پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403 - 6:04 بعد از ظهر

چگونه سگ را تربیت کنیم؟

توله‌های سگ حیواناتی زیبا و دوست داشتنی محسوب می‌شوند که نباید به آن‌ها سخت گرفت. اما به یاد داشته باشید که اگر آموزش توله‌های این حیوانات را از همان سال‌های اول عمر آن‌ها شروع نکنید، در آینده مشکلات زیادی را برای خود و صاحبانشان ایجاد می‌کنند. سوال این است که چگونه سگ را تربیت کنیم که در آینده شاهد رفتارهای پرخاشگرانه و زشت از او نباشیم؟ پاسخ این پرسش بسیار واضح است! شما نباید هرگز رفتارهای زشت او را نادیده بگیرید. همچنین باید تمام تعالیم حیوان خانگی خود را به صورت دقیق دنبال کنید.

تربیت سگ و کلیدی ترین نکات و آموزش های لازم

تربیت سگ و کلیدی ترین نکات و آموزش های لازم

برای تربیت نژادهای مختلف سگ‌ها در ابتدا باید اطلاعات کافی درباره اصول پایه‌ای و اساسی تعلیم این حیوانات بدست آورد. پس از آموزش اصول مقدماتی به توله سگ‌ها می‌توان آن‌ها را برای اهداف خاص مانند شکار، مراقبت از گله، نگهبانی، نجات افراد آسیب دیده و بسیاری موارد دیگر تربیت کرد. در این شرایط نکات زیر را در هنگام تعلیم حیوان خانگی خود در نظر بگیرید:

  • اعتمادبه‌نفس داشته باشید.
  • دستورات را به صورت کوتاه به سگ آموزش دهید و نه به شکل جمله.
  • اگر سگ کار خوبی انجام داد، بلافاصله او را تشویق کنید.
  • برای آموزش حیوان خانگی خود صبر و حوصله داشته باشید.
  • زیاد سگ خود را تنبیه نکنید.
  • تمام تلاش خود را بکنید که توله سگ با تمام اعضای خانواده دوست شود.

تعالیم ضروری برای سگ ها
به طور کلی شما باید برای تربیت سگ خود 7 درس مهم را به او یاد دهید که این تعالیم به شرح زیر است:

  • بنشین: تعلیم نشستن بسیار مهم است و به حفظ جان حیوان در خیابان، معابر و رفت‌وآمد خودروها کمک می‌کند.
  • همگام یا همقدم: بهترین زمان برای آموزش این درس زمانی است که حیوان از یک گردش طولانی برگشته است. شما باید همگام شدن با قدم‌هایتان را به سگ خود یاد دهید و نباید هرگز از قلاده و کشیدن زنجیر برای متوقف کردن سگ استفاده کنید.
  • بیا: برای فراگیری دستور بیا باید از همان زمان تولگی و شیرخوارگی سگ اقدام کنید. در این دوره هر زمان که سگ به میل خود به طرف شما می‌آید، باید به او بگویید، بیا. البته با نزدیکتر شدن حیوان باید او را نوازش کنید.
  • جلوگیری از پریدن حیوان برای بیان علاقه خود: سگ‌ها دوست دارند که برای نشان دادن علاقه خود به سروکول صاحبشان بپرند. با تمرین به او نشان خواهید داد که این حرکت مورد رضایت نیست و باید آن را ترک کند.
  • بخواب: این تمرین درس تکمیلی درس نشستن است.
  • ول کن یا بده: شما باید به سگ خود آموزش دهید که حق دارید، در هر زمانی هر چیزی حتی استخوان‌ها را از مقابل او بردارید.
  • گرفتن طعمه از دیگران: باید به سگ خود بفهمانید که از گرفتن طعمه از دیگران خودداری کند.

چگونه سگ را برای دستشویی تربیت کنیم

چگونه سگ را برای دستشویی تربیت کنیم؟

برای تربیت سگی خوش رفتار و آرام باید برای آموزش او وقت بگذارید. دامپزشکان معتقد هستند که بهترین زمان برای تربیت توله سگ برای دستشویی 12 تا 16 هفتگی است. البته اگر توله سگ خود را بعد از 12 هفتگی خریداری کرده‌اید و او در باکس خود ادرار یا احیانا مدفوع می‌کند، هنوز هم می‌توانید به او دستشویی در مکان مناسب را یاد دهید. اما در این زمان روند آموزش اندکی طولانی‌تر است، اما باید به او بفهمانید که مخالف این کار او هستید.
خوشبختانه سگ‌ها به دلیل هوش زیاد رفتارهای صاحب خود را تحلیل کرده و برای اینکه دیگر شاهد برخورد خشن او نباشند، کارهای زشت خود را تکرار نمی‌کنند. بعد از مدتی خواهید دید که سگ شما در مقابل دستشویی یا محل اختصاصی خود ایستاده و منتظر باز شدن درب آن مکان است.

چگونه سگ را تربیت کنیم گاز نگیرد

چگونه سگ را تربیت کنیم گاز نگیرد؟

بهترین راه برای اینکه از گاز گرفتن سگ خود جلوگیری کنید این است که او را از همان تولگی اجتماعی تربیت کنید. همچنین در زمان آموزش گاز نگرفتن سگ بسیار صبور باشید و عصبانیت خود را کنترل نمایید.
در حین آموزش این موضوع به سگ، در صورتی که او شما را گاز گرفت، حتی اگر درد نداشتید، درد خود را به او نشان دهید. حتی اگر توله مادر خود را گاز گرفت نیز عکس‌العمل نشان دهید. این امر به توله سگ می‌فهماند که شما از کار او ناراحت شده و باید از تکرار دوباره آن اجتناب کند. در واقع نشان دادن حالت درد و توجه نکردن به سگ، او را متوجه می‌کند که کار اشتباهی انجام داده است.
در این مقاله به چگونگی تربیت سگ و نکات کلیدی مربوط به تربیت این حیوانات دوست داشتنی پرداختیم. میزان موفقیت شما در تربیت سگ، ارتباط مستقیمی با میزان صبر و حوصله شما دارد. همچنین باید به خوبی در این زمینه آموزش ببینید. آموزش مناسب کمک بزرگی در چگونگی تربیت توسط شما، خواهد بود. آموزش های کاربردی را از سیب بخواهید.

مطلب پیشنهادی

مار پیتون | آشنایی کامل با مار پایتون

  مار پیتون از خانواده ی مارهای بدون زهر است که در آسیا، آفریقا و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳