جمعه , 31 فروردین 1403 - 1:19 بعد از ظهر

ال اس دی چیست

ال اس دی جزو یکی از قوی ترین موادهای روان گردان است. ماده اصلی تشکیل دهنده ال اس دی اسید لایزرجیک دی اتیل آمید است. این اسید از یک قارچ به نام ارگوت استخراج می شود که در آزمایشگاه های غیر قانونی و بدون مجوز به کریستال های ال اس دی تبدیل می شود.
این ماده توهم زا اولین بار در سال 1935 توسط یک شیمی دان با نام آلبرت هافمن آلمانی به صورت تصادفی شناسایی شد. ال اس دی معمولا به صورت خوراکی مصرف می شود و از عوارض آن می توان به توهمات بینایی، شنوایی و تغییر محیط و … اشاره کرد. در ادامه قصد داریم بیشتر درباره ال اس دی صحبت کنیم پس اگر دوست دارید درباره این ماده توهم زاد بیشتر اطلاعات داشته باشید تا انتها همراه ما باشید.
ال اس دی (LSD) چیست؟

ال اس دی (LSD) چیست؟

ال اس دی یکی از موادمخدرهای روان گردان و توهم زا است که معمولا برای شادی و مصارف تفریحی مورد استفاده قرار می گیرد. اثرات استفاده و مصرف از ال اس دی معمولا بعد از 20 دقیقه تا 1 ساعت بعد آغاز می شود. همچنین اثرات مصرف این موادمخدر بین 6 الی 12 ساعت بر جای می ماند. نحوه مصرف این مواد مخدر به دو صورت است که یا بلعیده می شود یا بر روی زبان گذاشته می شود تا جذب شود. بعد از مصرف شخص مصرف کننده دچار توهم های شدید و خیالات می شود. به طور کلی بعد از مصرف ال اس دی ارتباط شخص مصرف کننده با دنیای واقعی قطع می شود.
تاثیرات مصرف موادمخدرهای روان گردان همانند ال اس دی در یک با مصرف تریپ به معنای سفر نامیده می شود. اگر تجربه یک بار مصرف ال اس دی خوب باشد آن را سفر خوب و در صورت اینکه تجربه ناخوشایند باشد آن را سفر بد یا زندگی در جهنم می نامند.

عوارض مصرف ال اس دی

به طور کلی عوارص مصرف ال اس دی به دو دسته اصلی عوارض روان شناختی و فیزیکی تقسیم می شوند که در ادامه هر کدام را به صورت مجزا برای شما عزیزان ذکر خواهیم کرد.
عوارض روان شناختی مصرف ال اس دی به شرح ذیل است:
  • تغییرات خلقی شدید
  • توهم و هذیان پارانوئید
  • اختلال در قضاوت
  • اختلال در تفکر و استدلال انتزاعی
  • اختلال در عملکرد شناختی چون توجه، تمرکز و دقت
  • مسخ شخصیت
  • آشفتگی ادراکی
ال اس دی (LSD) چیست؟
عوارض فیزیکی مصرف ال اس دی به شرح ذیل است:
  • افزایش ضربان قلب، فشارخون و تپش قلب
  • تعریق و افزایش دمای بدن
  • لرزش و تنفس نامنظم
  • ناهماهنگی حرکتی
  • تیرگی دید
  • فقدان حس درد
  • اتساع مردمک همراه با پاسخ به نور
  • کما و مرگ ( درصورت استفاده زیاد و شدید ال.اس.دی که دوز بالا همراه باشد)
شایان ذکر است شما عزیزان بدانید که مصرف ال اس دی سبب اعتیاد و وابستگی فیزیکی نمی شود. اما مصرف ال اس دی سبب می شود که فرد مصرف کننده برای احساس تجربه اولیه و حال خوش نیاز به مصرف مقادیر بیشتری از این ماده روان گردان کند.
لازم است بدانید که مصرف کردن این ماده مخدر می تواند از لحاظ روانی صدمات بسیار زیادی به فرد مصرف کننده وارد کند. همچنین به دلیل حال خوشی که در فرد مصرف کننده ایجاد می کند فرد مشتاق شود که مجددا ال اس دی را مصرف کند.
قرص ال اس دی (lsd) چیست؟ [ماده روانگردان ال اس دی]

قرص ال اس دی (lsd) چیست؟ [ماده روانگردان ال اس دی]

ال اس دی که با نام رایج اسید امروزه شناخته شده است یکی از انواع قرص های روان گردان است که در بین نوجوانان و جوانان بسیار محبوب شده است. عده ای از اشخاص بر این باورند که مصرف ال اس دی توهم زا نمی باشد و هر وقت که اراده کنند می توانند این قرص را ترک کنند.
نکته ای که باید بدانید این است که در حقیقت توهم ها و احساس خوشی که از مصرف قرص ال اس دی حاصل می شوند توهم زا هستند! حتی شایعه شده است که مصرف ال اس دی سبب هوشیاری بیشتر و باز شدن چشم سوم می شود؛ اما باید بدانید که تمامی این موارد تنها شایعه هستند و تنها سبب تشویق نوجوانان و جوانان به این ماده توهم زای شیمیایی می شوند.
قرص ال اس دی (lsd) چیست؟ [ماده روانگردان ال اس دی]
همان طور که اشاره کردیم ال اس دی یک ماده توهم زا است و به شکل های مختلفی تولید و عرضه می شود. این ماده مخدر و توهم زا به صورت قرص، کپسول، کریستال و حتی گاهی اوقات به صورت مایع تولید و عرضه می شود. توجه داشته باشید که تولید و عرضه آن به بازار غیرقانونی است اما این مواد مخدر توهم زا در خیابان ها به شکل های ذکر شده فروخته می شود. شایان ذکر است که نوع مایع ال اس دی بر روی کاغذهای جذب کننده با اشکال کارتونی ریخته می شود و سپس آن را به صورت مربع های کوچک تقسیم کرده و می فروشند.
جمع بندی
در این مقاله سعی کردیم هر آنچه که باید درباره ال اس دی بدانید را برای شما عزیزان شرح دهیم. امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در دسترس شما عزیزان قرار دهیم. مجله اینترنتی سیب با آموزش های رایگان در کنار شماست تا بتوانید این بیماری را مانند دیگر بیماری ها پشت سر بگذارید.

مطلب پیشنهادی

برای ترک شیشه چه بخوریم

برای ترک شیشه چه بخوریم

اعتیاد یکی از عواملی است که تمام ابعاد شخصیتی و زندگی فرد و اطرافیانش را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳