شنبه , 1 اردیبهشت 1403 - 6:45 قبل از ظهر

فرش برای حال پذیرایی

حس و حال فضای خانه شما وابسته به حس و حالی است که افراد خانواده از سالن پذیرایی می‌گیرند. این روزها این سالن کاربردهای متنوعی پیدا کرده است. همین موضوع انتخاب فرش برای سالن پذیرایی را با مشکل مواجه کرده است. اما نگران نباشید در این مقاله مجله سیب نکات بسیار و مدل‌های متنوعی را به شما نشان می‌دهیم که کار را ساده‌تر می‌کند. پذیرایی‌های ایرانی‌ها به دلیل کاربردهای متنوعی که دارند، دکوراسیون سختی هم دارند. فرش یکی از مهم‌ترین اجزای دکوراسیون سالن پذیرایی است که باید متناسب با وضعیت منزل انتخاب شود.
یک فرش زیبا می‌تواند منزل شما را به طور کامل متحول کند. به طور کلی توصیه می‌شود پس از خرید مبلمان اقدام به خرید فرش کنید. چرا که تناسب رنگ و طرح میان این دو تاثیر به سزایی روی حس و حال فضای سالن پذیرایی دارد. این دو عضو بزرگ سالن حال پذیرایی هستند که می‌توانند رنگ و لعاب منزل شما باشند.

۳۰ مدل فرش جذاب فرش برای حال پذیرایی

۳۰ مدل فرش جذاب فرش برای حال پذیرایی

نویسندگان مجله سیب به افرادی که خانه‌‌ای کم نور دارند توصیه می‌کنند از مدل‌های رنگ روشن استفاده کنند. اما این بدان معنی نیست که سالن پذیرایی را سفید کنید! بلکه از رنگ‌های متنوع‌تر و با طبع سرد استفاده کنید. این رنگ‌ها در بازتاب نور عملکرد بهتری دارند. از سوی دیگر خانواده‌هایی که فرزند کوچک دارند بهتر است از فرش‌های تیره‌تر استفاده کنند. این فرش‌ها دیرتر کثیف می‌شوند. کثیفی روی فرش نیز کمتر خودنمایی می‌کند. با این حال این فرش‌ها فضای خانه را کم نور‌تر می‌کنند.
اندازه فرش از دیگر نکاتی است که باید براساس منزل خود انتخاب کنید. به طور کلی فرش‌هایی که مبلمان به طور کامل روی آن‌ها جای گیرد، گزینه‌هایی هستند که سالن حال پذیرایی شما را باز‌تر جلوه می‌دهند. حتی اگر فضای شما کمی بزرگتر است، می‌توانید فرش را طوری انتخاب کنید که پایه‌های جلویی مبلمان تنها روی فرش‌ها باشند. اگر سالن بسیار بزرگی دارید می‌توانید فرش را طوری انتخاب کنید که تنها پاهای افرادی که روی مبلمان نشسته‌‌اند روی فرش قرار گیرد.

۳۰ مدل فرش جذاب فرش برای حال پذیرایی

یکی دیگر از نکاتی که باید در خرید فرش پذیرایی به آن دقت کنید، طرح فرش است. مسلم است که خانه‌هایی که دکوراسیون ایرانی ندارند، بهتر است فرش‌های با طرح‌های مینیمال انتخاب کنند. رنگ بندی این طرح‌ها نیز همانطور که اشاره کردیم، وابسته به دیگر اجزای دکوراسیون شما به خصوص مبلمان است.
ماشینی یا دستباف بودن فرش نیز وابسته به بودجه‌‌ای است که در دسترس دارید. یک نکته کوچک این است که اگر فرش دستباف تهیه می‌کنید، هرچه قدیمی‌تر باشد، فضای دلنشین‌تری به شما هدیه می‌کند. این فرش‌ها در حالی که حال و هوای سالن شما را گرم‌تر می‌کنند، قیمت بیشتری نیز دارند.
یکی دیگر از انتخاب‌هایی که در دسترس دارید، فرش‌های گرد هستند. این فرش‌ها طراحی خاص و متفاوتی دارند که برای همه خانه‌ها کاربرد ندارد. اما این فرش‌های گرد هستند که به منزل شما مرکزیت هدیه می‌کنند. اگر به دنبال افزایش فضای خانوادگی هستید، انتخاب فرش‌های گرد یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید در سالن پذیرایی انجام دهید.

۳۰ مدل فرش جذاب فرش برای حال پذیرایی

فرش‌های فانتزی از جمله دیگر فرش‌های پرطرفدار هستند که به تازگی مشتری پیدا کرده اند. این فرش‌ها را می‌توان در سالن پذیرایی نیز مورد استفاده قرار داد. با این حال بیشتر طرفداران این فرش‌ها معتقدند آن‌ها برای اتاق خواب گزینه بهتری هستند.

مدل های جذاب فرش برای حال پذیرایی

فرش‌های قابل شست و شو از دیگر انتخاب‌هایی است که دارید. مشکل بزرگ این فرش‌ها رفتن رنگ آن‌ها پس از چند بار شست و شو است. اما این فرش‌ها قیمت مناسبی دارند. از سوی دیگر بهترین انتخاب برای خانواده‌هایی هستند که فرزند کوچک دارند. این فرش‌ها مادران را از شست و شوی مداوم راحت می‌کنند. فرش‌های قابل شست و شو برای افراد تنوع طلب نیز گزینه خوبی به شمار می‌روند.
فرش‌های مدرن انتخاب بسیاری از دکوراتورهایی است که این روزها مشتری دارند. به طور کلی با کوچک شدن فضای خانه‌ها فرش‌ها و طراحی‌های دکوراسیون مدرن طرفداران بیشتری پیدا کرده اند. این فرش‌ها به طور معمول از رنگ‌های خنثی استفاده می‌کنند، اما مدل‌های رنگی آن‌ها هم زیبا هستند. آخرین نکته‌‌ای که در این مقاله سیب به آن اشاره می‌کنیم، طرح فرش است. به طور کلی اگر مبلمان یا دیوارهای شما نقش‌های ریز و پیچیده دارند، بهتر است فرش‌های ساده‌تری انتخاب کنید.

مدل های جذاب فرش برای حال پذیرایی
اما اگر دیوارها و مبلمان با طراحی ساده دارید، دیگر بخش‌های دکوراسیون شما هم مطابق با فرش‌های سنتی است، این فرش‌ها بهترین انتخاب هستند. انتخاب مدل فرش جذاب فرش برای حال پذیرایی یکی از انتخاب‌های سختی است که باید برای دکوراسیون این بخش انجام دهید. این مقاله تمامی تردید‌ها درباره انتخاب مدل فرش را از بین برده است.
مجله اینترنتی سیب به عنوان یک بانک اطلاعاتی سبک زندگی به دنبال به‌روز نگه داشتن ایرانیان عزیز است. با مراجعه روزانه به وب‌سایت سیب از آخرین مطالب آموزنده و سرگرم‌کننده لذت ببرید.

 

مطلب پیشنهادی

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

فرش ماشینی با الیاف طبیعی یا با الیاف مصنوعی، نزدیک به نیم قرن است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳