یکشنبه , 30 اردیبهشت 1403 - 8:36 بعد از ظهر

برای رفع سردی بدن چه بخوریم

 

سردی بدن یکی از مشکلاتی است که می تواند برای هر شخصی اتفاق بیفتد. اگر شما هم از این مشکل رنج می برید، حتما تا پایان این مقاله از مجله سیب همراه ما باشید. در ادامه به شما می گوییم که برای رفع سردی بدن چه بخورید. اطلاعات این مقاله شامل معرفی انواع دمنوش و قرص برای درمان سردی بدن است.

دمنوش برای رفع سردی بدن

دمنوش ها روش هایی طبیعی برای بهبود و درمان بیماری و مشکلات رایج بدن هستند. از این نوشیدنی ها برای بهبود و رفع سردی بدن نیز استفاده می شود. اگر به دنبال دمنوشی موثر برای حل این معضل هستید، تا پایان مقاله با ما باشید. در ادامه به معرفی برترین دمنوش ها برای از بین بردن سردی بدن خواهیم پرداخت.

  • دمنوش گزنه

گزنه ماده ای موثر و کاربردی برای حل مشکل سردی بدن به حساب می آید. گزنه سرشار از ویتامین c است. این ماده انرژی زا بوده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. برای تهیه دمنوش گزنه به سه قاشق غذاخوری برگ خشک گزنه نیاز دارید. آن را به آب جوش اضافه نمایید. برای دم کشیدن دمنوش باید ده دقیقه صبر کنید. هر روز چند فنجان دمنوش گزنه برای دفع سردی بنوشید.

  • دمنوش لیمو و زیرفون

با ترکیب لیمو و زیرفون ماده ای گرم تولید می شود. طرز تهیه این دمنوش پیچیدگی خاصی ندارد. یک لیوان آب جوش تهیه کنید. لیمو و زیرفون را به قوری آب جوش اضافه نمایید (هر کدام به مقدار یک قاشق غذاخوری). شعله گاز را بر درجه ملایم تنظیم کنید. پس از گذشت ده الی پانزده دقیقه قادر خواهید بود دمنوش را میل فرمایید.

  • دمنوش زنجبیل

همان طور که می دانید طبع زنجبیل بسیار گرم است. برای همین به عنوان یکی از معروف ترین روش ها برای رفع سردی بدن شناخته می شود. به منظور تهیه این دمنوش باید زنجبیل را رنده کنید. شما تنها به یک قاشق غذاخوری زنجبیل نیاز دارید. بهتر است از زنجبیل تازه استفاده نمایید. زنجبیل را به آب جوش اضافه کنید. این دمنوش برای دم کشیدن به ده دقیقه زمان نیاز دارد. پس از آن قادر هستید آن را میل فرمایید. دقت داشته باشید که قبل از مصرف این دمنوش آن را از صافی عبور دهید.

  • دمنوش دارچین

دمنوش دارچین نیز یکی از نوشیدنی های موثر برای مبارزه با سردی است. چند چوب دارچین را در آب جوش بیندازید. پس از گذشت پانزده دقیقه با دم کشیدن دارچین می توانید از آن استفاده نمایید. شما همچنین قادر هستید برای تاثیر بهتر و طعم دار کردن دمنوش مقداری عسل به آن اضافه کنید.

  • دمنوش نعناع

با تهیه و مصرف دمنوش نعناع می توانید به رفع سردی بدن اقدام کنید. برای ساخت این دمنوش ۱.۵ لیوان آب جوش تهیه نمایید. مقداری پودر نعناع به آن اضافه کنید. (یک قاشق مرباخوری یا یک قاشق غذاخوری). پس از بیست دقیقه دمنوش دم می کشد. اکنون قادر هستید آن را بنوشید و از سردی بدن رهایی یابید.

قرص برای درمان سردی بدن

گاهی زمان کافی برای تهیه دمنوش نیست. برخی افراد نیز علاقه ای به نوشیدن دمنوش ها ندارند. در این صورت می توانید از راه حل ساده تری استفاده نمایید. قرص های ضد بلغم قادر هستند برای حل مشکل سردی بدن به شما کمک کنند. قرص ضد بلغم از ترکیبات گیاهی تشکیل شده است. این قرص علاوه بر رفع سردی بدن مزایای دیگری نیز دارد. از جمله:

  • درمان نفخ
  • تسکین ورم معده و روده
  • درمان سستی معده

یکی از داروهای معروف و به نام ضد سردی نیاک نام دارد. در هر بسته از این قرص صد حبه یافت می شود. برای آشنایی با مقدار و نحوه مصرف حتما راهنمای بسته را مطالعه فرمایید. برند نیاک در تولید این قرص از چند ماده موثر برای دفع سردی استفاده کرده است. اگر به هر یک از این مواد آلرژی دارید، از مصرف قرص پرهیز نمایید. مهم ترین ترکیبات قرص ضد بلغم نیاک به شرح زیر است:

  • آویشن
  • زنیان
  • سیاه دانه
  • عسل

روش های مختلفی برای رفع سردی بدن وجود دارند. در این مقاله به معرفی دو روش اصلی و مهم پرداختیم. شما می توانید با توجه به سلیقه و همچنین نیاز بدن خود به نوشیدن دمنوش یا مصرف قرص اقدام فرمایید. اگر دوست دارید مطالب دیگری در حوزه سلامت مطالعه کنید، به دیگر صفحات سایت مراجعه نمایید.

 

 

 

مطلب پیشنهادی

درد دور ناف و سرطان

درد دور ناف و سرطان

درد دور ناف از جمله مشکلاتی به شمار می‌ رود که تعداد زیادی از افراد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *