دوشنبه , 10 اردیبهشت 1403 - 3:21 قبل از ظهر

چگونه در گوگل عکس سرچ کنیم؟

امروزه سایت های بسیاری برای دسترسی افراد به اطلاعات خاص، به کاربران کمک می کنند، در این زمینه می توان موتورهای جستجوگر را نام برد که گوگل از جمله متداول ترین و پربازدیدترین موتورهای موجود می باشد که با یک جستجوی ساده می توان حجم وسیعی از اطلاعات را در دسترس داشت. موتور جستوجوگر گوگل انواع اطلاعات متنی، عکس و ویدیو را در اختیار کاربران قرار می دهد. در این مقاله به صورت اجمالی به چگونگی سرچ عکس در گوگل پرداخته می شود.

چگونه در گوگل عکس سرچ کنیم؟

چگونگی سرچ عکس در گوگل

برای سرچ کردن عکس در موتور جستجوگر گوگل، ابتدا باید به قسمت image وارد شد و سپس نام تصویر مورد نظر خود را در باکس موجود تایپ کرده و سپس کلیک تایید را فشار داد که این روش ساده ترین راه برای سرچ کردن تصاویر در گوگل می باشد و روش دیگر برای دستیابی به تصاویر مشابه این است که بدون نیاز به سرچ عبارت، با قرار دادن تصویری که داریم در باکس جستجوی گوگل، می توان به تصاویر مشابه با آن دسترسی داشت. علاوه بر سرچ کردن تصویر در گوگل، امکان دیگری که سایت گوگل برای کاربران مهیا کرده است آپلود و اشتراک گذاری تصاویر می باشد که فرد می تواند تصاویر مورد نظر خود را به اشتراک بگذارد.

آپلود عکس در گوگل برای سرچ

به صورت کلی تصاویر از جمله پرکاربردترین ابزارها برای انتقال اطلاعات و مفاهیم به شمار می آیند، چه بسا تصاویری که مفاهیمی را به راحتی به مخاطبین منتقل می کنند که نمی توان با استفاده از متون و ویدیوها به راحتی این کار را انجام داد. امروزه به راحتی می توان با استفاده از موتورهای جستجوگر تصاویر دلخواه خود را مورد بررسی قرار داد، که به صورت کلی هدف از سرچ تصاویر می تواند موارد زیر باشند:

  • مقایسه شکل و ظاهر اجسام به منظور بررسی ویژگی ها و انتخاب گزینه مناسب و انجام خرید
  • پیدا کردن تصاویر مشابه از یک جسم که با داشتن یک تصویر بتوان تصاویری مختلف از اجسام را پیدا کرد.
  • استفاده از تصاویر برای انتقال اطلاعات
  • دسترسی به تصاویر با کیفیت بالاتر و مشابه با تصویر اولیه که گوگل جستجو را در وبسایت های گوناگون انجام می دهد.

همچنین در گوگل امکانی جهت جستجو برای عکس هایی مشابه با عکس مورد نظر می باشد که برای این منظور باید عکس مورد نظر را آپلود کنید و سپس عملیات سرچ را انجام دهید.

چگونه در گوگل عکس سرچ کنیم؟

موتور جستجوگر گوگل امکانات فراوانی در اختیار کاربران قرار می دهد و کاربران می توانند به راحتی به حجم انبوهی از اطلاعات دسترسی داشته باشند. سرچ کردن تصویر در گوگل به راحتی امکان پذیر است اما در صورت رعایت اصول ساده می توان به تصاویر باکیفیت و ویژگی های خاص دسترسی داشت که با استفاده از علائم خاص و خلاصه سازی عبارت مورد جستجو می توان به تصاویری هدفمند دست یافت. سیستم هایی که اخیرا مورد توجه قرار گرفته اند را به عنوان سیستم های توصیه گر می شناسیم که براساس سوابق جستجوهای افراد و تمایل آنها، تصاویر خاصی به افراد معرفی می کنند که باعث می شوند زمان جستجو کاهش یابد.

مطلب پیشنهادی

چگونه اسم خود را در گوگل ثبت کنیم؟

چگونه اسم خود را در گوگل ثبت کنیم؟

همه کسب‌وکارها دوست دارند به محض سرچ اسم وب‌سایت یا برندشان، نام و مطالب مرتبط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *