پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403 - 6:15 بعد از ظهر

علت بریده بریده شدن لبه های واژن

زیبایی واژن و لبه های مینور لامینا، می تواند تاثیر بسیار زیادی روی اعتماد به نفس بانوان داشته باشد. به همین خاطر، بسیاری از بانوان حساسیت زیادی روی ظاهر لبه های واژن خودشان دارند. بریده بریده شدن لبه های واژن یکی از مشکلاتی است که می تواند روی ظاهر واژن تاثیرگذار باشد و باعث بروز مشکلات مختلفی از قبیل سوزش، درد و … شود. در درجه اول و برای درمان بریدگی واژن، می بایست در مورد علت بریده بریده شدن لبه های واژن اطلاعات کسب کنید. چرا که ممکن است در اکثر موارد، لبه های واژن به دلایل خارجی و قابل کنترل بریده بریده شوند و شما بتوانید از بروز آن ها جلوگیری کنید.

در ادامه این مقاله قصد داریم علت های مختلف بریده بریده شدن لبه های واژن را ذکر کنیم. با در نظر گرفتن این علت ها، نه تنها می توانید از بروز این مشکل جلوگیری کنید، بلکه می توانید اقدام به درمان این مشکل نیز کنید.

علت شقاق واژن (ترک خوردن و بریدگی واژن)

علت شقاق واژن (ترک خوردن و بریدگی واژن)

ترک خوردگی و بریدگی لبه های واژن از جمله مشکلات شایع در خانم ها نیست. اما ممکن است برخی از خانم ها به دفعات با این مشکل مواجه شده باشند و یک نگرانی کلی همیشه در ذهن آن ها وجود داشته باشد که چرا شقاق واژن به وجود آمده است؟ به طور کلی، ناحیه واژن جزء ناحیه های حساس است که احتمال بریدگی، سایش و بروز مشکلات مختلف در این ناحیه وجود دارد. به همین خاطر، باید تا حد ممکن از این ناحیه به درستی مراقبت کنید.

علت ترک خوردن و بریدگی واژن

دلایل مختلفی می توانند باعث ترک خوردگی و یا بریده بریده شدن لبه های واژن شوند که برخی از آن ها را در ادامه به شما ذکر می کنیم. در اکثر موارد پس از بریدگی ناحیه واژن، این ناحیه به خودی خود درمان خواهد شد. اما در صورتی که احساس درد و سوزش شدیدی را پس از بریدگی ناحیه واژن تجربه می کنید که عملا قابل تحمل نیست، بهتر است که به پزشک مراجعه کنید.

علت شقاق واژن (ترک خوردن و بریدگی واژن)

  • داشتن رابطه جنسی با ناحیه آلت تناسلی خشک: یکی از علت های بریده بریده شدن لبه های واژن، داشتن رابطه جنسی با ناحیه آلت تناسلی خشک است. در اکثر موارد خشک بودن ناحیه تناسلی، می تواند باعث ایجاد رابطه جنسی دردناک و بریدگی در ناحیه واژن شود. به همین خاطر، افرادی که به صورت مداوم با این مشکل مواجه هستند، باید در مورد این موضوع بررسی های لازم را انجام دهند.
  • استفاده از وسایل نامناسب در این ناحیه: برخی از اسباب های بازی جنسی نامناسب، می توانند باعث ایجاد خراش و بریدگی در ناحیه تناسلی شوند. در صورتی که از اسباب بازی های جنسی استفاده می کنید و با مشکل بریده بریده شدن لبه های واژن مواجه هستید، باید از استفاده مجدد از این اسباب بازی ها خودداری کنید.
  • پوشیدن لباس های نامناسب و خشن: لباس های نامناسب و خشن می توانند باعث ایجاد عفونت ها و ناراحتی های پوستی در ناحیه تناسلی شوند. اگر پوست حساسی دارید، احتمال اینکه در اثر پوشیدن لباس های تنگ، خشن و نامناسب با مشکل بریده بریده شدن لبه های واژن مواجه شوید، وجود دارد. بهتر است در مورد لباس انتخابی خود تجدید نظر کنید و لباس های راحت و نخی بپوشید.

علت ترک خوردن و بریدگی واژن

  • عفونت های ناحیه واژن: عفونت های مخمری می توانند یکی از دلایل اصلی بریده بریده شدن لبه های واژن باشند. در صورتی که با این عفونت ها در ناحیه تناسلی مواجه هستید، بهتر است که حتما به پزشک مراجعه کنید. چرا که عفونت های مخمری نه تنها بر روی زیبایی ناحیه تناسلی تاثیر می گذارند، می توانند باعث ایجاد بیماری های مختلف دیگر نیز شوند.
  • اگزما و تبخال های جنسی: برخی از مشکلات پوستی مانند اگزما و تبخال های جنسی می توانند باعث بروز مشکل در ناحیه تناسلی شوند. احتمال اینکه این اگزماها و یا تبخال های جنسی باعث بروز بریدگی در لبه های واژن شوند، وجود دارد.
  • استفاده از روش های نامناسب اصلاح موهای زائد: گاهی اوقات استفاده از ژیلت یا تیغ نامناسب برای اصلاح ناحیه تناسلی، می تواند باعث بروز مشکلات زیادی شود که یکی از این مشکلات بریدگی ناحیه واژن است. اگر احساس می کنید که با روش های اصلاح موهای زائد، درد و سوزش زیادی را تجربه می کنید، بهتر است که یک روش دیگر را امتحان کنید. چرا که احتمالا تیغ یا ژیلت شما باعث ایجاد آسیب در ناحیه تناسلی شما خواهند شد.

علت ترک خوردن و بریدگی واژن

به شما پیشنهاد می کنیم بقیه مطالب مجله سیب را مطالعه نمایید، تا آگاهی خود را در رابطه با بدن خود بالا ببرید و از گرفتن چنین بیماری هایی تا حد ممکن پیشگیری کنید.

مطلب پیشنهادی

مراحل تشکیل جنین

مراحل تشکیل جنین

اگر به تازگی باردار شده باشید، بدون شک چند ماه آینده را صرف فکر کردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳