پنجشنبه , 30 فروردین 1403 - 10:09 بعد از ظهر

ردیابی شماره موبایل از طریق گوگل مپ

ردیابی شماره موبایل ممکن است در برخی موارد کاری سخت و بیهوده قلمداد شود اما در موارد ضروری و نیاز، اطلاع از موقعیت شماره تلفن همراه، این امکان را بسیار مفید و کاربردی خواهد نمود، البته در صورت دانستن در مورد چگونگی ردیابی موقعیت مکانی شماره موبایل، انجام این امر بسیار راحت است. از موارد شناخته شده جهت ردیابی موقعیت گوشی می توان به IMEI ،GPS ، گوگل مپ و غیره اشاره نمود و یکی از بهترین راه ها جهت ردیابی شماره تلفن همراه، استفاده از گوگل مپ می باشد. در این مقاله از سیب به بررسی ردیابی شماره تلفن همراه از طریق گوگل مپ می پردازیم با ما همراه باشید.

نحوه ردیابی مکان شخصی از طریق گوگل مپ با استفاده از برنامه Google Maps

گوگل مپ برنامه ای است که بر روی دستگاه های مختلف تلفن همراه نصب می شود اما با این حال، تنها عده کمی از قابلیت ردیابی شماره تلفن از این طریق، مطلعند. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید.

1- Google Maps را در دستگاه مورد نظر (تلفن هوشمندی که می خواهید مکان آن را ردیابی کنید) باز کنید و روی آیکن بالا، سمت چپ (آیکون سه خط افقی) ضربه بزنید.

2- از گزینه های موجود، اشتراک گذاری موقعیت مکانی را انتخاب کنید.

نحوه ردیابی مکان شخصی از طریق گوگل مپ با استفاده از برنامه Google Maps مرحله 1 و 2

3- اکنون برای ادامه کار، بر روی GET StartED کلیک کنید.

4- در صفحه بعدی، می توانید زمانی را که می خواهید مکان آن شخص را ردیابی کنید، انتخاب نمایید. برای افزایش زمان برروی نماد “+” و برای کاهش آن، روی نماد “-” ضربه بزنید. برای ردیابی موقعیت مکانی بدون در نظر گرفتن زمان، کافی است گزینه Until you turn this off را انتخاب نمایید. اما پس از انتخاب این گزینه، سایر گزینه های اشتراک گذاری مانند واتساپ، تلگرام، ایمیل، بلوتوث و … از بین می رود و امکان ردیابی شماره تلفن همراه، فقط از طریق پیام ممکن می شود.

نحوه ردیابی مکان شخصی از طریق گوگل مپ با استفاده از برنامه Google Maps مرحله 3 و 4

5- پس از انتخاب مخاطب از دستگاه موردنظر، ممکن است یک پاپ آپ مشاهده کنید که می گوید این مخاطب به حساب گوگل متصل نیست. بر روی OK ضربه بزنید.

6- اکنون بر روی Send ضربه بزنید و در نهایت لینک آماده شده را از برنامه پیام رسانی، برای خود ارسال نمایید.

7- اکنون از لینک استفاده کنید تا بتوانید مکان فعلی شخص را در هر زمانی که می خواهید، از تلفن خود مشاهده کنید.

نحوه ردیابی مکان شخصی از طریق گوگل مپ با استفاده از برنامه Google Maps مرحله 5 و 6و 7

8- ارسال مکان از داخل برنامه Maps نیز امکان پذیر است. در این حالت، از دستگاه مورد نظر نوتیفیکیشنی را در تلفن خود دریافت خواهید نمود. بعد از ضربه زدن روی آن نوتیفیکیشن، برنامه Maps موقعیت شخص را باز خواهد کرد و با ضربه بر روی گزینه Directions می توانید به سمت مکان آن ها بروید.

نحوه ردیابی مکان شخصی از طریق گوگل مپ با استفاده از برنامه Google Maps مرحله 8

ضرورت ردیابی شماره تلفن همراه از طریق گوگل مپ

ردیابی شماره همراه از جمله اموری نیست که بخواهیم به طور معمول آن را انجام دهیم. اما گاهی ممکن است لازم باشد تا شماره تلفن همراه را ردیابی کنیم و از مکان فعلی آن مطلع شویم. دلایل مختلفی هم برای این کار وجود دارد. مراقبت از بچه ها، پیدا کردن آدرس و یا دانستن در مورد موقعیت مکانی خاص، جایی که برای اولین بار آنجا خواهیم رفت، مواردی که گوشی گم و یا به سرقت رفته و هزاران دلیل دیگر وجود دارد که نیاز به ردیابی تلفن همراه را ضروری می نماید. یکی از بهترین روش ها برای این کار، استفاده از گوگل مپ است.

مطلب پیشنهادی

نقاشی صورت گرگ ساده

نقاشی صورت گرگ ساده

نقاشی و رنگ آمیزی برای کودکان و گاهی برای بزرگسالان جذاب می باشد. بیشترین نقاشی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳