پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403 - 8:24 قبل از ظهر

چگونه لک خودکار را از روی کاغذ دیواری پاک کنیم

اگر شما هم بچه کوچک در خانه داشته باشید حتماً پیش از این با لک خودکار بر روی کاغذ دیواری مواجه شده اید. پاک کردن لک خود از روی کاغذ دیواری می تواند کاری سخت و زمان بر باشد. آسان ترین کار این است که هنگام خرید کاغذ دیواری برای خانه خود، کاغذ دیواری های قابل شستشو را انتخاب کنید.

چگونه لک خودکار را از روی کاغذ دیواری پاک کنیم؟

اما گاهی شما در خانه ای سکونت دارید که کاغذ دیواری های آن قابل شستشو نیست بهتر است راهکارهایی که در ادامه بیان می کنیم را برای پاک کردن لک خودکار از روی کاغذ دیواری امتحان کنید.

پاک کردن لک خودکار از روی کاغذ دیواری قابل شستشو

انجام این کار ساده است، کافی است بلافاصله بعد از ایجاد لک، روی آن را با صابون و آب گرم بشوئید. ابتدا با یک دستمال خشک گرد و غبار روی لک را پاک کنید بعد به آرامی تنها روی لک های ایجاد شده را بشوئید. مواظب باشید کاغذ دیواری بیش از اندازه خیس نشود. البته شاید بتوانید به جای صابون از پاک کننده های دیگر نیز استفاده کنید. پس از پاک شدن لک خودکار، با دستمالی نرم و خشک کاغذ دیواری را خشک کنید.

پاک کردن لک خودکار از روی کاغذ دیواری قابل شستشو

پاک کردن لک خودکار از روی کاغذ دیواری غیر قابل شستشو

پاک کردن لک خودکار از روی کاغذ دیواری های غیر قابل شستشو خیلی دشوارتر از روشی است که در بالا ذکر کردیم. برای پاک کردن لک ها از روی این نوع کاغذ دیواری بهتر است از گوش پاک کن یا پارچه ای بسیار لطیف استفاده کنید و فراموش نکنید کار سختی پیش رو خواهید داشت. بهتر است پیش از امتحان کردن روش های دیگر الکل را امتحان کنید. با یک گوش پاک کن مقداری الکل سفید را روی لک بکشید و آنقدر ادامه دهید تا پاک شود و یا با کمک راهکارهای زیر می توانید لک خودکار را از روی کاغذ دیواری غیر قابل شستشو پاک کنید.

پاک کردن لک خودکار از روی کاغذ دیواری غیر قابل شستشو

روش نخست: استفاده از خمیر آب و جوش شیرین
در این روش ابتدا با استفاده از جوش شیرین و آب یک خمیر درست کنید و سپس آن را با کمک دستمال بر روی لک خودکار روی کاغذ دیواری بمالید تا پاک شود. بهتر است در حین انجام کار مواظب پخش شدن لکه باشید.

استفاده از خمیر آب و جوش شیرین
روش دوم: استفاده از خمیردندان و پاک کن
حسن استفاده از خمیردندان و پاک کن برای پاک کردن لک خودکار از روی کاغذ دیواری این است که این دو نیازی به آب ندارند و به کاغذ دیواری آسیبی نمی زنند. برای این کار کافی است کمی خمیردندان را با مسواک بر روی لک خودکار بمالید تا پاک شود. برای پاک کردن لک خودکار خشک شده بر کاغذ دیواری با پاک کن نیز استفاده از یک پاک کن می توانید آن ها را از بین ببرید.

استفاده از خمیردندان و پاک کن
روش سوم: استفاده از گچ خیاطی
در این روش کافی است کمی گچ خیاطی را روی لک خودکار تازه روی کاغذ دیواری بکشید و صبر کنید تا گچ لک را جذب کند و بعد با مسواک گچ را از روی دیوار پاک کنید.

مطلب پیشنهادی

دیلیت اکانت تلگرام فوری بدون کد

  تلگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین مسنجرهای جهان، از طرفداران بسیاری برخوردار است. این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳