندازید. در صورت تمایل قادر هستید از طریق راه های ارتباطی درج شده در این صفحه با مجموعه سیب تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

خرما برای تقویت تخمدان [همه چیز درباره خرما برای تقویت تخمدان]

خرما برای تقویت تخمدان [همه چیز درباره خرما برای تقویت تخمدان]

یکی از بزرگترین دلایل ناباروری در زنان مشکلات مربوط به تخمدان است. به طوری که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *