سه شنبه , 11 اردیبهشت 1403 - 5:10 قبل از ظهر

آمپول رفع سفیدی مو

 

امروزه بسیاری از افراد در سراسر جهان، پیش از وارد شدن به دهه سوم زندگی، درگیر مشکل سفید شدن موهای خود می‌شوند. این مسئله به عوامل متعددی از جمله ژنتیک، رژیم غذایی نامناسب، استرس و مشغله‌های ذهنی فراوان وابسته است. برخی پزشکان اعتقاد دارند که می‌توان برای درمان این معضل از برخی تکنیک‌ها مانند آمپول رفع سفیدی مو دکسپانتنول استفاده کرد. در این مقاله از مجله اینترنتی سیب به تاثیر احتمالی مزوتراپی و آمپول دکسپانتنول می‌پردازیم. شایان ذکر است که مطالب شرح داده شده در این مقاله صرفا جهت افزایش آگاهی شما عزیزان مطرح شده‌اند. بنابراین بهتر است که برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع به پزشک مراجعه کنید.

مزوتراپی برای رفع سفیدی مو

لازم به ذکر است که هنوز روش درمانی قطعی برای درمان سفیدی موها و رویش تارهای رنگی به جای آن‌ها ابداع نشده است. هر تکنیکی که در این زمینه مورد استفاده قرار گرفته است، تنها عاملی موثر در جلوگیری از سفید شدن بیش از حد گیسوان شما است و مزوتراپی نیز یکی از آن‌ها به شمار می‌رود.

مزوتراپی یکی از تکنیک‌های درمانی مدرن است که بسیاری از متخصصان زیبایی از آن برای رشد مجدد و درمان ریزش موهای بیماران استفاده می‌کنند. در واقع در این روش، برخی از مواد مغذی مانند ویتامین‌ها و مواد معدنی توسط سوزن‌های کوچک یا با کمک دستگاه به پوست سر تزریق می‌شوند. این مواد موجب تحریک پوست سر شده و از ریزش تارهای مو جلوگیری می‌کند. همچنین این روش درمان تزریقی با کمترین میزان تهاجم نیز جلوی سفید شدن گیسوان شما را می‌گیرد.

امروزه انواع و اقسام آمپول در تکنیک مزوتراپی استفاده می‌شود که هر یک نقش خاصی در حفظ سلامت و زیبایی تارهای زلف دارند. برای مثال برخی از این آمپول‌ها برای تقویت گیسوان مفید هستند، در حالی که برخی دیگر خاصیت آبرسانی دارند. همچنین بعضی از آمپول‌های موجود با افزایش ضخامت ریشه موها، از ریزش آن‌ها جلوگیری به عمل می‌آورند. در حالی که بعضی دیگر از این محصولات دارویی توسط بهترین پزشکان زیبایی برای از بین رفتن سفیدی مو به پوست سر تزریق می‌شوند.

با بررسی تجربیات افراد مختلف در سراسر جهان می‌توان نتیجه گرفت که مزوتراپی یکی از مطمئن‌ترین و کم عارضه‌ترین روش‌ها برای درمان مشکل سفیدی گیسوان است. این روش به شما کمک می‌کند که همواره شادابی و طراوت گیسوان خود را حفظ نمایید. همچنین این راه درمان، تارهای آسیب دیده را ترمیم کرده و مشکلاتی مانند شوره، ریزش و افزایش چربی پوست سر را برای همیشه از بین می‌برد.

امپول دکسپانتنول

دکسپانتنول حاوی ویتامین B5 است و به میزان قابل توجهی در گیاهان و بدن حیوانات یافت می‌شود. این ماده در تخم مرغ، آووکادو، سیب زمینی، گوشت گاو، مرغ، آجیل و حبوبات نیز وجود دارد. با قرار دادن این مواد خوراکی در رژیم غذایی خود می‌توانید مقدار ویتامین B5 مورد نیاز بدن را تامین کرده و نیازی به تکنیک‌های درمانی پزشکی نداشته باشید. کلیه مواد موجود در این آمپول خاصیت مرطوب کنندگی دارند و باعث افزایش سطح رطوبت و خاصیت ارتجاعی پوست و مو می‌گردند. در واقع این محلول با تسریع تجدید سلول‌های پوست و مو به بازسازی بافت‌های آسیب دیده آن‌ها کمک می‌کند.

همچنین ویتامین B5 موجود در آمپول دکسپانتنول به همراه مواد مغذی دیگر به بازسازی ساقه گیسوان آسیب دیده در اثر استفاده زیاد از سشوار، اتو مو، شامپو یا قرارگیری در زیر نور خورشید کمک می‌کند. این ماده با حفظ سلامت غدد کلیوی عاملی موثر در رشد بیشتر موها نیز است. درمان ریزش زلف و کاهش سرعت سفید شدن آن را نیز می‌توان از دیگر مزایای مصرف این آمپول دانست.

به یاد داشته باشید که استفاده از این محلول به همراه داروهای کاهش دهنده حرکت دستگاه گوارش ممکن است که اثرات آن را کاهش دهد. همچنین در برخی مواقع، در هنگام مصرف همزمان این دارو با داروهایی مانند آنتی‌بیوتیک‌ها، مواد مخدر و باربیتورات‌ها واکنش‌های آلرژیک نادری دیده شده است. بنابراین در استفاده از دکسپانتنول با داروهایی همچون استامینوفن، بوتالبیتال و کافئین کدئین کاملا احتیاط کنید. همچنین بسیار مهم است که پزشک را در جریان لیست داروهای مصرفی خود بگذارید. برای استفاده از این آمپول رفع سفیدی مو نیز حتما به پزشک مراجعه کرده و مقدار مصرف آن را طبق دستور پزشک تعیین کنید. این امر موجب می‌شود که عوارض جانبی این محلول به کمترین میزان خود کاهش یابد و مشکلی نداشته باشید.

 

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

چیکار کنم شبا زود خوابم ببره

  بی‌خوابی و کاهش کیفیت خواب شبانه یک مسئله مهم است که باعث برهم خوردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *