پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403 - 11:36 بعد از ظهر

پیاده روی در رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک امروزه یکی از پر طرفدارترین رژیم های لاغری است که با اصول خاصی و بر پایه کاهش کربوهیدرات انجام می شود. در این رژیم برای نتیجه بخشی بهتر باید اصول و استانداردهای خاصی را رعایت نمایید زیرا در صورت خارج شدن از استاندارد برنامه فرد دچار استپ وزنی می شود. یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در رژیم کتوژنیک انجام ورزش صحیح است. در واقع انجام فعالیت بدنی می تواند مکمل خوبی در کنار این رژیم باشد تا فرد در زمان کوتاه تری دچار کاهش وزن شود. در رژیم کتوژنیک فرد مصرف کربوهیدرات را به حداقل یا صفر می رساند، از این رو انرژی زیادی برای انجام ورزش های سخت را ندارد؛ در نتیجه مناسب ترین ورزش برای آن دوی آهسته، پیاده روی، یوگا و … است.

در واقع پیاده روی در رژیم کتوژنیک بسیار تاثیر گذار است و با انجام منظم آن در کنار رژیم غذایی می توان به فرآیند لاغری سرعت بخشید. با این تفاسیر بیشتر متخصصان و کارشناسان ماهر در این زمینه توصیه می کنند که پیاده روی را به صورت ثابت در کنار رژیم کتوژنیک داشته باشید. برخی بر این باورند که پیاده روی تنها برای تناسب اندام است در صورتی که با رعایت برخی نکات و استفاده از پیاده روی در رژیم کتوژنیک می توان به کاهش وزن کمک بسیاری کرد. علاوه بر این پیاده روی در رژیم کتوژنیک از استپ وزنی جلوگیری می کند و باعث تنظیم سطح قند خون می شود در نتیجه بهتر است در کنار رژیم کتوژنیک روزانه حداقل یک ساعت پیاده روی اصولی داشته باشید.

با پیاده روی در رژیم کتوژنیک چقدر وزن کم میشه؟

با پیاده روی در رژیم کتوژنیک چقدر وزن کم میشه؟

با توجه به تحقیقات و بررسی های انجام شده افرادی که رژیم کتوژنیک را اجرا می کنند دچار کاهش وزن زیادی می شوند. میزان کاهش وزن  با رژیم کتو در افراد مختلف کاملا متفاوت است از این رو بهتر است با انجام برخی کارها مانند ورزش کردن، صفر کردن مصرف کربوهیدرات، استفاده از چربی های سالم و … به تاثیر پذیری بیشتر این رژیم کمک کرد. سوالی که ممکن است برای بیشتر افراد پیش بیاید این که با پیاده روی در رژیم کتوژنیک چقدر وزن کم میشه؟ در واقع نمی توان عدد ثابتی را برای پاسخ به این سوال در نظر گرفت زیرا هر فرد بسته به مقاومت بدنی، نوع رژیم، میزان مصرف کربوهیدرات، میزان فعالیت و … وزن مختلفی کم می کند.

در واقع عوامل بسیاری در رژیم کتوژنیک وجود دارند که میزان کاهش وزن را تعیین می کنند یکی از این عوامل مهم میزان متابولیسم و انجام ورزش اصولی است. از آن جایی که پیاده روی استاندارد و اصولی می تواند متابولیسم بدن را افزایش دهد، در نتیجه انجام مدام آن در کنار ریم کتوژنیک سبب کاهش وزن چشم گیری می شود. با توجه به عوامل بسیاری که در رژیم کتو سبب کاهش وزن می شوند نمی توان عدد ثابتی را برای کاهش وزن با پیاده روی در این رژیم تعیین کرد. به طور کلی نمی توان عدد ثابتی را اعلام کرد که با پیاده روی در رژیم کتوژنیک چقدر وزن کم میشه؟ اما می توان گفت رژیم کتو به همراه پیاده روی تاثیر پذیری بسیار بالایی در کاهش وزن و سلامت بدن دارد.

با پیاده روی در رژیم کتوژنیک چقدر وزن کم میشه؟

آیا پیاده روی در رژیم کتوژنیک کار درستی است؟

ممکن است برای افرادی که رژیم کتوژنیک را برای کاهش وزن انتخاب می کنند این سوال پیش بیاید که آیا پیاده روی در رژیم کتوژنیک کار درستی است؟ پاسخ این سوال با توجه به مطالبی که در بالا به آن ها اشاره شد و تحقیقات انجام شده مثبت است. در واقع پیاده روی در رژیم کتوژنیک ورزش بسیار مفید و کاربردی است که شما را به هدفتان نزدیک تر می کند. البته دقت داشته باشید که پیاده روی باید با اصول و استانداردهای خاصی انجام شود تا بدن برای تامین منبع انرژی به جای گلوکز به سمت چربی ها و کتون ها برود.

آیا پیاده روی در رژیم کتوژنیک کار درستی است؟

طبق نظر متخصصان ماهر در این زمینه بهتر است پس از شروع رژیم کتوژنیک تا یک ماه ورزش های هوازی و پیاده روی انجام دهید تا بدن به مرحله کتوادپت برسد و فرد قابلیت انجام ورزش های قدرتی را پیدا کند. بیشترین فایده ای که پیاده روی اصولی در رژیم کتو دارد سوزاندن کالری است البته با پیاده روی نمی توان کالری زیادی را سوزاند اما می توان به سلامت قلب و افزایش استقامت بدن کمک کرد.

اگر می خواهید هرچه سریع تر به وزن ایده آل خود برسید، مطالب سیب را از دست ندهید.

مطلب پیشنهادی

کجای قارچ را نباید خورد

    از دیرباز، انسان ها از قارچ ها به عنوان منبع غذایی و دارویی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *