سه شنبه , 28 فروردین 1403 - 6:38 بعد از ظهر

نصب شیشه دوجداره روی پنجره قدیمی

شیشه های تک جداره و قدیمی در برابر ورود و خروج انرژی مقاومت مناسبی ندارند. از این رو بهترین راه برای جلوگیری از اتلاف انرژی، استفاده از شیشه های دوجداره است. اما در برخی از مواقع، قاب استفاده شده در پنجره ها قدیمی بوده و این سوال ایجاد می شود که چگونه می توان فرایند نصب شیشه دوجداره روی پنجره قدیمی را انجام داد؟ ما در سیب قصد داریم تا تمامی مراحلی که برای نصب شیشه دوجداره بر روی پنجره های قدیمی باید بدانید را، در اختیار شما قرار دهیم.

نصب شیشه دوجداره روی پنجره قدیمی

استفاده از شیشه دوجداره بر روی پنجره قدیمی

شیشه های دوجداره یکی از بهترین نوع شیشه هایی هستند که می توانید برای پنجره های منزل و یا ساختمان های خودتان استفاده کنید. این مدل از شیشه ها در اصل، از کنار هم قرار گرفتن چند ردیف شیشه به صورت موازی، تولید می شوند. برای اینکه شیشه های دوجداره به صورت کامل در کنار هم بایستند، آن ها بر روی چهارچوب های پروفیل قرار می دهند که معمولاً جنس این پروفیل ها از آلومینیوم خواهد بود. همچنین برای درزگیری هرچه بهتر، درزگیرهایی بین پروفیل و شیشه های دوجداره استفاده شده است.

استفاده از شیشه دوجداره بر روی پنجره قدیمی

شیشه های دوجداره در مقایسه با مدل های تک جداره خود، دارای مزایای بسیار زیادی هستند و همین مزایا باعث شده است تا افراد علاقه مند باشند تا شیشه دوجداره روی پنجره قدیمی خود نصب کنند. این شیشه ها به علت وجود فضای خالی در بین خود، به خوبی از ورود و یا خروج انرژی جلوگیری کرده و از آن ها به عنوان عایق حرارتی استفاده می کنند. همچنین گرد و غبار، آلودگی و یا سروصدا از آن ها عبور نکرده و می توانند فضای داخلی خانه شما را امن نگهدارند. از این رو شاید شما هم تصمیم داشته باشید تا به جای شیشه های تک جداره خود، از شیشه دوجداره روی پنجره قدیمی استفاده کنید. امروزه شیشه های دوجداره را در انواع و مدل های مختلفی تولید می کنند که هر کدام از آن ها نیز دارای ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فردی هستند. اگر قصد دارید تا از این شیشه های دوجداره روی پنجره قدیمی خود استفاده کنید، باید با انواع آن ها آشنا باشید:

  • شیشه های دوجداره رفلکس
    این شیشه های دوجداره دارای حالت رفلکسی بوده و زیبایی بصری بسیار زیادی را با خود به همراه دارند.
  • شیشه های دوجداره ساده
    این مدل از شیشه ها که بیشترین استفاده را در پنجره ها دارند، از هر دو سمت شفاف بوده و دید کاملی را در اختیار شما قرار خواهند داد.
  • شیشه های دوجداره رنگی
    نوع دیگری از شیشه ها دوجداره که می توانند مورد استفاده قرار بگیرند، شیشه های دوجداره رنگی هستند. این مدل از شیشه ها از یک سمت شفاف بوده و از سمت دیگر رنگی خواهند شد.

استفاده از شیشه دوجداره بر روی پنجره قدیمی

راهنمای نصب شیشه دوجداره روی پنجره قدیمی

اولین نکته ای که باید به آن اشاره کرد، این است که شیشه های دوجداره بر روی پروفیل های آلومینیومی قرار دارند. از این رو اگر قصد دارید تا از آن ها برای خانه خودتان استفاده کنید، بهتر است در ابتدا پنجره قدیمی خودتان را تعویض کنید. اما اگر به هر نحوی نمی خواهید قاب پنجره خود را تعویض کنید، می توانید از شیشه دوجداره روی پنجره قدیمی خودتان استفاده کنید.
البته باید بدانید که در این صورت قابلیت های شیشه دوجداره کاهش پیدا می کند. به صورت معمول پنجره های قدیمی دارای قاب فلزی هستند. این قاب ها می توانند باعث هدر رفت انرژی شده و سرما و گرما را به خوبی از خودشان عبور دهند. از این رو بعد از نصب شیشه دوجداره روی پنجره قدیمی، ممکن است شاهد اتلاف انرژی باشید.
البته راه هایی وجود دارد که می تواند به شما در این زمینه کمک کند. یکی از این راه ها استفاده از درزگیرهای مخصوص بوده که می تواند بین شیشه دوجداره و پنجره قدیمی شما قرار گرفته و اتلاف انرژی را کاهش دهد. اگر باز هم بعد از نصب شیشه دوجداره روی پنجره قدیمی شاهد درزهایی بودید، می توانید به کمک چسب های مخصوص، این درزها را بپوشانید.

راهنمای نصب شیشه دوجداره روی پنجره قدیمی

به صورت کلی توصیه نمی شود که نصب شیشه دوجداره روی پنجره قدیمی را تجربه کنید، اما اگر مجبور به انجام این کار شدید، می توانید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. شما می توانید در ابتدا قاب پنجره خود را باز کرده، شیشه قدیمی خودتان را از محل نصب آن جدا کرده، پروفیل شیشه دوجداره را با کمک پیچ به قاب پنجره خودتان وصل کنید و در نهایت قاب را بر سر جای خودش قرار دهید. بدین صورت پنجره قدیمی شما با شیشه دوجداره نصب خواهد شد.

مطلب پیشنهادی

چگونه کاغذ دیواری را تمیز کنیم

چگونه کاغذ دیواری را تمیز کنیم

تمیز کردن کاغذ دیواری از آن کارهای حساس است که باید با دقت و وسواس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *