جمعه , 31 فروردین 1403 - 5:24 قبل از ظهر

آموزش سرامیک کاری کف با سیمان

یکی از مصالحی که برای زیباسازی کف و یا دیوارهای ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد، سرامیک ها هستند. با سرامیک کاری می توان به یک دکوراسیون زیبا برای آشپزخانه ها، حمام ها و یا سرویس های بهداشتی دست پیدا کرد. اما باید بدانید که انجام سرامیک کاری نیاز به دانش و تخصص کافی در این زمینه دارد. ما در سیب قصد داریم تا به صورت کامل، آموزش سرامیک کاری کف با سیمان را به شما یاد بدهیم.

آموزش سرامیک کاری کف با سیمان

سرامیک کاری کف ساختمان با سیمان

کاشی و سرامیک را می توان یکی از پرکاربردترین تجهیزاتی که برای کف سازی در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد، شناخت. شما به کمک این مواد علاوه بر اینکه می توانید کف و دیوارهای خودتان را بپوشانید، بلکه می توانید باعث ایجاد یک فضای زیبا و دلنشین برای خودتان شوید. امروزه سرامیک ها در انواع و اقسام مختلفی در بازار موجود هستند و شما می توانید طرح های آن ها را بسته به نیاز و سلیقه خودتان انتخاب کنید.

آموزش سرامیک کاری کف با سیمان

اولین نکته ای که برای سرامیک کاری کف با سیمان باید مد نظر داشته باشید، این است که شما قصد دارید تا چه مقدار از کف منزلتان را سرامیک کاری کنید. اندازه گیری دقیق فضا به شما این امکان را می دهد تا میزان دقیق سیمان و ماسه و همچنین سرامیک مورد نیاز خودتان را به دست بیاورید. بدین صورت می توانید تخمین بزنید که هزینه های شما در چه حدودی خواهد بود. البته به هنگام انتخاب نوع، طرح و رنگ سرامیک خود، باید توجه کنید که سرامیک انتخابی شما باید با دکوراسیون و فضای محلی که قصد پیاده سازی بر روی آن را دارید، هماهنگی داشته باشد. در نهایت نیز باید به این نکته اشاره کرد که استفاده از سرامیک با کیفیت بالا، می تواند باعث شود که شما به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کرده و سرامیک کف شما بهترین کیفیت را داشته باشد.

آموزش سرامیک کاری کف با سیمان

نحوه سرامیک کاری کف با سیمان

در صورتی که شما علم و دانش کافی برای انجام سرامیک کاری کف با سیمان را ندارید، بهتر است از افرادی که در این زمینه مهارت و تخصص کافی را دارند، کمک بگیرید. اما اگر علاقه مندید که خودتان دست به عمل شوید و قسمتی از خانه خودتان را به کمک سیمان، سرامیک کاری کنید، باید طبق مراحل زیر پیش بروید.
در ابتدا باید ماسه، سیمان و آب را گردآوری کرده و با مخلوط کردن آن ها با یکدیگر، به یک ملات مناسب دست پیدا کنید. نسبت ترکیب آب و سیمان باید یک به شش باشد. در مرحله بعدی باید سطحی که قرار است سیمان را بر روی آن بریزید، کاملاً تمیز بوده و هیچگونه آلودگی که مانع چسبندگی سیمان به کف شود، وجود نداشته باشد. حال نیاز است که بسته به مقدار لازم و نیاز، سیمان را بر روی کف ریخته و به کمک ماله سطح سیمان را صاف و یکدست کنید. البته برخی از ماله ها به شما این امکان را می دهند تا سطحی زیگزاگی بر روی سیمان ایجاد کرده و سرامیک به خوبی به آن بچسبد. اکنون نیاز است که سرامیک را با نهایت دقت بر روی سیمان ریخته شده بر روی کف قرار دهید. توجه کنید که بهتر است ابتدا سرامیک کاری را کناره ها شروع کنید، تا هر سرامیک به خوبی به سرامیک کناری خود بچسبد. همچنین می توانید برای اطمینان از صاف چیدن سرامیک ها، از نخ استفاده کنید. اکنون که سرامیک را بر روی سیمان قرار داده اید، تنها نیاز است که به کمک پتک های پلاستیکی، به چهار طرف آن ضربه بزنید تا سرامیک به خوبی درون سیمان قرار بگیرد.

آموزش سرامیک کاری کف با سیمان

بعد از آن به کمک تراز می توانید از تراز بودن و قرارگیری سرامیک کف مطمئن شوید. اکنون یکی از مهم ترین مراحل سرامیک کاری کف با سیمان را یاد گرفتید. حال برای مابقی سرامیک های باقی مانده نیز همین مراحل را طی کنید تا در نهایت سرامیک کاری کف با سیمان به اتمام برسد.
در مرحله نهایی نیاز است که درزها و بندها را به خوبی بپوشانید و برای این کار به دوغاب نیاز پیدا خواهید کرد. دوغاب درواقع ترکیب سیمان با پودر سنگ بوده که از آن برای پرکردن و همچنین درزگیری بندهای سرامیک کاری استفاده می کنند. بعد از ریختن دوغاب در بین سرامیک ها، تنها کافی است که با یک طی، مابقی دوغاب های را جدا کرده تا سرامیک کاری کف با سیمان شما به اتمام برسد.

مطلب پیشنهادی

سرامیک ضد اسید [کاشی ضد اسید مرجان در ایران سرام[

سرامیک ضد اسید [کاشی ضد اسید مرجان در ایران سرام]

ایران سرام عرضه کننده کاشی ضد اسید از تولید کننده های معتبر کاشی و سرامیک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳