جمعه , 31 فروردین 1403 - 6:12 بعد از ظهر

چیدمان دو دست مبل در پذیرایی ال شکل

یکی از مهمترین بخش‌های هر خانه‌ای سالن پذیرایی آن است، زیرا ساکنین خانه ساعات زیادی را در این مکان گذارنده یا از مهمانان خود پذیرایی می‌کنند. امروزه سالن پذیرایی ال شکل یکی از رایج‌ترین مدل‌های سالن در آپارتمان‌ها محسوب می‌شود. این مدل پلان به شرط داشتن چیدمان درست و اصولی تاثیر فوق‌العاده‌ای روی زیباتر شدن دکوراسیون منزل شما دارد. در این بخش از مجله اینترنتی سیب نکات مهم درباره چیدمان دو دست مبل در پذیرایی ال شکل ارائه شده است.
نکته مهم در هنگام انتخاب شیوه درست چیدن دو دست مبلمان در اتاق پذیرایی به شکل L این است که ارتباط بین دو بخش به خوبی حفظ شود. برای دستیابی به این هدف باید مبلمان خود را به صورتی بچینید که این ارتباط تا حد ممکن برقرار مانده و امکان رفت‌وآمد بین دو بخش نیز میسر باشد. برای مثال اگر مبل نیمکت شکل یا پاف دارید، می‌توانید آن را در ضلع مشترک با ست دیگر مبلمان قرار دهید. این امر کمک می‌کند که دو فضای سالن پذیرایی از نظر بصری با یکدیگر ارتباط داشته باشند. در این مقاله نکات دیگری نیز در خصوص چیدن مبلمان مطرح شده است، پس با ما همراه باشید! می خواهید بدانید ست مبل با فرش فیلی رنگ چیست؟ این مقاله را بخوانید.

چیدمان پذیرایی ال دو دست مبل

چیدمان پذیرایی ال دو دست مبل

از جمله فاکتورهای قابل توجه در هنگام چیدن دو دست مبلمان در سالن پذیرایی ال شکل ابعاد هر بخش پلان شامل طول و عرض آن‌ها است. گاهی اوقات هر بخش از ال فضای کافی برای چیدن یک دست مبلمان کامل را دارد. اما در برخی موارد ممکن است که هر قسمت تنها ظرفیت گذاشتن یک نیم ست یا کاناپه را داشته باشد. همچنین در بعضی از سالن‌های پذیرایی کوچک در یک بخش فقط می‌توان میز ناهارخوری را قرار داد. البته چیدمان دو دست مبل در پذیرایی ال شکل در کنار میز ناهارخوری بسیار شیک و مدرن محسوب می‌شود. در این زمینه نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • ابعاد مبلمان نیز عاملی مهم در انتخاب شیوه درست قرار دادن دو دست مبلمان در پذیرایی است. برای مثال چیدن مبل‌های بسیار بزرگ با دسته‌های حجیم در اتاق پذیرایی امری دشوار است. همچنین مبل‌هایی با اشکال نامتقارن نیز می‌توانند شیوه دکوارسیون را دچار مشکل سازند. بنابراین در صورت داشتن مبلمانی با اندازه بزرگ یا اشکال نامناسب بهتر است که آن‌ها را عوض کنید.

چیدمان پذیرایی ال دو دست مبل

  • اگر سالن شما اندازه‌ای تقریبا بزرگ دارد، دو دست مبلمان خود را به صورت مجزا در دو بخش پذیرایی ال شکل قرار دهید. این وسایل را می‌توانید به صورت گرد یا مثلثی در دو بخش سالن قرار دهید که این نوع چیدمان‌ها به بزرگتر دیده شدن فضا نیز کمک می‌کنند.
  • اگر در سالن پذیرایی ال شکل خود فضای کافی برای نصب تلویزیون روی دیوار را دارید، می‌توانید مبلمان را نیز به شکل L در پذیرایی بچینید. البته لازم به ذکر است که در این نوع چیدمان تعداد زیادی از دیوارهای اتاق پذیرایی را مبلمان پر می‌کند.
  • به یاد داشته باشید که نباید قسمت‌های مختلف سالن پذیرایی را به گونه‌ای بچینید که انگار به صورت کاملا مجزا از یکدیگر چیده شده‌اند. افراد در هر بخش باید بتوانند با همدیگر ارتباط داشته باشند.

نکات قابل توجه در چیدمان دو دست مبل در سالن پذیرایی

نکات قابل توجه در چیدمان دو دست مبل در سالن پذیرایی

علاوه بر نکات مطرح شده در بخش قبل فاکتورهای مهم دیگری را نیز باید در هنگام چیدمان دو دست مبل در پذیرایی ال شکل در نظر بگیرید که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • فرش تاثیر قابل توجهی روی ارتباط بین فضای دو دست مبل دارد. بنابراین یکی از نکات مهم در هنگام انتخاب شیوه چیدن دو دست مبل در سالن پذیرایی انتخاب فرش مناسب است. در واقع فرش انتخابی باید با هر دو دست مبل از لحاظ سبک طراحی هماهنگی کامل داشته باشد. هماهنگ کردن فرش و مبل با یکدیگر باعث زیباتر دیده شدن دکوراسیون پذیرایی می‌شود.
  • در صورتی که دو دست مبل از لحاظ سبک طراحی، رنگ و نوع پارچه با یکدیگر هیچ تناسبی نداشته باشند، تا حدودی چیدمان اتاق پذیرایی دشوار می‌شود. شیوه قرار دادن این دو دست مبل باید به گونه‌ای باشد که عدم هماهنگی آن‌ها با یکدیگر بیش از حد نمایان نگردد. بهترین راهکار برای این امر جدا کردن دو دست مبلمان و قرار دادن هر یک از آن‌ها در بخشی از سالن پذیرایی L شکل است.

نکات قابل توجه در چیدمان دو دست مبل در سالن پذیرایی

  • یکی از نکات مهم در چیدمان دو دست مبلمان در سالن پذیرایی توجه به نقطه کانونی است. به یاد داشته باشید که هر اتاق پذیرایی دارای یک نقطه کانونی منحصربه‌فرد است که معمار آن مکان را به عنوان مهمترین بخش پذیرایی در نظر گرفته است. در زمان قرار دادن مبلمان خود در سالن پذیرایی توجه داشته باشید که به درجه اهمیت این نقطه خللی وارد نشده و در واقع مبلمان حول این نقطه چیده شوند.
  • چیدن دو دست مبلمان در سالن‌های پذیرایی منازل لوکس که میز ناهارخوری نیز وجود دارد، کار چندان آسانی نیست. در صورتی که فضای اتاق پذیرایی شما بزرگ است، می‌توانید یک دست مبلمان را در بخشی از سالن جلوی تلویزیون و مبلمان دیگر را در بخش دیگری از خانه در کنار میز ناهارخوری قرار دهید.

اگر قصد دارید از مطالب روز دنیا با موضوع سبک زندگی و ارتقا مهارت‌های فردی آگاه شوید، مجله اینترنتی سیب را مطالعه کنید.

مطلب پیشنهادی

مبل چستر از کجا بخرم

مبل چستر از کجا بخرم

یکی از زیباترین و محبوب ترین مدل های مبلمان، مبل های چستر می باشند، مبل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳