پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403 - 3:03 بعد از ظهر

گذر واژه اینستاگرام فراموش کردم چیکار کنم؟

 

اگر رمز اینستاگرام خود را فراموش کرده‌اید نگران نشوید؛ چون راه‌های زیادی وجود دارد که به راحتی می‌توانید رمز خود را بازیابی کنید. در این مقاله ۴ روش کارآمد را برای بازیابی رمز اینستاگرام از طریق ایمیل، پیامک، فیس‌بوک و گوگل برای شما خواهیم گفت با ما همراه شوید.

۴ روش بازیابی رمز اینستاگرام در صورت فراموشی

بازیابی گذرواژه اینستاگرام از طریق آدرس ایمیل

ابتدا اپلیکیشن اینستاگرام خود را باز کنید و سپس بر روی گزینه Get help logging in کلیک کنید.

در مرحله بعد صفحه‌ای به نام «Find Your Account» را مشاهده می‌کنید که در آن از شما می‌خواهد تا نام کاربری، ایمیل یا شماره تلفن خود را وارد کنید و بعد از انجام این مراحل گزینه next یا بعدی را کلیک کنید.

نکته مهم این که شما باید همان آدرس ایمیل و شماره تلفنی را استفاده کنید که برای ساخت اکانت اینستاگرام خود ایجاد کرده بودید.

در ادامه صفحه جدیدی به نام Access your account پیش روی شما باز می‌شود، بنابراین کافی است که گزینه Send an email را انتخاب کنید. با این کار گذر واژه جدید به آدرس ایمیل شما ارسال می‌شود.

در آخرین مرحله صندوق ایمیل خود را باز کنید و ایمیل جدیدی را که در مورد بازیابی رمز اینستاگرام شما آمده است را بخوانید. محتویات داخل ایمیل شامل یک لینک «link» است که باید بر روی آن کلیک کنید و در پایان عبارت Reset password دیده می‌شود و شامل کد جدیدی است که به صورت خودکار در اینستاگرام اجرا شده و باز می‌شود. حالا گزینه save password را انتخاب کرده تا مطمئن شوید که با نام کاربری و اسم رمز جدید خود می‌توانید اینستاگرام را فعال کنید.

بازیابی گذرواژه اینستاگرام از طریق پیامک

دقت کنید که برای بازیابی رمز اینستاگرام از طریق پیامک از شماره تلفنی استفاده کنید که برای اولین بار اکانت اینستاگرام خود را با آن ساخته‌اید. به عبارت دیگر در حال حاضر خط تلفن همراه شما باید فعال بماند تا بتوانید از طریق پیامک رمز جدید را دریافت کنید.

اگر گوشی شما اندروید است گزینه Get help logging را انتخاب کنید و چنانچه سیستم عامل iOS دارید بر روی گزینه Forgot password کلیک کنید.

در هر صورت شماره خط تلفن همراه خود را به همراه کد ایران داخل صفحه Login Help در کادرهای مشخص شده وارد کنید. کد کشور ما 0098 (98+) است.

بعد از انجام مراحل قبلی گزینه next را بزنید تا بتوانید پیامک حاوی کد تأیید موقت را از سوی پلتفرم اینستاگرام بگیرید.

در مرحله آخر کد پیامک شده را داخل اپلیکیشن به درستی وارد کنید تا بازیابی رمز عبور برنامه شما انجام شود.

بازیابی گذرواژه اینستاگرام از طریق فیس‌بوک Facebook

چنانچه از قبل در برنامه فیس‌بوک حساب کاربری خود را ایجاد کرده‌اید می‌توانید به راحتی رمز عبور جدیدی برای باز کردن اپلیکیشن اینستاگرام خود دریافت کنید.

ابتدا  به اپلیکیشن اینستاگرام بروید و آن را باز کنید سپس روی گزینه Log in with Facebook ضربه بزنید.

از یاد نبرید که برای انجام این کار باید ابتدا اطلاعات مربوط به حساب کاربری Facebook خود را وارد کنید تا امکان استفاده از برنامه برای شما به وجود بیاید.

چنانچه حساب کاربری فیس‌بوک شما قدیمی است؛ اکانت اینستاگرام نیز به صورت خودکار برای شما اجرا و فعال می‌شود.

 بازیابی گذرواژه اینستاگرام از طریق سایت

خوشبختانه پلتفرم اینستاگرام قابلیت استفاده بر روی کامپیوتر و لپ تاپ (نسخه تحت وب) را هم داراست و شما می‌توانید برای بازیابی رمز عبور خود از طریق سایت اقدام کنید.

در اولین مرحله لازم است که بر روی موتور جستجوی خود وارد سایت اینستاگرام شوید و در صفحه پیش روی خود گزینه Forgot Password را انتخاب کنید.

در مرحله بعدی بر روی کادرهای مشخص شده نام کاربری، ایمیل یا شماره تلفن خود را تایپ کنید.

پس از اینکه اطلاعات را وارد کردید بر روی عبارت Send Login Link را بزنید تا لینک مرتبط با بازیابی رمز اینستاگرام را بگیرید.

بعد از اینکه لینک را دریافت نمودید؛ روی آن کلیک کرده تا وارد مراحل مربوط به بازیابی رمز عبور بشوید.

در این قسمت باید یک رمز عبور برای خود تعیین کنید و سپس آن را مجدداً تأیید کنید.

در مرحله آخر مجدداً وارد برنامه Instagram شده و رمز جدید خود را امتحان کنید.

اگر از این چهار روش نتوانستید رمز عبور برنامه اینستاگرام خود را بازیابی کنید پیشنهاد می‌شود که از طریق گوگل اقدام نمایید.

ابتدا برنامه گوگل کروم را (Chrome) باز کرده و بر روی دکمه menu کلیک کنید و به قسمت تنظیمات «Setting» آن بروید.

در صفحه تنظیمات نیز گزینه‌ای به نام Passwords وجود دارد که باید آن را انتخاب نمایید. در این قسمت وب سایت ذخیره شده اینستاگرام و همچنین فهرست مربوط به آدرس ایمیل قابل ‌مشاهده است. کافی است روی آدرس ایمیلی که می‌خواهید برنامه اینستاگرام شما باز شود؛ کلیک کنید تا مراحل بازیابی رمز عبور کامل گردد.

 

 

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

دیلیت اکانت تلگرام فوری بدون کد

  تلگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین مسنجرهای جهان، از طرفداران بسیاری برخوردار است. این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *