دوشنبه , 24 اردیبهشت 1403 - 5:20 قبل از ظهر

طرز استفاده از تثبیت کننده رنگ مو

 

مطمئنا دوست ندارید که پس از صرف هزینه‌ای هنگفت برای رنگ کردن گیسوان خود شاهد کدر شدن و از بین رفتن درخشندگی آن باشید. متاسفانه فرآورده‌های آرایشی مخصوص مو به ویژه نمونه‌های فانتزی بعد از هشت هفته تغییر می‌کنند. به همین دلیل نیاز است که طرز استفاده از تثبیت کننده رنگ مو را یاد بگیرید. اگر می‌خواهید ترفندهای افزایش ماندگاری این محصولات را به کار بگیرید، در این مطلب از مجله اینترنتی سیب با ما همراه باشید.

10 ترفند کاربردی، برای تثبیت رنگ مو پس از رنگ کردن

نکات و تکنیک‌های بیان شده در این مقاله به شما کمک می‌کنند که اقدامات لازم برای افزایش طول عمر تنالیته گیسوان خود را انجام دهید. بدین ترتیب می‌توانید برای مدت طولانی‌تری زیبا و جذاب به نظر برسید.

  • عدم شستشوی موها بلافاصله بعد از رنگ کردن

پس از اتمام رنگ کردن تارهای زلف خود آن‌ها را تا سه روز نشویید. همچنین در این مدت برای تثبیت رنگ سر از پوشش‌های ضد آلودگی کمک بگیرید. بدین ترتیب مواد شیمیایی به خوبی داخل تارها نفوذ کرده و به راحتی پاک نمی‌شوند.

  • استفاده از کانسیلر ریشه مو

این محصول که به صورت پودری یا اسپری عرضه می‌شود، روی ریشه خاکستری تارهای گیس پس از رنگ کردن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع کانسیلر به افزایش طول عمر رنگ این قسمت‌های سر کمک می‌کند.

  • استفاده کم از دستگاه های حرارتی

به کارگیری مکرر از دستگاه‌های حرارتی مانند سشوار باعث کدر شدن خیلی سریع گیسوان شما می‌شود. بنابراین بهتر است که از این وسایل تا حد ممکن کمتر استفاده کنید. البته بهتر است که در هنگام خرید محصولات آرایشی روی بسته‌بندی آن‌ها به دنبال عبارت ضد حرارت باشید. همچنین می‌توانید لوسیون، کرم و ژل‌های ضد حرارت را نیز بخرید.

  • آب سرد یا ولرم مناسب شستشوی موها

آب گرم و حرارت با باز کردن کوتیکول‌های زلف موجب تغییر رنگ آن می‌شوند. در حالی که استفاده از آب سرد یا ولرم برای شستشوی سر رطوبت آن را حفظ کرده و منجر به صاف‌تر و درخشان‌تر شدن زلف‌هایتان می‌گردد.

  • بهره گیری از ماسک های مو رطوبت رسان و نرم کننده

وقتی صحبت از طرز استفاده از تثبیت کننده رنگ مو می‌شود، نمی‌توان تاثیرات نرم‌کننده‌ها و رطوبت رسان‌های مخصوص را نادیده گرفت. این محصولات با چسبیدن به قسمت بیرونی تارهای زلف موجب افزایش درخشندگی آن‌ها می‌گردند. شما می‌توانید انواع نرم‌کننده رنگ را برای گیسوان تیره، روشن یا بلوند خریداری کنید. همچنین فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی مورد بحث، قدرت از بین بردن تناژ قرمزی یا زردی تارهای زلف را دارند.

  • شستشوی مو قبل و بعد از شنا در استخر

کلر ماده‌ای است که به سرعت به هر نوع جنس زلفی آسیب می‌رساند. از بین رفتن چربی طبیعی، خشکی، شکنندگی و کاهش ماندگاری رنگ مو از جمله مضرات این ماده هستند. بنابراین بهتر است که زلفان خود را پیش از رفتن به استخر با آب بدون کلر بشویید. همچنین گیسوان خود را بعد از استخر نیز با شامپو شسته و با کمک یک نرم‌کننده حالت دهید.

  • استفاده از شامپو تثبیت کننده مو

برای ثابت نگه داشتن رنگ گیسوان شامپوهای مخصوصی نیز در بازار وجود دارند. این محصولات آرایشی و بهداشتی در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های لوازم آرایشی به وفور و در انواع مختلف در دسترس هستند. شما می‌توانید در هر نوبت استحمام برای شستشوی زلفان خود از این محصولات به جای شامپوهای معمولی استفاده کنید.

  • پرهیز از شستشوی زیاد گیسوان

شستن زیاد زلفان تاثیر زیادی در کدر شدن ظاهر آن‌ها دارد. بنابراین تا حد امکان در طول هفته کمتر سر خود را بشویید. در صورت ضرورت تنها بدن را شسته و از خیس کردن گیسوان خود اجتناب کنید.

  • نحوه درست خشک کردن مو

بهترین راهکار برای خشک کردن سر استفاده از جریان آزاد هوا است. به کار گیری حوله یا وسایل حرارتی برای این منظور باعث تغییر سریع ظاهر گیسوان و کدر شدن آن‌ها می‌شود.

قرار نگرفتن زیر نور آفتاب

خورشید فواید زیادی برای سلامت و زیبایی بدن انسان به همراه دارد. اما با این وجود اشعه‌های مضر نور آفتاب می‌توانند تاثیرات مخرب زیادی روی پوست و موی غیرمسلح داشته باشند. برای مثال پرتوهای خورشید باعث عدم ماندگاری محصولات آرایشی مورد استفاده روی تارهای زلف می‌شوند. به همین دلیل بهتر است که جهت تثبیت محصولات آرایشی تا جای ممکن برای ساعات طولانی و بدون پوشش زیر نور آفتاب قرار نگیرید. برخی کاندیشنرها که نیاز به شستشو با آب ندارند، بهترین محصولات برای محافظت از گیسوان شما در برابر آفتاب هستند. این فرآورده‌ها به حفظ رطوبت سلول‌های بافت زلف نیز کمک می‌کنند.

 

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *