دوشنبه , 10 اردیبهشت 1403 - 1:26 بعد از ظهر

الهی عظم البلا + متن و صوت

دعای “الهی عظم البلا” یکی از دعا های مهم و معروف در اسلام است که به عنوان دعایی برای استجابت و رفع بلاها و مشکلات در میان مسلمانان معتبر است. این دعا به ویژه در مواقعی که فرد با مشکلات جدی، بلاها، یا آزمایش‌های سختی روبه‌رو شود، توصیه می‌شود. این دعا نماد امید و توکل به خداوند در مواجهه با مشکلات و بلاهای زندگی است. زمانی که فرد با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند و نیاز به انرژی مثبت و تسلی دارد، می‌تواند از این دعا استفاده کند. دعای “الهی عظم البلا” یکی از دعاهای پر معنی می باشد که به طور خاص در ماه مبارک رمضان توصیه می‌شود. این دعا به اعتراف به توانایی و بزرگی خداوند و همچنین درخواست از او برای آسایش و رفع مشکلات انسان‌ ها انجام می‌شود.

الهی عظم البلا

الهی عظم البلا

خدایا، توانایی و بزرگی تو بی‌ نهایت است، ما را از آزمایش‌ ها و مشکلاتی که با آنها مواجه هستیم رهایی ده و ما را به آسایش و رفاه برسان ترجمه می‌شود.

این دعا به عنوان یک وسیله برای ابراز توکل و تعبد به خداوند و همچنین خواسته از او برای رفع مشکلات و آزمایش‌ ها در مسیر زندگی استفاده می‌شود و در سایر

سایر زمان‌ های مهم مذهبی بسیار پرمعنی است.

متن دعای الهی عظم البلا

الهی: کلمه “الهی” به معنای خدایا یا پروردگارا است. این کلمه نمایانگر احترام و تعبد انسان نسبت به خداوند است.

عظم: کلمه “عظم” به معنای بزرگی، عظیم بودن و توانایی بی‌ نهایت است. این قسمت از دعا به بزرگی و بی‌ن هایتی خداوند اشاره دارد.

البلا: واژه بلا به معنای آزمایش، مشکل یا گرفتاری است. این دعا به خواسته از خداوند برای رفع مشکلات و برگشتن به آسایش از طریق آزمایش‌ ها اشاره دارد.

متن و ترجمه الهی عظم البلا
جدیدترین عکس پروفایل دعای الهی عظم البلا با کیفیت بالا

متن و ترجمه دعای الهی عظم البلا

إِلٰهِی عَظُمَ الْبَلاءُ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ، وَانْکَشَفَ الْغِطاءُ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُ، وَضاقَتِ الْأَرْضُ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ، وَأَنْتَ الْمُسْتَعانُ، وَ إِلَیْکَ الْمُشْتَکیٰ، وَعَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّةِ وَالرَّخاءِ.

خدایا گرفتاری بزرگ شد و پوشیده بر ملأ گشت و پرده کنار رفت و امید بریده گشت و زمین تنگ شد و خیرات آسمان دریغ شد و پشتیبان تویی و شکایت تنها به جانب تو است، در سختی و آسانی تنها بر تو اعتماد است،

اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ أُولِی الْأَمْرِ الَّذِینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ، وَعَرَّفْتَنا بِذَلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ، فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَرِیباً کَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ.

خدایا! بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست آن صاحبان فرمانی که اطاعتشان را بر ما فرض نمودی و به این سبب مقامشان را به ما شناساندی، پس به حق ایشان به ما گشایش ده، گشایشی زود و نزدیک همچون چشم بر هم نهادن یا زودتر،

یَا مُحَمَّدُ یَا عَلِیُّ، یَا عَلِیُّ یَا مُحَمَّدُ اکْفِیانِی فَإِنَّکُما کافِیانِ، وَانْصُرانِی فَإِنَّکُما ناصِرانِ.

ای محمّد و ای علی، ای علی و ای محمّد، مرا کفایت کنید که تنها شما کفایت کنندگان منید و یاری ام دهید که تنها شما یاری کنندگان من هستید،

یَا مَوْلانا یَا صاحِبَ الزَّمانِ، الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ، أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی، السَّاعَةَ السَّاعَةَ السّاعَةَ، الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ، یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطَّاهِرِینَ.

ای مولای ما ای صاحب زمان، فریادرس، فریادرس، فریادرس، مرا دریاب، مرا دریاب، مرا دریاب، اکنون، اکنون، اکنون، با شتاب، با شتاب، با شتاب، ای مهربان ترین مهربانان به حق محمّد و خاندان پاک او.

الهی عظم البلا

صوت دعای الهی عظم البلا

مطلب پیشنهادی

نمونه سوال دینی یازدهم با جواب

  در این مطلب به بررسی برخی از نمونه سوالات دینی یازدهم به همراه جواب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *