یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403 - 11:15 بعد از ظهر

آموزش تزیین حلوا | ۳۰ مدل تزیین حلوای نذری و مجلسی + فیلم

تزیین حلوا یک هنر زیبایی بخش و خلاقانه است که می‌تواند حتی حلواهای ساده را به یک اثر هنری تبدیل کند. حلوا یک غذای محبوب و خوشمزه در فرهنگ ایرانی است که به طور گسترده در مهمانی‌ها به عنوان شیرینی، دسر و همچنین در سفره‌های ماه رمضان و نیز در مراسم ترحیم مورد استفاده قرار می‌گیرد. سابقا برای تزیین حلوا از پشت قاشق یا از ته لیوان استفاده می کردند. اما امروزه تزیین حلوا دغدغه ای برای خانم های با سلیقه می باشد. اکنون شما می‌توانید انواع حلواهای مجلسی متنوعی را با طعم‌ها و ظاهری کاملاً جذاب و متفاوت نسبت به گذشته، بیابید و لذت ببرید. حلواها به دلایل مختلفی از جمله خوشمزگی، ارزش غذایی، قابلیت نگهداری و همچنین نقشی که در مراسمات و مناسبت‌های مختلف دارند، از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. این شیرینی، از ترکیب مواد اصلی مانند آرد، شکر، روغن یا کره و بسته به سلیقه ی شخص می توان مواد افزودنی مانند خشکبارها، مغزهای روغنی و …. تهیه شود.

آموزش تزیین حلوا

آموزش تزیین حلوا

تزیین حلوا با قیف:یکی از روش های تزیین حلوا شیک و مجلسی استفاده از قیف است که بسیار ساده است . برای تزیین حلوا با قیف باید مقدار روغن حلوا مناسب باشد تا حلوا راحت شکل بگیرد و از قیف خارج شود و روی آن ترک نخورد.

تزیین حلوا مجلسی

 

تزیین حلوا با گل محمدی: بعد از آماده شدن و سرد شدن حلوا با گذاشتن گل محمدی روی حلوا به شکل ها ی مختلف حلوای زیبا و دلچسبی خواهید داشت.

تزیین حلوا مجلسی

تزیین حلوا ساده با قاشق و چنگال و سیخ فلزی: اگر هیچ وسلیه ای برای تزیین نداشتید همون روش شیار شیار کردن با قاشق و چنگال خیلی هم خوب و زیباست.

۳۰ مدل تزیین حلوای نذری و مجلسی

تزیین حلوا در سینی با با پودر نارگیل ، کنجد و مغز ها: برای استفاده از این روش حلوا را درون یک سینی یا دیس بزرگ تزیین کنید.

۳۰ مدل تزیین حلوای نذری و مجلسی

تزیین حلوا رولی: برای تهیه رولت شما به نان های مخصوص نیاز دارید هرچند میتوانید به سادگی از نان لواش های ماشینی استفاده کنید اما نان های مخصوص شیرینی فروشی هم میتواند مفید باشد. مثل هر نوع رولت دیگر کافی است روی نان با ضخامت کم حلوا بمالید، نان را با دقت بپیچید و رولت نان و حلوای خود را ببرید.

تزیین با پودر نارگیل رنگی: مثلا فقط با پودر نارگیل میتوان یک تزیین خیلی خوب انجام داد.

تزیین حلوا با خلال بادام و پسته که جلوه ی بی نظیری به حلوای شما می دهد.

آموزش تزیین حلوا

استفاده از نان بستنی کوچک: مقداری از حلوا را در این نان ها گذاشته و در دیس بزرگ چیده شود.

تزیین حلوا ساده با لیوان: برای این مور بیشتر از لیوان های طرح دار استفاده می شود.

 ۳۰ مدل تزیین حلوای نذری و مجلسی

 

تزیین حلوا چند رنگ : برای داشتن این تزیین جالب می توان از پودر دارچین، پودر کاکاو، پودر پسته و پودر نارگیل استفاده کرد.

 ۳۰ مدل تزیین حلوای نذری و مجلسی

تزیین حلوا قالبی : با استفاده از قالب های شیرینی پزی، قالب ژله یا قالب های تک نفره و کوچک حلوا را به شکل های دلخواه درست کنید.

 ۳۰ مدل تزیین حلوای نذری و مجلسی

تزین حلوا فینگر فود: حلوا را به صورت قلمه ای یا تک نفره آماده کنیم تا توزیع آن در مجالس آسان تر باشد.

تزیین حلوا داخل قیف بیسکویت: این روش ساده می باشد مقداری از حلوا را درون این قیف های بیسکویتی می گذاریم، طمع حلوا نیز لذت بخش تر خواهد بود.

حلوا درون لیوان تزیین مناسب و سرو راحتی است.

آموزش تزیین حلوا

 

 

 

مطلب پیشنهادی

پيدا كردن جیمیل از طريق شماره تلفن

  استفاده از ایمیل به عنوان یکی از بهترین روش‌های ارتباطی در زمینه کاری برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *