شنبه , 6 مرداد 1403 - 11:57 قبل از ظهر

چرا رنگ مو زود میره؟

تازه موی خود را رنگ کرده اید؟ رنگ مویتان به سرعت تغییر کرده است؟ از رنگ کردن مجدد موی خود خسته شده اید؟ نمی دانید چرا رنگ مو زود میره؟ پاسخ پرسش های شما در این مقاله نهفته است. در این مقاله به بررسی دلایل رفتن رنگ مو پرداختیم. سپس روش هایی را برای حل این معضل بیان کردیم. برای یافتن راه حل های کاربردی حتما این مقاله از مجله سیب را مطالعه فرمایید.

دلایل رفتن رنگ مو

رنگ کردن مو یکی از روش های جذاب برای تغییر است. شرکت های آرایشی بهداشتی مختلفی به تولید رنگ مو پرداخته اند. رنگ های مو تنوع زیادی دارند. از رنگ مشکی گرفته تا رنگ های فانتزی، سفید و بلوند همه در بازار به عرضه می رسند. برندهای مختلف و بسیار معروفی در زمینه رنگ مو موجود است.
رنگ مو خریداران زیادی دارد. اما مشتریان یک مشکل اساسی را تجربه کرده اند. زود رفتن رنگ علیرغم تمدید مجدد آن مشکلی است که افراد زیادی با آن روبرو هستند. در این مقاله به بررسی علل اصلی رفتن رنگ مو می پردازیم. پاسخ پرسش “چرا رنگ مو زود میره” در بخش زیر آمده است:
دلایل رفتن رنگ مو
حمام کردن
پاسخی ساده و غیرقابل انتظار برای دلایل رفتن رنگ مو حمام کردن است. بدون شک نمی توان از حمام کردن امتناع کرد. اما پس از رنگ کردن مو باید از استحمام پی در پی پرهیز نمایید. شامپوها به دلیل داشتن موادی باعث از بین رفتن و زدودن رنگ مو می شوند. شامپوهای مخصوصی برای رنگ مو تولید شده اند. این شامپوها رنگ مو را نمی زدایند. به عبارت دیگر شامپوهای مخصوص رنگ مو آسیبی به رنگ نمی زنند.
آب داغ
حمام کردن تنها دلیلی نیست که باعث زدودن رنگ مو می شود. استفاده از آب داغ برای شستن مو می تواند به سرعت رنگ را از بین ببرد. به جای دوش گرفتن با آب داغ می توان از آب ولرم برای شستن مو استفاده نمود. در کل حرارت برای موی رنگ شده مناسب نیست.
کیفیت رنگ مو
برخی افراد گمان می کنند قیمت نشانه کیفیت است. گران بودن صرفا نمی تواند کیفیت محصول را تضمین کند. برخی از شرکت های رنگ مو توانسته اند رنگ های منحصربفردی را با قیمت ارزان تولید نمایند. کیفیت برند رنگ می تواند تاثیر زیادی بر ثابت بودن آن داشته باشد. یکی از پاسخ های اساسی در پرسش “چرا رنگ مو زود میره” کیفیت پایین رنگ مو است.
آیا روشی برای جلوگیری از زود رفتن رنگ مو وجود دارد؟

آیا روشی برای جلوگیری از زود رفتن رنگ مو وجود دارد؟

حال که با دلایل رفتن رنگ مو آشنا شدید بهتر است روش های جلوگیری از آن ها را نیز بدانید. برای ثابت ماندن رنگ راه حل های ساده و ابتدایی وجود دارد. این روش ها تا اندازه زیادی می توانند از زود رفتن رنگ مو جلوگیری کنند. به طور خلاصه برای جلوگیری از تغییر رنگ مو روش های زیر پیشنهاد می شود:
  • عدم استحمام با آب داغ: برای حمام کردن و دوش گرفتن از آب ولرم استفاده کنید.
  • انتخاب رنگ مو باکیفیت: برندهای رنگ مو تنوع زیادی دارند. از برندهای مرغوب رنگ مو چون برند مارال استفاده کنید.
  • عدم استحمام پی در پی: بلافاصله پس از رنگ کردن مو از استحمام امتناع نمایید. از استحمام پی در پی خودداری کنید.
  • استفاده از شامپو مخصوص: از شامپو مخصوص برای رنگ مو استفاده فرمایید. شامپوهای مخصوص تاثیر بسیاری بر ثابت ماندن رنگ مو دارند.
  • عدم استفاده از اتو مو و سشوار: همان طور که گفتیم حرارت زیاد می تواند باعث زدودن رنگ مو شود. بنابراین پس از رنگ کردن مو تا حد امکان از وسایل حرارتی چون سشوار استفاده نکنید. برای خشک کردن مو از هوای آزاد بهره بگیرید.
  • عدم استفاده از ژل: تا حد ممکن از ژل، تافت و موادی از این قبیل استفاده نکنید. این مواد تاثیر منفی بر موی رنگ شده خواهد گذاشت.
آیا روشی برای جلوگیری از زود رفتن رنگ مو وجود دارد؟
کلام آخر
در این مقاله به پرسش “چرا رنگ مو زود میره” پاسخ دادیم. پاسخ هایی ساده که شاید تابحال به آن ها فکر نکرده اید. روش های جلوگیری از زود رفتن رنگ مو نیز مورد بررسی قرار گرفت. سیب مجله ای علمی آموزشی است. پاسخ بسیاری از سوال های خود را می توانید در این مجله اینترنتی بیابید. برای یافتن پاسخ سوالات خود و افزایش معلومات از سایر صفحات سایت دیدن نمایید.

مطلب پیشنهادی

بهترین آموزشگاه رنگ و مش در تهران

بهترین آموزشگاه رنگ و مش در تهران

همیشه یادگیری یک امر ضروری بوده است چراکه یاد گرفتن هنر و حرفه جدید کمک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *