شنبه , 1 اردیبهشت 1403 - 1:43 قبل از ظهر

علت زود پاک شدن رنگ مو

 

پاک شدن رنگ مو موقعی اتفاق می افتد که دلایلی همچون عواملی محیطی و خارج شدن رنگ به صورت طبیعی از فولیکول های مو وجود داشته باشد. بنابراین هرچه تعداد دفعات رنگ شدن و سشوار کشیدن موها افزایش یابد، مسلما مواد مغذی آن از بین رفته و رنگ مو زودتر پاک می شود. همچنین قرارگیری در معرض نور آفتاب نیز موها را کم رنگ کرده و موهای بلند خیلی بدرنگ به نظر می رسند. البته دلایل متعددی وجود دارند که رنگ مو را زودتر از روال طبیعی پاک می کنند.

12 دلیل برای علت زود پاک شدن رنگ مو

یکی از دلایل اصلی ثبات رنگ مو در دراز مدت به یافتن علت زود پاک شدن رنگ مو باز می گردد. همچین عدم مصرف ویتامین های ضروری، بی توجهی به نگهداری و پیرایش موها، انتخاب رنگ موی بی کیفیت و نامناسب و استفاده از مواد بهداشتی نامطلوب و حاوی سولفات نیز از دلایل دیگر پاک شدن انواع رنگ مو روی سر است. از مهم ترین دلایل پاک شدن رنگ روی مو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شامپو زدن بیش از حد موها

استفاده بیش از حد شامپو یکی از متداول ترین دلایلی است که پاک شدن رنگ مو را به دنبال دارد. البته بسته به دائمی یا موقتی بودن رنگ مو و کیفیت آن می توان انتظار داشت که رنگ 6 الی 30 دفعه بعد از شست و شو همچنان تازه باقی بماند.

  • شنا در آب کلردار

افرادی که مدام به استخر می روند با پاک شدن رنگ مو مواجه می شوند. البته دلیل چنین عملی به کلر موجود در آب بر می گردد. اگر غلظت کلر در آب استخر بالا باشد منجر به ایجاد مشکلاتی همچون استفراغ، آبریزش چشم و مشکلات تنفسی می شود.

  • استفاده نادرست از ابزارهای استایلینگ

زمانی که بدون استفاده از محلول های محافظ گرما از اتو استفاده کنید باید انتظار پاک شدن رنگ مو را نیز داشته باشید. زیرا با انتقال حرارت به مو، رطوبت داخل آن بخار شده و در ساقه به دام می افتد که منجر به ایجاد حباب مو می گردد. در نتیجه همین موضوع پروسه محو شدن مو را تسریع می بخشد.

  • استفاده از شامپوهای خشن

کاهش تعداد شست و شوی مو با شامپو از پاک شدن رنگ مو جلوگیری کرده که در این شرایط کیفیت شامپو حرف اول را می زند. همچنین سولفات موجود در شامپو کثیفی و سلول های مرده را از بین می برد، ولی تا حدودی رنگ مو را پاک خواهد کرد.

  • قرارگیری در معرض نور خورشید

قرارگیری در معرض نور خورشید منجر به پاک شدن رنگ مو می شود. البته اگر به مدت طولانی زیر نور آفتاب قرار گیرید، بدون شک موهایی با رنگ برنجی خواهید داشت. پس با اسپری یک ضدآفتاب روی موها یا استفاده از کلاه می توان جلوی این عارضه را گرفت.

  • شنا در آب اقیانوس

شنا در آب اقیانوس با موی خشک منجر به جذب نمک موجود در آب شده و خیلی سریع موها را تغییر رنگ می دهد.

  • تیونینگ رنگ مو با یک محصول بی کیفیت

تونرهای مو یکی از محصولات کلیدی در آرایشگاه ها به شمار می روند. زیرا تجربه رنگ موی مناسب تر و بهتری به دنبال دارند. همچنین لکه های نارنجی و برنجی روی مو را کنترل کرده و رنگی یکنواخت به کل موها می بخشند.

  • حمام آب گرم

حمام آب گرم با وجود آرامشی که به بدن می دهد، پاک شدن رنگ مو را نیز در پی دارد. زیرا آب گرم کوتیکول های مو را باز کرده و با نفوذ به داخل آن منجر به محو شدن رنگ مو می شود.

  • شست و شوی سر بلافاصله بعد از رنگ کردن موها

دوش گرفتن بلافاصله بعد از رنگ کردن موها می تواند پاک شدن رنگ مو را به دنبال داشته باشد.

  • استفاده از حوله برای خشک کردن مو

استفاده از حوله برای خشک نمودن رنگ مو یکی دیگر از دلایل پاک شدن رنگ مو است. پس جهت پیشگیری از این امر بهتر است مو در هوای آزاد خشک شود.

  • عدم استفاده از ماسک مو

استفاده ماسک موی طبیعی در طول هفته و برای یک بار می تواند از پاک شدن رنگ مو پیشگیری کند.

  • عدم استفاده از ژل، تافت و اسپری حالت دهنده

محصولات حالت دهنده مو همچون اسپری، ژل و تافت می تواند در محو شدن رنگ مو نقش به سزایی داشته باشد.

آبکشی موها با آب سخت

افرادی که موهای خود را مدام با شامپو و آب سخت شست و شو می دهند با فاجعه پاک شدن رنگ مو مواجه می شوند. زیرا آب سخت مقدار زیادی از کلسیم و منیزیم را در ترکیب خود دارد. این مواد با حذف روغن های طبیعی تاثیرات مضری بر روی موها گذاشته و آنها را کدر و شکننده می کنند. همچنین مواد بر روی پوست سر تجمع کرده و ریزش مو را به دنبال دارد.

 

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳