پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403 - 10:14 بعد از ظهر

چگونه اکسپلور اینستاگرام را فعال کنیم

 

اکسپلور در اینستاگرام به کاربران اجازه کشف محتوای مشابه محتوای مورد علاقه خود را می‌ دهد. در این بخش پست ‌هایی را خواهید دید که به سلیقه شما نزدیک هستند. حتی اگر صفحه مربوط به آن را فالو نکرده باشید. این پست‌ ها با توجه به نوع تعامل شما با اینستاگرام و محتوای روز انتخاب می‌ شوند. به همین دلیل صاحبان صفحات اینستاگرام مایل هستند که در اکسپلور مخاطبان خود دیده شوند. اما ورود به اکسپلور و حتی مرتب کردن آن برای نمایش محتوای مورد علاقه شما قواعد خاص خود را دارد که در این مقاله به معرفی و مرور آن خواهیم پرداخت.

راه‌ های ورود به اکسپلور اینستاگرام و افزایش مخاطب

در کل برای ورود به اکسپلور باید بازدید و برهم‌ کنش با مخاطب افزایش یابد. بنابراین پست ‌های شما باید مخاطب پسند، گیرا و چشمگیر باشند. همچنین پست ‌ها باید در میان مخاطبان و توسط مخاطبان پخش شوند. هر پست باید لایک، بازدید، ذخیره سازی و تعامل خوبی داشته باشند. بخشی از تعامل مربوط به شما و پاسخگویی در بخش کامنت ‌های پیج و دایرکت است.

تنظیمات اکسپلور اینستاگرام

تنظیمات اینستاگرام به شما این امکان را می ‌دهد که صفحات مورد علاقه خود را انتخاب کنید. به این منظور:

  • وارد اینستاگرام شوید
  • وارد اکسپلور شوید
  • وارد پست مورد نظر شوید
  • در قسمت تنظیمات با انتخاب گزینه not interested به اینستاگرام خواهید گفت که از نمایش این پست و پست ‌های مشابه به شما اجتناب کند.
  • در قسمت Manage suggested content تمامی پست ‌های دارای برچسب interested را خواهید دید. با حذف هر یک، اینستاگرام از نمایش محتوای مشابه به شما اجتناب خواهد کرد.

چگونه اکسپلور اینستاگرام را ریست کنیم

برای تغییر محتوای بخش اکسپلور اینستاگرام می ‌توانید آن را ریست کنید تا الگوریتم اینستاگرام از نو آغاز به کار کند. برای این کار باید تاریخچه جست و جو و لایک ‌های قبلی را پاک کنید.

  • پاک کردن تاریخچه جست و جو
  1. وارد صفحه پروفایل خود در اینستاگرام شوید.
  2. با انتخاب سه خط افقی بالای صحفه وارد تنظیمات شوید
  3. از قسمت تنظیمات بخش Your Avotivity و سپس Recent Searches را انتخاب کنید.
  4. با انتخاب Clear All تاریخچه جست و جوی خود را پاک کنید.
  • پاک کردن لایک های پیشین
  1. وارد صفحه پروفایل خود در اینستاگرام شوید.
  2. با انتخاب سه خط افقی بالای صحفه وارد تنظیمات شوید
  3. از قسمت تنظیمات بخش Your Avotivity و سپس Likes را انتخاب کنید.
  4. در این قسمت همه پست ‌هایی که لایک کرده بودید را خواهید دید و می ‌توانید آن ‌ها را Unlike کنید.

چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم

برای اینکه پست شما در اکسپلور اینستاگرام دیده شود اصلی‌ ترین نکته تولید محتوای ارزشمند و مفید است. به طوریکه نظر مخاطبین را به خود جلب کنید. پست شما باید هشتگ مناسب داشته باشد و به خوبی با مخاطب ارتباط برقرار کند. با لایک، خواندن و پاسخگویی به کامنت ‌ها و تعامل با مخاطب می‌ توان این کار را انجام داد. در صورتیکه در دایرکت به مخاطبان خود پاسخگو باشید نیز میزان تعامل شما با افراد افزایش می‌یابد. در ادامه به صورت جزئی ‌تر به توضیح روش ‌های یاد شده خواهیم پرداخت.

چگونه به اکسپلور اینستاگرام برویم

پست ‌های صفحات اینستاگرام شما باید در راستای برقراری موثر ارتباط شما با مخاطب باشد. جذابیت محتوا تعیین کننده میزان اشتراک گذاشتن محتوا با سایرین است. بنابراین مهم است که از تصاویر چشم نواز و دارای رنگ مناسب استفاده کنید. علاوه بر تصویر به اشتراک گذاشته شده، کپشن تصویر نیز بسیار مهم است و برای دنبال کنندگان جذابیت ایجاد می ‌کند. همچینن می ‌تواند بازدید صفحه شما را افزایش داده تا جای خود را در میان مخاطبین باز کنید.

روش ‌های ورود پست به اکسپلور اینستاگرام

برای ورد پست به اکسپلور اینستاگرام مهم است که اطلاعات کافی کسب کنید. این اطلاعات باید به شکلی جذاب به مخاطب شما عرضه شود. جذابیت بصری پست ‌های اینستاگرام در کنار انتقال اطلاعات مهم است. به این منظور برای محتوای خود یک سبک خاص انتخاب کنید. به طور مثال می ‌توانید یک تم خاص برای محتوای کل پیج خود انتخاب کنید. این تم می ‌تواند ترکیب رنگی برند شما یا هر ترکیب رنگی جذاب دیگری باشد. اگر محصول یا کالای خاصی را ارائه می ‌دهید فیلمی از روش استفاده خود تهیه و آپلود کنید. در کپشن در مورد محتوای کلیپ هم توضیح دهید و محتوای متنی را در کنار این توضیح بگنجانید.

آموزش بردن پست به اکسپلور اینستاگرام

هشتگ به کاربران اجازه می ‌دهد با یک سرچ کوچک پست مناسب خود را بیابند. بنابراین با استفاده از هشتگ ‌ها بازدید پست خود را بالا ببرید. بازدید بهتر به نوبه خود سبب دیده شدن و سپس ورود شما به اکسپلور اینستاگرام می‌ شود.

یکی از موارد مهم در انتشار محتوا، زمان پست کردن آن است. در کنار شناخت مخاطب و ایجاد محتوای جذاب باید دقت داشته باشید که پست‌ شما بیشترین بازدید و واکنش ممکن را داشته باشد. به عبارت دیگر پست شما باید توسط مخاطب و فالوور فعلی شما دیده شود. به این منظور یک نکته مهم زمان حضور مخاطب در اینستاگرام است.

این زمان بسیار مهم است. کافی است یک پست جذاب و دیدنی را در زمان نامناسب آپلود کنید. در این صورت به پستی بی ‌ارزش تبدیل می ‌شود. بنابراین زمانی را بررسی کنید مخاطبان شما بیشترین استفاده را از برنامه اینستاگرام دارند.

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

دیلیت اکانت تلگرام فوری بدون کد

  تلگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین مسنجرهای جهان، از طرفداران بسیاری برخوردار است. این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *