شنبه , 1 اردیبهشت 1403 - 1:23 بعد از ظهر

lsd چیست

Lsd ماده شیمیایی است که از نوعی قارچ گرفته می ­شود که روی غلات رشد می ­کند. این ماده به طور مصنوعی هم ساخته می ­شود. این دارو از موادی درست می­ شود که توهم زا هستند و احساسات فرد را نسبت به جایی که هست، مختل می ­کند. به همین خاطر جزء مواد توهم زا به شمار می ­آید. این دارو روانگردان مانند دیگر مواد اعتیادآور به مرور در فرد ایجاد وسوسه می ­کند و مصرف کننده را مجبور به استفاده بیشتر خواهد کرد. لیزرژیک اسید دی اتیل آمید با نام ­های دیگر مانند حبه قند، سفر، شیشه پنجره، آسمان آبی، نقطه ­های ریز و … نیز شناخته شده است. این ماده عوارض حسی و جسمی زیادی دارد که در ادامه این متن شما را با آن آشنا خواهیم کرد.

مدت زمان تاثیر Lsd در بدن چقدر است؟

تاثیرات روانی ال اس دی از نیم ساعت تا یک ساعت پس از مصرف شروع می شود و تقریبا تا 12 ساعت در بدن وجود دارد. تاثیرات مصرف این دارو پنج ساعت پس از مصرف به اوج خود می ­رسد. اثر روانی ال اس دی به وضعیت فیزیکی و محیطی مصرف کننده بستگی دارد. مصرف بیش از حد این دارو موجب افزایش فشار خون، دمای بدن و تپش قلب می ­شود. هم چنین ممکن است موجب اضطراب و درونگرایی در فرد شود. تاثیرات نامطلوب در افرادی بیشتر است که برای اولین بار این دارو را  مصرف می­ کنند.

مدت زمان تاثیر Lsd در بدن چقدر است؟

 تاثیری مصرف Lsd ها بر مغز مصرف کننده

مصرف ال اس دی موجب افزایش تولید سروتونین در مغز و فعال شدن گیرنده های آن می ­شود. سروتونین زیاد باعث افزایش محرک های پردازش مغز نسبت به حالت عادی خواهد شد. این تحریکات روی حواس و ادراک فرد تاثیر می­ گذارد و موجب توهم، خیالات و هذیان می ­شود. افزایش سروتونین روی خلق و خو، میل جنسی، دمای بدن و کنترل ماهیچه ­ها نیز اثر می گذارد.

عوارض مصرف ال اس دی چیست؟

ماده شیمیایی که در ال اس دی وجود دارد سبب تغییرات عمیق در هوشیاری و فهم افراد می شود. تغییرات در فرایند تفکر، احساسات شدید و در برخی مواقع افشاگری ­های زندگی از اثرات مصرف این دارو هستند. مصرف ال اس دی اثرات کوتاه مدت و بلند مدت دارد؛ حتی ممکن است در بلند مدت سبب روان پریشی شود. مصرف طولانی مدت این ماده عملکردهای روزانه فرد را تحت تاثیر قرار می­ دهد.

عوارض مصرف ال اس دی چیست؟

از دیگر عوارض استفاده از این دارو می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تقویت احساسات پنج­گانه (تقویت صداها و رنگ­ها یا دیدن اشیا به اشکال دیگر)
  • هذیان گفتن فرد مصرف کننده و گفتن حرف ­های بی سر و ته
  • توهمات دید به این صورت که فرد مصرف کننده از غیر واقعی بودن آن­ها آگاه است
  • فراموش کردن شخصیت واقعی در فرد مصرف کننده
  • ایجاد استرس و ترس
  • اختلال در درک زمان و فواصل
  • افکار و احساسات وحشت برانگیز
  • ترس از مرگ و دیوانگی
  • افسردگی و نا امیدی

مصرف ال اس دی سبب عوارض فیزیکی مانند گشادی مردمک چشم، افزایش فشار خون، ضعف عضلات و لرزش، سرگیجه و گر گرفتگی، خشک شدن دهان و بی­خوابی در فرد مصرف کننده می­ شود.

عوارض مصرف ال اس دی چیست؟

فردی که دچار اعتیاد به ال اس دی است چه علائمی دارد؟

مصرف طولانی مدت ال اس دی سبب اختلال در زندگی شخصی، اجتماعی و کاری فرد مصرف کننده می ­شود. استفاده طولانی مدت این دارو با علائم زیر همراه است:

  • کنترل نکردن میزان مصرف
  • وسوسه زیاد برای مصرف Lsd
  • مصرف زیاد برای رسیدن به حس دلخواه
  • انکار کردن مصرف به دلیل وابستگی به این ماده

فردی که دچار اعتیاد به ال اس دی است چه علائمی دارد؟

خطرات مصرف Lsd برای مصرف کننده کدامند؟

ال اس دی بسته به مقدار و روحیه فرد خطرات متعددی را برای مصرف کننده دارد. این ماده سبب احساساتی مانند نا امیدی، ترس، دیوانگی و در نهایت ممکن است موجب کارهای خطرناکی  شود که جان فرد را تهدید می کند. اسکیزوفرنی و افسردگی شدید بعد از مصرف دوزهای بالا از علائم خطرناکی است که سلامت فرد را به خطر می اندازد.

کلام آخر

Lsd به عنوان ماده اعتیاد آوری مطرح است که سلامت مصرف کننده را تهدید می ­کند. مدارس، دانشگاه­ها، مهمانی­ های شبانه و کلوپ­های مختلف از جمله مکان ­های هستند که این ماده شیمیایی به راحتی در آن توزیع می ­شود. ال اس دی به دلیل خاصیت وسوسه کننده ­ای که دارد موجب تمایل به مصرف دوباره می شود. در هر حال در این متن با معرفی کامل عوارض و خطرات مصرف ای اس دی سعی کردیم شما را با خطرات آن آشنا کنیم.

مطلب پیشنهادی

برای ترک شیشه چه بخوریم

برای ترک شیشه چه بخوریم

اعتیاد یکی از عواملی است که تمام ابعاد شخصیتی و زندگی فرد و اطرافیانش را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳