یکشنبه , 30 اردیبهشت 1403 - 6:18 بعد از ظهر

ریختن پودر دکلره در رنگ مو

 

پودر دکلره از محصولات آرایشی و بهداشتی در فرآیند رنگ کردن موها محسوب می شود که بر روی ملانین مو تاثیر می گذارد و باعث تغییرزمینه رنگ موها می شود. به این معنی که شما می توانید با استفاده از پودر دکلره زمینه موهای خود را روشن نموده و سپس موهای خود را به رنگ دلخواه، رنگ کنید. معمولا مصرف کنندگان می پرسند که ریختن پودر دکلره در رنگ مو صحیح است یا خیر؟ در ادامه به سوال مذکور پاسخ می دهیم.

آیا ریختن پودر دکلره در رنگ مو امکان پذیر است؟

معمولا در فرآیند رنگ کردن مو، به خصوص رنگ موهای روشن و متنوع، بایستی زمینه یا بستر مناسب را برای رنگ کردن آماده کرد بنابراین از روشی به نام دکلره کردن استفاده می شود. پودر دکلره یکی از محصولات شیمیایی و آرایشی است که برای دکلره کردن مو استفاده می شود. یعنی برای بی رنگ شدن و همچنین سفید نمودن موها، قبل از گذاشتن رنگ مو به کار می رود.

برای به کار بردن رنگ های روشن نیاز است که زمینه اصلی مو که شامل رنگدانه های موهاست کاملا از بین برود و چنین عملی از طریق دکلره کردن موها میسر می شود. برخی برای بهتر کردن فرآیند رنگ کردن موها، ریختن پودر دکلره در رنگ مو را ترجیح می دهند. اما آیا واقعا این کار اثربخش و صحیح است یا خیر.

در رنگ کردن مو، از ترکیب رنگهای مختلف حتی پودر دکلره نیز استفاده می شود. زیرا اعتقاد بر این است که این عمل فرآیند رنگ کردن موها را بهینه و کاملا اثربخش می کند. در پاسخ به سوالات مذکور بسیاری از کارشناسان عمل ریختن پودر دکلره در رنگ مو را کاملا غلط می دانند و معتقد هستند که برای بدن و موها ضرر داشته و باعث آسیب جدی به موها می شود.

ریختن پودر دکلره در رنگ مو کاملا امکان پذیر است اما عملا کار اشتباهی است. زیرا توصیه می شود که پودر دکلره باید مدت زمان کوتاهی بر روی موها بماند تا بتواند رنگدانه های مو را از بین ببرد. در حالی که اگر این محصول با رنگ مو ترکیب شود معمولا بیش از نیم ساعت طول می کشد تا موها کاملا رنگ مورد نظر را به خود بگیرند. البته مدت زمان آن نیز بستگی به نوع رنگ مو و ترکیبات انتخاب شده دارد.

اگر پودر دکلره مدت زمان زیادی بر روی موها بماند باعث آسیب جدی به آنها خواهد شد. به خصوص در مواردی که موها ریزش دارند و یا ضعیف هستند، جدا از ریختن پودر دکلره در رنگ مو خودداری نمایید. ما توصیه می کنیم از این محصول به روش صحیح استفاده نمایید تا بتوانید همیشه موهای خود را در بهترین حالت سلامتی و زیبایی حفظ کنید.

نحوه استفاده صحیح از پودر دکلره

به یاد داشته باشید که پودر دکلره مرغوب را مناسب با رنگ مو و همچنین جنس موی خود انتخاب کنید. پودر دکلره را باید با مقداری اکسیدان با کیفیت و مرغوب مخلوط کنید. این عمل باعث افزایش اثربخشی کارایی پودر کلره می شود. اکسیدان نیز با توجه به عواملی همچون نوع رنگ مو، ترکیبات به کار رفته و جنس موها و پایه مورد نظر انتخاب می شود. از اکسیدان های قوی مانند اکسیدان 12 درصد استفاده نمایید.

اگر موهای شما آسیب دیده اند یا حساس هستند بهتر است که از اکسیدان های ضعیف تری استفاده نمایید. برای دکلره و رنگ کردن موهای خود به روشی درست از متخصصان راهنمایی بگیرید. رنگ کردن مو به خصوص استفاده از رنگ های روشن کار راحت و آسانی نیست. به این معنی که بسیاری از افراد دانش و مهارت کافی در این زمینه را ندارند.

بنابراین دکلره کردن و رنگ نمودن موهای خود را به متخصصین ماهر و باتجربه بسپارید زیرا آنها این کار را با کیفیت خوبی برای شما انجام می دهند. در نتیجه شما علاوه بر داشتن موهای زیبا، سلامتی آنها را نیز حفظ می کنید. قبل از اینکه زیبایی موهای خود را در نظر بگیرید بهتر است که از لحاظ سلامتی آنها را در اولویت قرار دهید زیرا اگر موهای شما آسیب دیده باشند، هر کاری که انجام دهید زیبایی کامل را نخواهند داشت. ریختن پودر دکلره در رنگ مو برای زیبایی و افزایش اثربخشی آن، شاید عاقلانه و منطقی به نظر برسد اما عملی اشتباه است که باعث آسیب به موهای شما می شود.

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *