دوشنبه , 10 اردیبهشت 1403 - 3:29 قبل از ظهر

بهترین پماد برای جوش کشاله ران

 

جوش یا آکنه یکی از ضایعات پوستی است که به علت فعالیت باکتری ها در سطح پوست به وجود می آید. معمولا در مناطق مرطوب پوست صورت به ویژه در کنار بینی، روی گونه ها و در پیشانی شاهد جوش های پوستی زیادی هستیم، اما در برخی از مواقع نیز جوش پوستی در ناحیه ای به غیر از صورت رشد می کند. به طور مثال جوش پوستی در کشاله ران، یکی از اتفاقاتی است که ممکن است بسیاری از افراد با آن مواجه شوند. استفاده از بهترین پماد برای جوش کشاله ران به شما کمک می کند تا این جوش ها را برطرف کنید و شاهد درد یا عفونت پوستی در این ناحیه نباشید.

پماد برای جوش کشاله ران زنان و درمان جوش های چرکی و دردناک

جوش زدن در نواحی مختلف بدن دلایل زیادی دارد. گاهی اوقات این عفونت های پوستی و عدم رعایت نکات مراقبتی هستند که باعث ایجاد جوش در نواحی مختلف پوست می شوند. به طور مثال، جوشی که در ناحیه کشاله ران دیده می شود، می تواند در اثر چربی بیش از حد پوست و یا مشکلات این چنینی رشد کند. در اکثر مواقع این جوش ها نیازی به مراقبت پزشکی ندارند و به مرور زمان از بین خواهند رفت. ولی در بعضی از مواقع به دلیل عفونی و دردناک شدن جوش، حتما باید آن را درمان کرد.

برای درمان جوش های چرکی و دردناک، می توانید از پمادهای مختلفی استفاده کنید. به طور کلی پمادهایی مانند تریامسینولون ان ان که دارای ترکیباتی همچون بنزوئیل پروکساید هستند، می توانند برای درمان جوش های چرکی و دردناک مفید واقع شوند. چرا که این پمادها ناحیه دارای جوش را ضد عفونی می کنند و از تشدید علائم جوش و بزرگ شدن آن جلوگیری خواهند کرد. از این رو می توانید از این پمادها برای رفع جوش های چرکی و دردناک استفاده کنید.

راه های خانگی برای درمان جوش چرکی کشاله ران زنان

به طور کلی، در صورتی که جوش چرکی در هر ناحیه ای از بدن شما به ویژه در کنار ناحیه تناسلی رشد کرده است، باید حتما با پزشکان متخصص در این زمینه مشورت کنید تا در صورت نیاز برای شما دارو تجویز شود. اما در برخی از مواقع نیز مشکل جدی نبوده و می توان با یک سری اقدامات ساده در منزل، مشکل را برطرف کرد.

قبل از اینکه بخواهیم در مورد راه های خانگی برای درمان جوش چرکی کشاله ران زنان با شما صحبت کنیم، اجازه دهید تا یک نکته مهم را به شما یادآوری کنیم و آن هم عدم دستکاری جوش های چرکی است. متاسفانه برخی از افراد تصور می کنند که چرک جوش را باید خارج کنند تا شاهد رفع مشکلات ناشی از وجود جوش در ناحیه کشاله ران خود باشند. ولی این کار کاملا اشتباه بوده و باعث تشدید عفونت و بروز بیماری های مختلف دیگری نیز می شود.

حتما با هر بار دست زدن به جوش چرکی کشاله ران، دست های خود را بشویید تا آلودگی جوش به بقیه بدن شما سرایت نکند. در صورت نیاز می توانید هر روز با ترکیبات مفید و گاز استریل، جوش خود را ضد عفونی کنید تا به مرور زمان عفونت و چرک داخل آن از بین برود. همچنین استفاده از روش های خانگی زیر برای از بین بردن جوش کشاله ران نیز می تواند موثر باشد.

  • استفاده از روغن درخت چای

برای اینکه التهاب جوش چرکی ناحیه کشاله ران از بین برود، می توانید از روغن درخت چای استفاده کنید. این روغن دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد میکروبی است. با استفاده از این روغن، می توانید التهاب و عفونت ایجاد شده در جوش را از بین ببرید. برای اینکه از روغن درخت چای استفاده کنید، نباید عجله کنید. چون تاثیر این روغن در رفع جای جوش و چرک آن به مرور زمان و در اثر استفاده طولانی مدت مشخص می شود. می توانید مقداری روغن درخت چای را به یک پنبه بزنید و آن را روی جوش قرار دهید. دو بار در روز از یک پنبه تمیز برای استفاده از روغن چای روی جوش استفاده کنید تا زمانی که متوجه کوچک شدن جوش شوید.

  • استفاده از عسل

عسل یک درمان طبیعی برای جوش کشاله ران است. اگر می خواهید جوش کشاله ران از بین برود و شاهد باقی ماندن جای لکه جوش روی کشاله ران نباشید، کافیست که از مقداری عسل استفاده کنید. عسل دارای ترکیبات ضد التهابی و ضد عفونی کنندگی است و روی جوش های چرکی تاثیر بسیار خوبی دارد. مقداری عسل را با انگشتان تمیز خودتان روی جوش بزنید و به آرامی ماساژ دهید. می توانید با یک دستمال کوچک تمیز، روی جوش را بپوشانید و اجازه دهید عسل به مدت یک شب تا صبح روی ناحیه کشاله ران شما باقی بماند. سپس آن ناحیه را آبکشی کنید. هر روز این کار را انجام دهید تا اثر آن را ببینید.

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

آیا آب آوردن زانو خطرناک است

  در مفاصل بدن به طور طبیعی مقداری آب وجود دارد که اجازه نمی دهد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *