چهارشنبه , 26 اردیبهشت 1403 - 11:43 قبل از ظهر

چگونه در دو ماه 15 کیلو کم کنیم

لاغری و تناسب اندام یکی از ویژگی هایی است که افرادی که در کنار شما زندگی می کنند، به آن توجه ویژه ای دارند و به علاوه لاغری و تناسب اندام برای بالاتر رفتن اعتماد به نفس و سلامت خود فرد مهم است. شاید تا به حال در اطراف خود دیده باشید که عکس لباس های زیبا برای افراد با تناسب اندام درست شده اند و لباس های بزرگ زیبایی چندان زیادی ندارند، توجه به این مورد یکی از مهم ترین سوالات برای افراد این است که چگونه در دو ماه ۱۵ کیلو کم کنم؟ در این مقاله قصد داریم نقاط برای رژیم غذایی و رژیم ورزشی به شما ارائه دهیم که با استفاده از آن بتوانید به این هدف مهم دسترسی پیدا کنید. با سیب همراه باشید.

برنامه غذایی ورزشی دوماهه برای کاهش 15کیلو وزن

برای کاهش وزن ۱۵ کیلوگرم در دو ماه نمی توانید به تنهایی از کم کردن غذای خود استفاده کنید، زیرا در این صورت بدن شما شکل ظاهری زیبا و جذاب خود را از دست می دهد به همین دلیل باید برنامه غذایی ورزشی دو ماه برای کاهش ۱۵ کیلو وزن رعایت شود.

در این قسمت از مقاله به دو مقوله برنامه غذایی و برنامه ورزشی به صورت جداگانه می پردازیم:

برنامه غذایی ورزشی دوماهه برای کاهش 15کیلو وزن      

۱. برنامه غذایی برای کاهش ۱۵ کیلو وزن در ۲ ماه

برای کاهش ۱۵ کیلو وزن در ۲ ماه بهتر است موارد زیر را در نظر داشته باشید:

در مرحله اول سعی کنید انواع مختلف قندها را از رژیم غذایی خود حذف کنید و یا مقدار استفاده از آنها را کاهش دهید. اگر همیشه برای خوردن چای از قند استفاده می‌کردید هم اکنون استفاده از خرما و یا توت خشک را جایگزین استفاده از قند کنید. استفاده از روغن و چربی را در رژیم غذایی خود محدود کنید. طبق تحقیقات انجام شده غذایی که با روغن پخته میشود در حدود ۳ برابر کالری نسبت به غذایی که بدون روغن پخته می شود، دارد.

در رژیم غذایی خود از میزان پروتئین بیشتری استفاده کنید. غذاهایی مانند تخم مرغ و شیر و لبنیات دارای میزان پروتئین بالایی هستند و می توانید از آنها برای بالا بردن پروتئین بدنتان استفاده کنید. سعی کنید روزانه در حدود ۲۰۰ گرم میوه بخورید. برای انجام این کار بهتر است میوه جات با طبع گرم را برای استفاده انتخاب کنید، زیرا این نوع میوه ها باعث می شوند میزان سوخت و ساز بدن شما افزایش پیدا کند.

برنامه غذایی ورزشی دوماهه برای کاهش 15کیلو وزن

۲. برنامه ورزشی برای کاهش ۱۵ کیلو در دو ماه

یکی دیگر از نکاتی که برای کاهش دو ماهه ۱۵ کیلوگرم باید به آن دقت داشته باشید برنامه ورزشی شماست. برای کاهش وزن متخصصان توصیه می‌کنند که افراد در هفته ۱۵۰ دقیقه فعالیت ورزشی داشته باشند. یکی از مهمترین فعالیت هایی که برای کاهش ۱۵ کیلو گرم در دو ماه می توانید از آن استفاده کنید پیاده روی است. برای کاهش وزن سعی کنید روی یک سطح صاف و بدون شیب روزانه ۳۵ تا ۴۵ دقیقه پیاده روی داشته باشید.

دومین ورزشی که برای کاهش ۱۵ کیلوگرم در دو ماه موثر است، ورزش پلانک است. برای کاهش وزن موثر بهتر است روزانه ۳ بار و هر بار ۶۰ ثانیه ورزش پلانک را انجام دهید. استفاده از این ورزش نه تنها باعث می شود چربی سوزی زیادی داشته باشید، بلکه فرم و شکل ظاهری بدن شما را تا حدود زیادی اصلاح می کند و شکل بهتری به بدن شما می دهد.

نکات رژیم لاغری در دو ماه

نکات رژیم لاغری در دو ماه

مهم‌ترین نکته‌ای که برای رژیم لاغری در دو ماه باید به آن توجه داشته باشید این است که این رژیم لاغری حتماً باید به صورت منظم در پی گرفته شود برای مثال اگر شما یک روز میزان کالری مصرفی خود را خیلی کم کنید و در روز دیگر کالری مصرفی را زیاد کنید نه تنها کاهش وزنی نخواهید داشت بلکه آسیب‌های جدی به بدن خود وارد می کنید.

برای جلوگیری از استپ وزنی بهتر است یک وعده شام در هفته را به انتخاب و نظر خودتان بخورید. برای مثال پنجشنبه شب ها زمان مناسبی است که به خودتان پاداش بدهید و برای رعایت رژیم در هفته آینده خودتان را آماده کنید. برای این منظور می توانید برای خودتان یک پیتزا بخرید و بخورید. بهتر است برای وعده شام از برنج استفاده نکنید و خوردن برنج را برای وعده ناهار بگذارید.

نکات رژیم لاغری در دو ماه

صبحانه، ناهار و شام باید به موقع خورده شوند. بهترین زمان برای خوردن صبحانه تا قبل از ساعت ۹ صبح، برای ناهار از ساعت ۱۲ و نیم تا دو و نیم و برای شام از ساعت ۸ تا ۹ شب است.

مطلب پیشنهادی

۵ تا از بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان که باید بشناسید!

۵ تا از بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان که باید بشناسید!

در دنیا بدنسازی، شروع مسیر با انتخاب‌های درست از اهمیت بالایی برخوردار است، به‌خصوص زمانی‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *