شنبه , 8 اردیبهشت 1403 - 3:01 قبل از ظهر

چگونه کاغذ دیواری را تمیز کنیم

تمیز کردن کاغذ دیواری از آن کارهای حساس است که باید با دقت و وسواس انجام دهید. کافی است کمی در تمیز کردن آن بی دقتی کنید تا کاغذ دیواری آسیب ببیند، لک بیفتد و ظاهرش خراب شود. روش های زیادی برای این کار وجود دارد، اما نکته مهمی که باید به آن دقت کنید این است که به دلیل تفاوت جنس های مختلف این دیوارپوش، ممکن است روشی که برای یک جنس به خوبی جواب بدهد، به دیوارپوش شما آسیب بزند یا درست آن را تمیز نکند. پس قبل از این که روش های زیر را برای تمیزکاری اعمال کنید، بهتر است یه نقطه کوچک دور از دید را انتخاب و روش را روی آن تست کنید تا اگر مشکلی پیش آمد، نقاط در دید و مهم دیوارتان در امان باشند. با ما همراه باشید.

بهترین راه ها برای تمیز کردن کاغذ دیواری

برای تمیز کردن کاغذ دیواری، روش‌های مختلفی وجود دارد که بسته به نوع کاغذ دیواری و نوع لکه‌ها و آلودگی‌ها، ممکن است مناسب باشد. در ادامه بهترین روش‌ها را برای شما توضیح می‌دهیم:

استفاده از پاک کننده‌های خاص کاغذ دیواری

برخی پاک کننده‌های خاص وجود دارند که می‌توانند به خوبی لکه‌ها و آلودگی‌های روی کاغذ دیواری را تمیز کنند. این پاک کننده‌ها معمولاً حاوی مواد خنثی هستند و به راحتی روی سطح به صورت اسپری پاشیده می‌شوند. پس از پاشیدن پاک کننده بر روی سطج کثیف، با یک پنبه یا دستمال نرم، آن را تمیز کنید.

استفاده از پاک کننده‌های خاص کاغذ دیواری

استفاده از محلول آب و سفید کننده

اگر عمر لکه های روی دیوار شما زیاد است و به راحتی نمی توانید آن ها را پاک کنید، می‌توانید از محلول آب و سفید کننده استفاده کنید. برای این کار، محلول سفید کننده را با آب ترکیب کنید و آن را بر روی پارچه نرم و خشک بریزید. سپس پارچه را به آرامی بر روی سطح کاغذ دیواری حرکت دهید تا لکه‌ها را پاک کند. پس از تمیز کردن، با پارچه نرم و خشک دیگری کاغذ دیواری را خشک کنید.

این نکته را فراموش نکنید که این روش برای کاغذ دیواری هایی با رنگ تیره اصلا پیشنهاد نمی‌شود.

استفاده از پنبه و آب

می‌توانید با استفاده از یک تکه پنبه مرطوب، به آرامی کاغذ دیواری را پاک کنید. بهتر است از آب سرد استفاده کنید و قبل از پاک کردن تست کنید که آب روی رنگ کاغذ دیواری تاثیر نمی‌گذارد.

استفاده از پنبه و آب

استفاده از پنبه و مایع ظرفشویی

می‌توانید با ترکیب مقداری مایع ظرفشویی با آب و استفاده از قطعه پنبه، کاغذ دیواری را پاک کنید.

استفاده از بخارشو

برای پاک کردن کاغذ دیواری از بخارشو نیز می‌توانید استفاده کنید. با استفاده از بخارشو، کاغذ دیواری را تمیز کرده و همزمان باعث جدا شدن آلودگی‌ها از سطح کاغذ دیواری می‌شوید.

چند روش ساده و کاربردی برای تمیز کردن کاغذ دیواری

در ادامه چند روش برای تمیز کردن کاغذ دیواری آورده شده است. از این روش های ساده هم می توانید استفاده کنید.

چند روش ساده و کاربردی برای تمیز کردن کاغذ دیواری

  1. استفاده از جاروبرقی: با استفاده از جاروبرقی می‌توانید گرد و غبار و لکه‌های سطح کاغذ دیواری را از بین ببرید. برای استفاده از این روش، خط لوله خشک را بر روی سطح کاغذ دیواری قرار دهید و به طور خفیف آن را به سمت پایین حرکت دهید. این کار باعث جمع آوری ذرات گرد و غبار و لکه‌های روی سطح کاغذ دیواری می‌شود.
  2. استفاده از اسفنج خشک: اسفنج خشک نیز می‌تواند به عنوان یک روش برای تمیز کردن کاغذ دیواری به کار رود. برای این کار، اسفنج را به آرامی بر روی سطح کاغذ دیواری حرکت دهید تا گرد و غبار و لکه‌های سطح را جمع آوری کند.
  3. استفاده از پارچه نرم و خشک: برای تمیز کردن کاغذ دیواری می‌توانید از پارچه نرم و خشک استفاده کنید. پارچه را به آرامی بر روی سطح کاغذ دیواری حرکت دهید تا گرد و غبار و لکه‌های سطح را جمع آوری کند.
  4. استفاده از مایع تمیز کننده ملایم: اگر کاغذ دیواری شما بسیار کثیف است و نیاز به شستشو دارد، می‌توانید از یک مایع تمیز کننده ملایم استفاده کنید. در این صورت، مایع تمیز کننده را بر روی پارچه نرم و خشک بریزید و به آرامی بر روی سطح کاغذ دیواری حرکت دهید. پس از تمیز کردن، با پارچه نرم و خشک دیگری کاغذ دیواری را خشک کنید.

چند روش ساده و کاربردی برای تمیز کردن کاغذ دیواری

در نهایت، برای حفظ زیبایی کاغذ دیواری، بهتر است از نور مستقیم آفتاب، رطوبت بالا و هر گونه ضربه و فشار زیاد بر روی کاغذ دیواری جلوگیری کنید. این را هم بدانید که اگر کاغذ دیواری را به صورت مرتب گردگیری کنید و لکه ها را در ابتدای شکل گیری پاک کنید، نیازی به روش های آسیب زا برای تمیزکاری نخواهید داشت.

 

مطلب پیشنهادی

نحوه کندن کاغذ دیواری

نحوه کندن کاغذ دیواری | بهترین راه کندن کاغذ دیواری

زمانی که شما اقدام به خرید کاغذ دیواری می کنید، در واقع محصولی دارید که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳