جمعه , 10 فروردین 1403 - 2:11 بعد از ظهر

چند ساعت در روز از شکم بند استفاده کنیم؟

برخی متخصصان بستن شکم بند را پس از زایمان به بانوان توصیه می کنند چرا که تاثیر بسزایی در ترمیم زخم‌های ناشی از عمل سزارین نیز دارد. مدت زمانی که شکم بند بسته می شود حائز اهمیت است. جراحان توصیه می کنند به طور متوسط روزانه 10 ساعت شکم بند بسته شود و این مدت زمان در طول روز انجام گیرد.

زمان بستن شکم بند بعد از سزارین

معمولا بانوان در زایمان های طبیعی می توانند بلافاصله از شکم بند استفاده کنند. اما در زایمان سزارین شرایط متفاوت است. در این صورت خانم ها باید صبر کنند تا مدت زمانی از جراحی بگذرد و جای زخم بهبود یابد. به این منظور توصیه ما این است که با ماما و پزشک خود هماهنگ باشید. پس از آن بنابر راحتی و تشخیص خودتان می توانید از 2 هفته تا 12 هفته شکم بند را مورد استفاده قرار دهید تا به نتیجه مطلوب برسید.

زمان بستن شکم بند بعد از سزارین

زمان بستن شکم بند بعد از عمل جراحی باز

اصولا بستن شکم بند پس از انجام جراحی باز بهتر است زیر نظر پزشک انجام بگیرد. از آنجایی که جراحی سبب ضعیف شدن قسمت بالایی یا پایینی شکم می شود استفاده از شکم بند و فشرده سازی آن در بهبود سریع تاثیر می گذارد. این وسیله بدون آنکه در مسیر تنفسی اختلال ایجاد کند به شکلی موثر نواحی اطراف شکم را تحت فشار استانداردی قرار می دهد. شکم بند کمک می کند تا بیمار پس از جراحی با اطمینان بیشتری فعالیت های معمول خود را انجام دهد بنابراین با وجود آن تحرک افزایش می یابد.

در برخی از جراحی ها توصیه پزشک این است که بیمار بلافاصله از شکم بند استفاده کند. اما مواردی هم وجود دارند که لازم است مدت زمانی از جراحی بگذرد تا بهبود نسبی در محل زخم حاصل شود. نحوه بستن شکم بند در جراحی های مختلف متفاوت است و باید با توافق پزشک انجام گیرد.

زمان بستن شکم بند بعد از عمل جراحی باز

فواید پوشیدن شکم بند بعد عمل جراحی

این کمربندها با تحت فشار قرار دادن عضلات کمر به سفت شدن شکم نیز کمک می‌ کنند. بستن شکم بند بعد از عمل جراحی باعث شکل دادن به عضلات مرکزی و لگن می شود. در نهایت شکم به سمت داخل فرو رفته و سفت می شود. توجه داشته باشید که شکم بند را بیش از حد شل یا سفت نبندید چرا که ممکن از نتیجه مورد نظر حاصل نشود. توصیه ما این است که در کنار استفاده از شکم بند، ورزش و تغذیه مناسب نیز داشته باشید. در ادامه به چند نمونه از فواید استفاده شکم بند می پردازیم.

  • کاهش تورم: برای کم کردن ورم شکم بعد از جراحی بستن شکم بند یکی از بهترین راه‌ها است.
  • کاهش خطر خونریزی: شکم بند احتمال خون‌ریزی را به شدت کاهش می‌دهد و از کبودی محل جراحی نیز جلوگیری می‌کند.
  • تسریع روند بهبودی: استفاده از شکم بند به سریعتر شدن رشد بافت‌ های شکم و افزایش سطح اکسیژن در این بافت‌ ها کمک می‌ کند. این وسیله مفید و کاربردی در بهبود جریان خون در رگ و بافت ها تاثیر داشته و مواد مغذی مورد نیاز سلول ها را با سرعت بیشتری فراهم می کند. در نتیجه زخم ایجاد شده زودتر ترمیم می شود.
  • حالت دهی به خطوط بدن: بیمارانی که پوستشان خاصیت ارتجاعی دارد پوشیدن شکم بند کمک می‌کند تا زودتر پوستشان جمع شود و بدنشان شکل بهتری بگیرد.
  • جلوگیری از ابتلا به زخم کلوئید: کلوئید بافت اضافه‌ای است که روی زخم ایجاد می ‌شود. این بافت اضافه مدام در حال رشد است و شکم بند‌ها موجب جلوگیری از رشد آن ها خواهند شد.
  • کاهش خطر عفونت: بعد از عمل جراحی پوست بدن شما بیشتر از همیشه در معرض ورود میکروب‌ ها قرار دارد. شکم بند می تواند تا حد زیادی احتمال بروز عفونت در محل جراحی را کاهش دهد.
  • درد کمتر بعد از جراحی: مقدار فشاری که شکم بند بر روی بدن ایجاد می کند به تسکین درد ناشی از جراحی کمک می کند.

فواید پوشیدن شکم بند بعد عمل جراحی

پیشنهاد می کنیم که پیش ازاستفاده از هرگونه تجهیزات پزشکی، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. در این صورت بدون نگرانی به رفع مشکلات می‌پردازید و از گزند خطرات در امان می مانید.

 

 

مطلب پیشنهادی

روغن گلیسیرین برای چاقی صورت

  داشتن پوست شفاف و گونه‌های برجسته از استانداردهای زیبایی چهره است. خوشبختانه امروزه روش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *