یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403 - 11:00 بعد از ظهر

اتاق خواب دخترانه ساده ایرانی قدیمی

ایده های متنوعی برای اتاق خواب دخترانه ساده ایرانی قدیمی وجود دارد. البته در حال حاضر بیشتر نوجوانان به مدل های جدیدتر علاقه نشان می دهند و دوست دارند اتاق خواب آن ها یک فضای مستقل و شخصی برای خودشان باشد. به همین خاطر دوست دارند مطابق با سلیقه خودشان اتاق را طراحی کنند و از وسایل مورد علاقه خود برای دکور کردن اتاق استفاده کنند. همان طور که می‌دانید دختران و پسران نوجوان در دوران بلوغ و شرایط احساسی خاصی دارند و معمولا در این سن احساس مستقل بودن می کنند. به همین خاطر دوست دارمند خودشان ایده های طراحی و دکوراسیون اتاق خواب را ارائه کنند.

دکوراسیون اتاق خواب ساده ایرانی دخترانه با طراحی فضای قدیم

  • اولین نکته ای که برای اتاق خواب دخترانه ساده ایرانی قدیمی باید به آن توجه کنید رنگ اتاق خواب است.
  • در مرحله دوم باید به تخت خواب، پرده اتاق، کمد دیواری، وسایل تزیینی، میز تحریر و سایر موارد توجه داشته باشید.
  • معمولاً در اتاق خواب دختران باید قفسه هایی وجود داشته باشد تا دختران نوجوان بتوانند وسایل شخصی شان را در در آنجا قرار بدهند.
  • وجود یک کتابخانه کوچک در اتاق خواب باعث می‌شود تا دختران نوجوان به مطالعه علاقه پیدا کنند و اطلاعات لازم برای زندگی را از طریق کتاب‌ها به دست بیاورند.
  • قرار دادن یک آیینه یا میز آرایش در اتاق دختران لازم است. چراکه خانم های نوجوان به ظاهرشان اهمیت زیادی می دهند.

دکوراسیون اتاق خواب ساده ایرانی دخترانه با طراحی فضای قدیم

دکوراسیون اتاق خواب ساده ایرانی دخترانه با طراحی فضای قدیم

دکوراسیون اتاق خواب ساده ایرانی دخترانه با طراحی فضای قدیم نیازمند دقت به موارد زیر است:

رنگ دیوارهای اتاق

شاید دختر خانم های نوجوان علاقه داشته باشند که رنگ دیوار اتاقشان به رنگ مورد علاقه شان باشد؛ اما باید توجه داشته باشید برای دکوراسیون اتاق باید رنگ وسایل داخل اتاق، پرده، تخت، کمد و … را با یکدیگر هماهنگ کنید. معمولاً استفاده از رنگ‌های روشن و خنثی بسیار مناسب است. چرا که استفاده از رنگ های جیغ و تند خیلی زود باعث خسته شدن دختر خانم ها می شود؛ بنابراین بهتر است با ترکیب رنگ های تند و رنگ های روشن فضای اتاقتان را چشم نواز کنید. به عنوان مثال می توانید رنگ روتختی خود را رنگ های تند انتخاب کنید؛ اما رنگ دیوار اتاق یک رنگ ملایم و سرد باشد که به شما احساس آرامش بدهد. همیشه در انتخاب رنگ دکوراسیون اتاق به علاقه شخصیتان نیز توجه داشته باشید؛ اما دقت به نکات طراحی دکوراسیون نیز ضروری است.

نورپردازی مناسب

نورپردازی مناسب اتاق خواب ساده ایرانی دخترانه باعث می‌شود تا فضاها دلنشین تر باشند. اگر اتاق کوچک باشد با استفاده از نورپردازی مناسب می‌توان آن را بزرگ تر و دلباز تر نشان داد. امکان تزیین اتاق با ریسه لامپ نیز وجود دارد و برای تزیین اتاق می توان از این لامپ های تزئینی استفاده کرد. استفاده از وسایل تزیینی و نورپردازی باعث می‌شود تا انرژی مثبتی وارد اتاق خواب شما شود؛ بنابراین به این نکته هم توجه داشته باشید که از چه نوع نورپردازی برای اتاق خواب خود استفاده می کنید.

انتخاب تخت خواب

انتخاب تخت خواب

انتخاب یک تخت مناسب با فضای اتاق برای دختر خانم هایی که دوست دارند اتاقشان را خودشان تزیین کنند، لازم است. دقت داشته باشید که می توانید از تخت خواب هایی که به کاناپه تبدیل می‌شوند، بسیار مرسوم شده و می توانید در فضاهای کوچک از این تخت خواب ها استفاده کنید. حتی برخی از تخت خواب های جدید هستند که به گونه ای طراحی شده اند که می توانید وسایل بسیاری را داخلی کشوهای زیر تخت قرار دهید و در فضای اتاقتان صرفه جویی کنید. برخی از تخت خواب های دو طبقه یا پلکانی هم وجود دارد که برای اتاق خواب دخترانه مناسب است.

میز مطالعه

میزان مطالعه برای دختران نوجوان ضروری است. به خاطر این که می توانند برای نوشتن یادداشت های شخصی و یا انجام تکالیف خود از این نیز استفاده کنند و وسایل لازم و مورد نیازشان را روی میز تحریر قرار دهند. درحال حاضر مدل های مختلفی از میز تحریر مناسب اتاق خواب ساده ایرانی دخترانه وجود دارد که هم می‌توان آن ها را در گوشه اتاق قرار داد و هم می توان از میز های بزرگ تر که دارای کشو و کمد های کناری هستند استفاده کرد. این بستگی به فضای اتاق شما دارد که از کدام یک از این میز ها استفاده کنید.

آینه و میز آرایش

آینه و میز آرایش

همانطور که همه ما می دانیم دختر خانم ها به ظاهرشان بسیار اهمیت می دهند؛ بنابراین قرار دادن یک آینه و میز آرایش برای آن ها بسیار ضروری است تا بتوانند لوازم مراقبتی پوست و لوازم آرایشی خود را در داخل میز آرایش قرار دهند. همچنین نصب کردن یک آینه به دیوار بالای سر میز آرایش و یا قرار دادن یک آینه متحرک برای تزیین و دکوراسیون اتاق خواب دخترانه لازم است.

قفسه های تزئینی و کتابخانه

اتاق خواب دخترانه ساده ایرانی قدیمی باید قفسه هایی داشته باشد تا دختر خانم ها بتوانند وسایل تزیینی مانند مجسمه، عروسک و لوازم خود را روی آن ها بچینند و به اتاقشان نظم و ترتیب خاصی بدهند. خانم های جوانی هم که به مطالعه علاقه دارند، می توانند قفسه های کوچکی را به عنوان کتابخانه در اتاقشان داشته باشند و از این فضا برای قرار دادن کتاب ها استفاده کنند.
اگر قصد دارید از مطالب روز دنیا با موضوع سبک زندگی و ارتقا مهارت‌های فردی آگاه شوید، مجله اینترنتی سیب را مطالعه کنید.

 

 

مطلب پیشنهادی

بهترین برند فرش ماشینی چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین مارک فرش ماشینی کدام است؟

اگر به هر دلیلی قصد خرید قالی دستباف ندارید، برای داشتن خانه ای جذاب و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *