جمعه , 21 اردیبهشت 1403 - 12:23 بعد از ظهر

چگونه لاغر و استخوانی شویم

در سال‌های اخیر لاغری و تناسب اندام یکی از معیارهای زیبایی است و به عنوان نکته ای مهم در ظاهر هر فرد به شمار می رود. یکی از مهمترین سوالاتی که افرادی که اضافه وزن دارند با آن روبرو هستند این است که چگونه لاغر و استخوانی شویم؟ در این مقاله قصد داریم به نکاتی برای کاهش وزن و رسیدن به اندام دلخواه بپردازیم به همین دلیل اگر به دنبال لاغر و استخوانی شدن هستید، در این مقاله با سیب همراه باشید.

راهکارهایی برای کاهش وزن و لاغری

برای کاهش وزن و لاغری راهکارهای مختلفی وجود دارد که برخی از آنها از موارد زیر هستند:

صبحانه بخورید

صبحانه یک وعده غذایی کاملاً مهم است که خوردن آن می‌تواند باعث افزایش متابولیسم در بدن انسان شود.

طبق مطالعات انجام شده افرادی که صبحانه نمی خورند بیش از سایرین در طول روز نسبت به استفاده از انواع مختلف شیرینی جات علاقه نشان می دهند و به همین دلیل اضافه وزن در آنها بیشتر اتفاق می افتد.

در مورد خوردن صبحانه حتما به این نکته دقت داشته باشید که باید قبل از ساعت ۹ صبح صبحانه خود را بخورید تا بتوانید از فواید و مزایای خوردن صبحانه برای لاغری بهره مند شوید.

راهکارهایی برای کاهش وزن و لاغری

آب بنوشید

نوشیدن آب زیاد در طول روز باعث می شود بدن شما هیدرات شود و کاهش وزن زیادی برای شما به همراه دارد.

در برخی از موارد احساس عوض نسبت به شیرینی جات و یا غذاهای مختلف در نتیجه کمبود آب بدن است به همین دلیل اگر سعی کنید آب بدن خود را بیشتر کنید می توانید علاقه خود به غذاهای مختلف را کمتر کنید.

میزان توصیه شده برای نوشیدن آب در هر فرد بالغ بنابر میزان وزن و غیره بین ۸ تا ۱۲ لیوان آب است.

راهکارهایی برای کاهش وزن و لاغری

پلانک بزنید

پلانک یکی از ورزش های مفیدی است که می تواند میزان چربی سوزی در بدن شما را تا حدود زیادی افزایش دهد.

با ورزش پلانک علاوه بر اینکه چربی سوزی در بدن شما افزایش پیدا می کند فرم بدن اصلاح می شود و ستون فقرات به حالت کاملاً صاف در می آیند.

برای بهره بردن از فواید ورزش پلانک باید آن را به صورت روزانه انجام بدهید و هر بار حداقل ۳۰ ثانیه ورزش پلانک انجام شود. بعد از گذشت یک هفته می توانید زمان ورزش پلانک را طولانی تر کنید و به همین ترتیب تا ۶۰ ثانیه پیش بروید.

طبع غذاهای خود را اصلاح کنید

همانطور که می‌دانید اکثر غذاهایی که از آن استفاده میکنیم دارای طبع سردی هستند.

برای مثال برنج به عنوان یکی از وعده‌های غذایی مهم برای ما دارای طبع سرد است، به همین دلیل باید طبع آن را اصلاح کرد و سپس آن را مورد استفاده قرار داد.

مصلح های مختلف می توانند برای مواد غذایی مورد استفاده قرار بگیرند، برای مثال برای اصلاح طبع سرد ماست می توان از نعنا خشک شده، برای اصلاح طبع سرد شیر از دارچین پودر شده و برای اصلاح طبع سرد برنج از زعفران دم کرده استفاده کرد.

زمانی که شما از گرمیجات بیشتری در غذاهای خود استفاده کنید، متابولیسم بدنتان تا حدود زیادی افزایش پیدا می‌کند و میزان سوخت و ساز بدن بالاتر می رود.

راهکارهایی برای کاهش وزن و لاغری

پیاده‌روی کنید

زمانی که صحبت از کاهش وزن و لاغری میشود برخی از افراد به دنبال راه حل های پیچیده برای کاهش وزن و لاغری هستند و ممکن است با خود فکر کنند که رفتن به باشگاه و ورزش کردن هزینه های جانبی زیادی دارد و نمی توانند از پس هزینه ها بر بیایند.

برای کاهش وزن و لاغری می توان تنها پیاده روی کردند و نیازی به ورزش های پیچیده نیست. پیاده روی یکی از ورزش های هوازی چربی سوز است که می‌تواند در مدت زمان کوتاهی باعث کاهش وزن شما شود به علاوه برای انجام آن تنها نیاز به یک کفش پیاده روی دارید و هزینه زیادی نیاز نیست.

از میان وعده های سالم استفاده کنید

از میان وعده های سالم استفاده کنید

در برخی از موارد افراد در میان وعده از محصولاتی مانند کیک، شیر کاکائو و غیره استفاده می کنند. این وعده‌ها سریع هستند، اما هیچ ارزش غذایی ندارند و تنها باعث ایجاد چاقی و اضافه وزن می شوند‌.

در میان وعده ها بهتر است از میوه جات مختلف استفاده کنید. میوه ها با دارا بودن کالری سالم می توانند باعث افزایش چربی سوزی در بدن شما شوند و گزینه‌ای مناسب برای استفاده هستند.

مواد غذایی مانند پاپ کورن، نان و پنیر، انواع مختلف سالاد و غیره می توانند گزینه ای مناسب برای میان وعده به شمار بروند.

مطلب پیشنهادی

۵ تا از بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان که باید بشناسید!

۵ تا از بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان که باید بشناسید!

در دنیا بدنسازی، شروع مسیر با انتخاب‌های درست از اهمیت بالایی برخوردار است، به‌خصوص زمانی‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *