جمعه , 14 اردیبهشت 1403 - 12:20 بعد از ظهر

چگونه یک مخاطب را در روبیکا مخفی کنیم

 

حفظ حریم شخصی همواره دغدغه همه کاربران شبکه‌ های اجتماعی است. روبیکا نیز به عنوان یک شبکه‌ اجتماعی گسترده و چند منظوره در ایران این نیاز مخاطبان خود را به خوبی درک کرده است و با در نظر گرفتن امکانات خاص به حفظ حریم شخصی آنان کمک می ‌کند. از جمله این امکانات مخفی کردن چت‌، مخاطبین و گروه‌ ها از دید است. برای این کار کافی است در قسمت تنظیمات اپلیکیشن، گزینه تنظیمات والدین را یافته و چت را برای همگان پنهان سازید. در ادامه این نوشتار با کاوش در روبیکا و امکانات مختلف آن شما را در پنهان ساختن چت خود یاری خواهیم کرد.

آشنایی با اپلیکیشن روبیکا

روبیکا یک اپلیکیشن ارتباطی، یا آن‌طور که سازندگانش از آن یاد می ‌کنند یک سوپر اپلیکیشن چندکاره است. داشتن امکانات زیاد ارتباطی و سرگرمی، روبیکا را به یک پلتفرم ارتباطی تبدیل کرده است که بسیاری نیازهای کاربر را در یک جا پاسخگو است. امکانات فراوان مانند چت، تماس صوتی-تصویری، اشتراک محتوا و رسیدگی به پرداخت ‌های مالی از جمله امکانات روبیکا است.

با توجه به بومی بودن روبیکا، بسیاری از بسترهای مهم ایرانی و برنامه ‌های داخلی را می‌ توان به نوعی روی این اپلیکیشن مشاهده کرد. به طوریکه رای گیری یا ارسال نظر در برنامه ‌های تلویزیونی در بستر این اپلیکیشن بسیار معمول است.

با شیوع کرونا و مجازی شدن کلاس ‌های درس امکانات کلاس درس مجازی روبیکا توجه بسیاری را به خود جلب کرد. با توجه به مشارکت همراه اول و ایرانسل در ساخت و توسعه این اپلیکیشن، وجود کلاس بدون صرف حجم اینترنت برای کاربران روبیکا بسیار مهم بوده است.

تعدادی از قابلیت‌ های روبیکا

  • عملکرد یک پیام رسان: شامل ارسال متن، تصویر، فیلم، انواع فایل در گروه یا به صورت خصوصی و مستقیم، در کنار امکان استفاده از ایموجی و استیکر برای بیان احساسات و افکار در چت
  • برقراری تماس صوتی و تصویری: این امکان با توجه به وابستگی آن به اینترنت هزینه‌ ای روی قبض تلفن ندارد.
  • ارسال مکان فعلی روی نقشه به مخاطبین روبیکایی
  • امکان ایجاد کانال و گروه برای اشتراک گذاری متن، فایل صوتی تصویری و سایر فایل‌ ها با بیش از یک نفر به صورت همزمان
  • امور مالی: پرداخت آنلاین و جا به‌ جایی وجه به سایر کاربران روبیکا
  • بازی و سرگرمی: بازی‌های بسیاری را می‌ توان در بستر این برنامه اضافه کرد و انجام داد
  • توسعه و به روز رسانی مداوم این اپلیکیشن نیز موردی است که باید به آن توجه ویژه داشت. چرا که به واسطه آن امکانات روبیکا همیشه در حال تغییر است.

چگونه چت را در روبیکا مخفی کنیم

ما به دلایل مختلف مایل هستیم چت‌ ها و مخاطبین خاص را از دید مخفی کنیم. این کار در مورد روبیکا برای گروه ‌ها نیز قابل انجام است. در صورتیکه مایل به مخفی کردن یک چت یا گفت و گو در اپلیکیشن روبیکا هستید این مراحل را به ترتیب طی کنید:

  • وارد اپلیکیشن روبیکا شوید.
  • وارد «تنظیمات» شوید.
  • گزینه کنترل والدین را بیابید و تنظیم کنترل والدین را انتخاب کنید.
  • در اینجا روبیکا از شما درخواست می ‌کند یک رمز تعیین کنید تا در هربار ورود به این بخش از آن استفاده کنید.
  • وارد قسمت «چت» شوید و گزینه «هیچکس» را انتخاب کنید.

پس از طی این مراحل چت مورد نظر از لیست سایر چت ‌های شما حذف می ‌شود. از این پس دیگر اطلاعات او را مشاهده نخواهید کرد. لازم به ذکر است که این گزینه تنها روی دستگاه شما فعال می ‌شود و تاثیری روی اعضای چت شما ندارد. آنان همچنان می‌ تواند شما را ببیند و با شما در تماس باشد.

نوتیفیکیشن ها در چت های مخفی شده

یکی از مشکلات مخفی کردن چت‌ های روبیکا عدم دریافت اعلان در صورت دریافت پیام جدید در چت مخفی شده است. این موضوع کاملا منطقی است. در صورتیکه نوتیفیکیشن دریافت کنید سایرین به راحتی می ‌توانند آن را بخوانند و یا با ضربه زدن روی آن وارد چت شوند و آن را مطالعه کنند. در این صورت مخفی کردن چت موضوعیت خود را از دست می‌دهد.

به همین دلیل برای چت ‌هایی که صاحب گوشی پنهان می ‌سازد هیچ نوتیفیکیشن ارسال نمی‌ شود. پس فرد باید برای چک کردن چت به صورت دستی وارد اپلیکیشن شود و با باز کردن آرشیو چت‌ های مخفی شده از مسیر توضیح داده شده، آن را بررسی کند.

برای خارج کردن یک چت از این آرشیو مخفی، کافیست روی آن کلیک کنید و گزینه Exit را فشار دهید. در این صورت چت مجددا در کنار سایر چت ‌ها نمایش داده می‌ شود.

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

دیلیت اکانت تلگرام فوری بدون کد

  تلگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین مسنجرهای جهان، از طرفداران بسیاری برخوردار است. این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *